X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סער וגץ. החבילה התפרקה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
סער וגנץ – גירושים ידועים מראש
מראש היה ברור שהשותפות השברירית בין כחול לבן לתקווה חדשה לא תחזיק מעמד לאורך זמן. הכוכבים הראו שמלכתחילה החיבור ביניהם היה חסר בסיס איתן ויציבות, וצפויים היו קשיים ואי-הבנות בין השותפים. האם יחזור גדעון סער על טעויות העבר?
תחזית אסטרולוגית לבחירות 2022
טובה ספרא
מי המועמד היחיד שמסוגל להרכיב ממשלה? * מי לא תיתן לשום דבר לעצור בעדה? * מי תהיה המאוכזבת הגדולה? * ולמי הכוכבים מנבאים פרישה? * התחזית האסטרולוגית לבחירות 2022: כל הדרכים מובילות שוב לקלפי * תיראו מופתעים
לרשימה המלאה

גנץ וסער צפויים להתגרש
טובה ספרא
השיתוף בין כחול לבן לתקווה חדשה מושפע כנראה משדכן חיצוני. מפת הכוכבים של החיבור מראה ברית אינטרסים מאולצת וחסרת מחויבות הדדית. במבחן התוצאה הפערים והחשדנות בינהם יביאו לפירוק של החבילה
לרשימה המלאה

