X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסור שבמערכת האיזונים והבלמים בין 3 הרשויות העיקריות - המחוקקת, המבצעת והשופטת - תשתלט רשות אחת על האחרת. יהיה זה אסון וצעד נוסף בהתפשטות השחיתות
▪  ▪  ▪

בשבועות האחרונים נשפכו כנהרות המילים בכתבות אין ספור על השתלטות "הקליקה" שבה חברים שר המשפטים, שר הפנים והמו"ל והבעלים של עיתון ידיעות אחרונות על בית המשפט. מישהו בוודאי השתגע כאן או שכולנו השתגענו שדברים אלו חולפים כאילו דבר לא אירע. בשם איזה אידיאל משתלטים על מערכת המשפט? איזה צורך או אינטרס משרתת ההשתלטות? והכיצד הדברים חולפים עוברים מבלי שאיש לא פוצה פה, מבלי שהיועץ המשפטי לממשלה יורה על פתיחת חקירה פלילית, כפי שבעבר נחקר ניסיון קודם ודומה בחומרתו הידוע כפרשת "בראון חברון", מבלי שאיש יעשה כדי לבלום את המזימה ככל שהיא מתרחשת.
אמש בחרה כנסת ישראל את נציגיה לוועדה למינוי שופטים וכבעבר גם אתמול נאמר ונכתב על הצלחתו היחסית של שר המשפטים ליישם שלב נוסף בתוכניתו.
ערב סיום כהונתו של נשיא בית המשפט העליון, לא עובר יום שבו לא מתפרסמת ידיעה על "מהלך ההשתלטות" על מערכת המשפט. השתלטות, ככל שהיא מתרחשת, גלויה, מתוקשרת ועזת מצח. רבות כתבתי כאן על הנזקים שגרם העליון ברק בכהונתו ועל התרומה שתרמה המערכת הזאת להתפשטות נגע השחיתות הציבורית. רבות כתבתי כאן על הסאוב שפשה במערכת המשפט ועל הצורך ליישם רפורמה מקיפה במערכת הזו, רפורמה שאת עיקריה פירטתי בהרחבה. אולם יש לדחות על הסף כל ניסיון השתלטות של גורמי הון ושלטון באיצטלה של רפורמה.
אסור שבמערכת האיזונים והבלמים בין 3 הרשויות העיקריות - המחוקקת, המבצעת והשופטת - תשתלט רשות אחת על האחרת. יהיה זה אסון וצעד נוסף בהתפשטות השחיתות. בית משפט הנשלט ע"י גורמי הון ושלטון, הינו בית משפט מטעם ומאפיין את המדינות הטוטליטריות ומשטרים אפלים משחר ההיסטוריה ועד ימינו.
כמו רבים מחברי גם אני די נואשתי מהתקווה שנגיע לנקודת זמן שבה הצטברות האירועים, הגזרות ונזקי השחיתות הציבורית ברמת הפרט וברמה הציבורית יביאו ל"פיצוץ החבית" ויציאת העם בישראל להפגנות המונים שישימו קץ לשלטון האליטות הישנות, השמנות והמסואבות ולתוצאות מעלליהם כפי שרק לאחרונה קרה במדינה נאורה כמו צרפת.
אני מתחיל להשלים עם העובדה כי דבר כזה לא יתרחש כי אנחנו חברה עייפה, מוכה, המשועבדת למנטליות גלותית בת אלפי שנים. מנטאליות של שרידות, הרכנת ראש בפני שלטון, השלמה עם מר גורלנו ומציאת דרכים חלופיות להתמודדות עם תוצאות הגזרות הניחתות על ראשנו. נראה שלעולם לא נרים ראש ונצא למאבק חברתי על פניה ודמותה של החברה הישראלית. נראה שנחיה עם הריקבון ותוצאותיו. נראה שולדימיר איליץ' לנין צדק כאשר קבע כי: " כאשר לעם רע למנהיגיו טוב". נראה שהאליטות יודעות זאת.
האם כל שנותר לנו לקוות לרחמי ולישועת שמיים או שאכן אצורים בנו הכוחות לעשות מעשה. אני עדיין מאמין שאנחנו יכולים ויש בנו את הכוחות לבלום את ההתדרדרות. ועד שנקום ממרבצנו ונצא לרחוב חשוב שכל אחד ואחת, יקדיש מעט מאמץ, יישב אל מול מסך המחשב, ייטול את המקלדת או לחילופין ייטול עט ויכתוב מכתב ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז במסגרתו ידרוש כי יורה על פתיחת חקירת משטרה נוכח הפרסומים על מזימת ההשתלטות על הרשות השופטת.
ושוב כבעבר יהיה זה נכון לסיים מאמר זה בציטוט רלוונטי מהמקורות היהודיים, מספר תהילים, פרק פב' שעניינו בעשיית משפט:
"מזמור לאסף אלוהים ניצב בעדת-אל בקרב אלוהים ישפוט. עד מתי תשפטו עוול ופני רשעים תשאו- סלה. שפטו-דל ויתום עני ורש הצדיקו. פלטו-דל ואביון מיד רשעים הצילו.לא ידעו ולא יבינו בחשכה יתהלכו ימוטו כל מוסדי ארץ. אני אמרתי אלוהים אתם ובני עליון כולכם. אכן כאדם תמותון וכאחד השרים תפלוץ קומה אלוהים שפטה הארץ כי אתה תנחל בכל-הגויים."

תאריך:  04/07/2006   |   עודכן:  04/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
למרות הגניוס היהודי והכישרונות העצומים היושבים בקרבנו אנו לא מצליחים לעבור מסטטוס של חזון והצהרות לסטטוס של ביצועים מוכחים
חנה בית הלחמי, איציק בן
על הנחיית קבוצות אימון (Coaching) ב- Co והבטים מגדריים שמתווספים לאימון המשותף
עו"ד אברהם פכטר
שחרורו של החייל החטוף רק תמורת מחוות ולא תמורת שחרור אסירים מאסיבי בלחץ סחיטה. השיטה שפעלה בעבר בסוגיות חילופי אסירים/חטופים נכשלה ויש להוציא מסקנות לעתיד. ברגע שהחליטו להלום ב"חמאס" - יש לסיים את המלאכה. אבו-מאזן: "אין עם מי לדבר ב"חמאס" - ממש ימות המשיח
נחמיה גורל ושחר דאי
חקירה, אכיפה ומאבק בעבירות מחשב על-ידי משטרת ישראל, בהשוואה למדינות המערב
ד"ר מיכאל דוידוביץ
מהם הסימנים, מתי ואיך לפעול?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il