כבר מיום היווסדה של רשימת המחנה הממלכתי, היה ברור שהשותפות השברירית בין בני גנץ לגדעון סער תתפרק. היו אלה "נישואין" עם רמזים ברורים ל"גירושין" באופק:
הרמזים כבר היו ב-18 ביוני 2023, כאשר רשם המפלגות אישר את בקשת סער לשינוי שם מפלגתו - "תקוה חדשה הימין הממלכתי". אמש (12.3.2024) בשעה 20:06 יצאה ההודעה, בזמן ירח בטל! לא פעם אירוע בזמן ירח בטל, הוא "תיקון" או מציאה של משהו שנעלם. הפרשנות מהו התיקון ומהי המציאה נתונה לפרשנותכם...
ערב מערכת הבחירות האחרונה כתבתי ברשימות שונות [ראו משמאל]:
  • "ב-10 ביולי, בשעה 20:27, הוכרז על שיתוף הפעולה של גנץ וסער. המפה של הרשימה החדשה מעידה על שיתוף פעולה התלוי בהתערבות מבחוץ, ומכאן שיצלח רק בטווח קצר ומוגבל. הסכמים שנחתמו יופרו.
    המפה של "כחול לבן התקווה החדשה" מציגה שהשיתוף הזה תלוי במציאות חיצונית. כלומר, ייתכן מאוד שגורם חיצוני הוא ששידך ביניהם.
    מבנה הכוכבים לשנה הקרובה מציג כוכבים על ציר 1-7, 5-11, 6-12... (אני מדלגת על כל ההסברים המורחבים ומשאירה רק את המסקנות ממבנה הכוכבים הנ"ל). הניסיון להציג מחויבות משותפת למדינה שלנו, יהיה לטווח קצר. השילוב בין כוכבים על הצירים 1-7 ו-6-12 הוא למעשה שילוב של חוסר מחויבויות, וסבירות גבוהה שההסכמים שנחתמו יופרו, והאפשרות שייפרדו בהחלט סבירה. זו מערכת יחסים שבה נקודת הפתיחה לא קלה. לכן גם רואים את ה"גירושים" באופק.
    התבוננות על המפה של מועד ההכרזה מעידה על השינוי במציאות של חברי הרשימה ועל צורך לבחון זה את זה כל פעם מחדש, בעיקר כדי לבדוק את הנאמנות ההדדית. אי-השקט טבוע בבסיס המפה. יתכנו מאבקי כוח בתוך הרשימה בתוספת אשליות שיאכזבו. למעשה זו מפה שאין בה בשורה.
    כירון נמצא על ציר 3-9 במפת השיתוף החדשה. המחשבה "אנחנו חשובים יותר מכולם" תוביל למשבר תקשורתי ולבעיות שיתעוררו בגלל ביקורת, ממנה יוכלו ללמוד ואולי כך להשתפר.
    גם הנפטון הירחי, הנמצא על ציר 3-9, מחזק את הרמזים למערכת נורמות מנותקת מהמציאות. שניהם בטוחים שהם מייצגים במפלגה המשותפת שלהם את "הצדק המוחלט". זאת בעוד המציאות מכחישה את מה שהם משדרים. נפטון ירחי לא מייצג ערכים באמת. אלא כל מיני דברים נשגבים שאין ביניהם בסיס משותף. ייתכן שזה מבטא כי ההסכם ביניהם, הוא על בסיס הבטחות הדדיות שלא יוכלו לממש. הנפטון הירחי מציג קשיי תקשורת והבנה כך שכל אחד ברשימה, יכול לבחור לעצמו דגל ולצעוד איתו (ראינו את אותו היבט בממשלה שקרסה, שבה כל ראש מפלגה עושה את הישר בעיניו בלי להתייחס לעובדה שלכל ממשלה יש מדיניות שכולם שותפים לה, אבל עם הנפטון הירחי זה פשוט התמוסס).
    המפה המשותפת (על בסיס מפת לידה עם הנתונים המלאים) של בני גנץ וגדעון סער מציגה 6 כוכבים בבית 4. כלומר, מה שחשוב לשניהם ביחד הוא לבנות בסיס יציב ותו לא. אם נתרגם את זה לעולם הפוליטי, שלשניהם יהיו כסאות בטוחים לשבת עליהם. למעשה אין שם ניצוץ של שניים היוצאים לדרך משותפת חדשה. משהו כבוי בשותפות הזו. מלבד ברית אינטרסים לשמירה זה על כסאו של זה.
    בית 9 מייצג מדיניות. כוכב סאטורן, הנמצא שם במנעד מתוח לכוכב נפטון, מעיד על הפער בין הרצוי למצוי - הצהרות עם דגל שיתפוגגו בניסיון להוציאן אל הפועל.
    כוכב יופיטר ירחי הנמצא על ציר 5-11 בקומפוזייט שלהם רומז על חוסר סיפוק שעטוף בצדקנות. חיפוש דרך להצדיק את עצמם, עם הרבה תאוריות (מעייפות?) על איך ומה צריך לעשות. היופיטר במיקום הזה מעיד שניסיונות להשתמש במסרים "פילוסופיים" יגיע כתוצאה מחוסר מודעות עצמית שלהם ביחד מול הציבור.
    הכירון, הנמצא בבית 10 בקומפוזייט שלהם, מעיד על מסלול של משברים בדרך למימוש המטרה במישור הארצי. יש כאן אכזבה הדדית וציבורית שתופיע מהחיבור המאולץ שלהם.
    בקומפוזייט המקודם של בני גנץ וגדעון סער יש סטליום במזל עקרב, והמרקורי נמצא במזל שור. גם כוכב אורנוס, הנמצא עכשיו במזל שור, לא נותן להם מרגוע."
מי שעקב אחרי החדשות, לאורך החודשים האחרונים, הבחין שגדעון סער הציג עמדות עצמאיות שלא השתלבו עם עמדותיהם והצהרותיהם של בני גנץ וגדי איזנקוט.
  • "מפת החתימה בשילוב עם המדינה מציגה כוכבים על ציר 1-7 5-11, 6-12. מוצג ניסיון לפעול בכל הכיוונים. השילוב של הכוכבים הנ"ל מעיד כמעט תמיד על פירוק מסגרת משותפת. מקשה על הישרדות, במתכונת הנוכחית".

ומבט קדימה:

גדעון סער בחר בעיתוי לא מוצלח, במישור האישי. הנפטון השימשי על ציר 1-7, שהיה גם בחודש יוני 2023, מקשה. היפרדות שהתחילה ביוני 2023 היא איטית בתוך קשר שעל-פי רוב גורם למתח בין-אישי. מיסוד קשרים חדשים בזמן הזה מבוסס על אידיאליזציה. כלומר, תיתכן גם תחושה של "הקרבה". הבעיה העיקרית היא אופטימיות המתעלמת מהמציאות, ושכנוע עצמי ש"יהיה בסדר, אני בסדר".
המוטיבציה קיימת, נוצר פוטנציאל להתמודדות, וההבנה (שעדיין קיימת) על צורך בעצמאות, גם בלי תמיכה. על סער לזכור בעיקר, שאסור לו במישור האישי, להאמין להבטחות. כך שהחלטה לגבי שותפות הינה בעייתית. קשה לראות גיבוש באופק, למרות הציפיות, שיתנפצו לקרקע המציאות. תכנון ארוך טווח אינו רלוונטי במקרה שלו.
מעניין שמיקום הנפטון השימשי מעורר קשרים מהעבר. דא עקא, שגם דפוס ההתנהלות מהעבר חוזר – וכאן שורש הבעיה. ואם לא תהיה התייחסות אחרת, הסיבה שגרמה לריחוק או הפרידה חוזרת.
בעיה נוספת היא שאין בתהליך הזה כוכבים על ציר 5-11, ועל ציר 6-12 נמצא את נקודת הביניים נפטון ירחי/פלוטו שימשי. המשמעות: צורך לבצע התאמות מנטליות אם רוצים להצליח כאשר יוצאים למרחב רעיוני חדש. ניתן רק לקוות שסער הכין שיעורי בית, שיעזרו לו בהמשך.
כעת נותר להמתין ולראות איזו דלת תיפתח לפניו, אם בכלל, והיכן ישתלב כאשר יגיע המועד שבו יהיה עליו להתמודד ולקבל את תמיכת הציבור הרחב ולעמוד למבחן הציבור, ביום הבחירות, אי-שם בעתיד.
"לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמים...עת לטעת ועת לעקור נטוע...עת לפרוץ ועת לבנות... עת לשמור ועת להשליך... " (קהלת פרק ג')

תאריך:  13/03/2024   |   עודכן:  13/03/2024
+ועדת הכנסת אישרה את התפלגות סיעת המחנה הממלכתי
18:19 13/03/24  |  עידן יוסף

ועדת הכנסת דנה הערב (ד') בבקשת מפלגת "תקווה חדשה - הימין הממלכתי" להיפרד מסיעת המחנה הממלכתי. חברי הוועדה אישרו את בקשת חברי הסיעה: ח"כ השר גדעון סער, השרה יפעת שאשא ביטון, ח"כ זאב אלקין וח"כ שרן השכל להתפלג מהמפלגה המשותפת, ואת הקמת סיעת "הימין הממלכתי".
ח"כ פנינה תמנו, חברת מפלגת המחנה הממלכתי, אמרה כי "על אף העיתוי והבחירה בשם 'הימין הממלכתי', בחרנו שלא להתקטנן, אע"פ שיש כאן משום הטעיה".
היועמ״שית לוועדת הכנסת, עו״ד ארבל אסטרחן, הדגישה כי במקרה של התפלגות מעין זאת אין השלכות משמעותיות מבחינת מימון, פרט לעניין עובדי הסיעה.

+בקריאה ראשונה: הרחבת סמכויות קצין משטרה ממונה להחמרת תנאי שחרור בערבות של עצורים
17:41 13/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (תיקון מס' 23 - הוראת שעה) (החמרת תנאי שחרור בערובה של חשוד בעבירות חמורות), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת אליהו רביבו. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדה לביטחון לאומי.
מוצע בה להרחיב את סמכותו של קצין ממונה לקבוע תנאים לשחרור בערבות של עצורים, וזאת באמצעות הארכת תקופות הזמן לקביעת תנאים שונים ובהם: איסור הכניסה לאזור גאוגרפי, ליישוב או למקום בארץ; קיום קשר או פגישה; חובת שהייה באזור גאוגרפי וחובת שהייה במקום מגורים.

+בקריאה ראשונה: הסדרת קבורת כבאים בבתי קברות צבאיים
17:30 13/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי קברות צבאיים (תיקון מס' 5) (קבורת סוהרים וכבאים), התשפ"ד-2024 של חברת הכנסת מירב בן ארי וחבר הכנסת צביקה פוגל. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדה לביטחון לאומי.
מוצע בה לקבוע כי סוהרים שנפטרו יהיו זכאים להיקבר בבתי קברות צבאיים אף אם לא נהרגו בעת ועקב שירותם, וכן כי כבאים יהיו זכאים לקבורה בבתי קברות צבאיים אם נהרגו בעת ועקב שירותם.

+בקריאה ראשונה: מכירת יין בלילות ערבי שבת וחג תותר עד 2 בלילה
17:11 13/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק רישוי עסקים (תיקון מס' 38) (מכירת יין בחנות גדולה), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת משה גפני, משה רוט וקבוצת חברי כנסת. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מוצע לקבוע חריג לאיסור מכירת משקאות משכרים בשעות הלילה, ולהתיר מכירתם של יינות בלבד בסייגים הבאים- המכירה היא בחנויות ששטחן מעל 250 מ"ר; המכירה מתבצעת בערבי חג וימי חמישי בלבד עד השעה 02:00, ורק כאשר מכירת היין היא חלק מעסקת מכירה גדולה יותר שעולה על 300 ש"ח לפחות ללא היין.

+לפיד: התקציב הזה קורע את מסיכת דיבורי האחדות של הממשלה
13:06 13/03/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בדיון בכנסת על תקציב 2024: התקציב הזה, שמונח היום על שולחנה של הכנסת, קורע את המסיכה מעל כל דיבורי האחדות של הממשלה. אתם לא רוצים אחדות, אתם רוצים שישלמו עליכם. אתם לא רוצים לחיות ביחד, אתם רוצים לחיות על חשבון הציבור."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הצעות החוק בנושא מבקשות לבטל את הדרישה להרשעה פלילית    הדיון עסק גם במקרים של התאבדות לאחר גרימת מוות, אי-כשירות לעמוד לדין, ניסיון רצח, ופגיעה חמורה    משרד המשפטים הציג שתי גישות: האחת מבוססת על הרשעה פלילית והשנייה על הוכחת כוונה    נציגי משפחות נרצחים הדגישו את הצורך בחקיקה מהירה וצודקת
איציק וולף
הודיע כי מפלגת תקווה חדשה תפעל כסיעה נפרדת מסיעת כחול לבן בראשות גנץ    מותח ביקורת על האופן שבו גנץ ואיזנקוט אינם מבטאים לטענתו את הקול ואת הדגשים שהוא היה מביא לקבינט המלחמה
מירב ארד
משרד האוצר הכריז על קיצוץ 21% מתקציבו של מכון וולקני    במכון מזהירים כי הדבר יוביל בהמשך לסגירתו    ח"כ לזימי: ממשלה שמחסלת את החקלאות ויותר מכל את עתיד הדורות הבאים
יפעת גדות
הוועדה לענייני צעירים בכנסת עסקה בהידרדרות המצב בים המלח, בהשפעת פעילות חברת ICL ובחשיבות הכנת חוק זיכיון חדש לכרייה    יו"ר הוועדה קראה למשרדי האוצר והגנת הסביבה לממן מחקר עצמאי לשמירת ושיקום ים המלח    חברי הוועדה דרשו מ-ICL להחזיר לים קוב מים על כל קוב שהיא שואבת, ומהמדינה להבטיח תעסוקה בנגב ותשלום בעבור שאיבת המים
עידן יוסף
ועדת הכלכלה החלה את הדיון בהצעת החוק למלחמה בעליית מחירי מוצרים ושירותים בסיסיים בשעת חירום - השר ברקת הציע להוסיף גם את סימון המוצרים שמחירם עלה    היו"ר לא פסל את ההצעה - והודיע כי יקדם את הצעת החוק כבר בשבוע הבא ויוסיף לה תיקונים: "בואו נפקח קודם שאנשים יוכלו לחיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il