X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מכון רביב
▪  ▪  ▪

מכון רביב פועל מחיפה ובפריסה ארצית ובינלאומית, ומתמחה בפיתוח ותיקון כישורי קשב ולמידה. "שיטת רביב", שצמחה מתוך הניסיון של נילי עם הנס שארע לבנה ברק שסבל מדיסלקסיה קשה והצליח לקרוא ספר לראשונה בחייו בגיל 20, הפכה לעסק משפחתי שפותח על-ידי נילי רביב (המנהלת כיום את השלוחה באנגליה ובאירלנד) וברק, וסחפה גם את הבת עדי המנהלת את המכון בישראל.
השיטה נוסתה בהצלחה לראשונה בשנת 1999, בבית ספר בשכונת נווה שאנן בחיפה. משנת 2002, לאחר ניסוי ממלכתי מרשים, מופעלת שיטת רביב גם באנגליה ובאירלנד. שיטת רביב צומחת במהירות כאחת הגישות המתקדמות והיעילות ביותר לפיתוח ותיקון כישורי קשב ולמידה לילדים ומבוגרים. השיטה פועלת על-ידי איתור פערים וליקויים בשלבי התפתחות המוח, האחראיים לכישורי למידה וקשב, והתערבות ממוקדת לגישור פערים אלו.
בנוסף משלבת השיטה טכניקות לימוד מתחום ההוראה המתקנת. הטיפול שמציעה "שיטת רביב" הינו ממוקד ומהיר, כאשר משך התוכנית לטיפול בלקויות למידה הוא 16-24 מפגשים טיפוליים, המתפרסים בד"כ על פני תקופת זמן של כ-4-6 חודשים. התוכנית ידידותית ומציעה תרגילים קלים לביצוע, השיפור בכישורי הלמידה ממשיך לאחר סיום התוכנית והיתרונות מגולמים גם בתחומי חיים נוספים.
מכון רביב מפעיל קורסים ותוכניות להכשרת מטפלים בכל רחבי הארץ, בין השאר במרכזי לימוד בחיפה, תל אביב, בני-ברק, ובאר שבע. התוכנית מכשירה לטיפול בלקויות למידה, להכנת המוח ללמידה עבור ילדים בגיל הגן ולמצויינות אקדמית.
א.ק. (השם המלא שמור במערכת), נשואה +1, בוגרת הקורס למגזר הדתי-חרדי, היא שעומדת מאחורי היוזמה לפתוח קורס לפיתוח כישורי קשב ולמידה על-פי שיטת רביב בשלוחה ייחודית בבני-ברק. ק. מספרת: "הגעתי ליום פתוח שערכה נילי רביב והתרשמתי מאוד מרצינות ומחדשנות השיטה. כאישה חרדית הבנתי כי הקורס התל אביבי לא יתאים עבורי, והצעתי לפתוח שלוחה של המכון למגזר הדתי והחרדי. המורה בקורס היא אשה מיוחדת במינה, אשת אשכולות רב גונית ומעניינת. בעבר למדתי את תורת האיבחונים הדידקטיים, והתמחיתי בתחום ציורי הילדים והתרפיה באומנות. רציתי להשתלם בנדבך טרפוייתי נוסף בתחום הטיפול בילדים לקויי למידה, אולם תרתי אחר מסלול לימודי חדשני שמציע פתרונות אמת לבעיה הסבוכה והמורכבת. טיפול בלקויות למידה המותאם ככפפה ליד למגזר הדתי.
"במגזר קיימת מודעות גבוהה מאוד לנושא, והיא רק הולכת וגדלה. לקויות הלמידה נמצאות במוקד סדר היום של האוכלוסיה הדתית, שלומדת להכיר את הלקויות ואת הצורך לטפל בהן. כמו כן, המקצוע הרווח והפופולרי ביותר לנשים במגזר החרדי הוא החינוך, ונשים רבות הן מורות, מורות לחינוך מיוחד, יועצות או גננות. לכן תחום הטיפול בלקויי למידה הינו בבחינת הרחבה והתמקצעות טבעית לאוכלוסיה זו".
ק. מעידה כי הקורס ב"מכון רביב" תרם לה רבות. "המידע הרב ששאבתי בתוכנית של המכון משתלב עם שיטות אחרות ומספק מענה במקום בו מתודות חלופיות לא הוכיחו את עצמן דיין.
עדי גודמן, מנהלת המכון להכשרת מטפלים ב"שיטת רביב", על שלוחותיו השונות, מספרת כי בכל קורס שנפתח לאוכלוסיה הדתית והחרדית מגיעות כעשרים משתתפות, מרקע מקצועי מגוון: מורות, מאבחנות דידקטיות, גננות, וגם עקרות בית המעוניינות להיכנס למעגל העבודה או לשוב אליו לאחר הפסקה של מספר שנים בהן התמקדו בגידול הילדים. בנוסף מגיעות לקורס אימהות לילדים לקויי למידה, התרות אחר רכישת כלים לסיוע לילדיהן. בימים אלו עומד להיפתח במרפ"ד- (המרכזיה הפדגוגית) בבני ברק המחזור השלישי של הקורס, ובנות המחזור הראשון כבר קיבלו את תעודות הגמר ומקצתן השתלבו בעבודה טיפולית יחידנית עם ילדים. הסטודנטיות מטפלות בהתנדבות בתלמידים כחלק מתוכנית הסטאז'- ההתנסות המעשית.
באופן כללי, האוכלוסיה החרדית צמאה למטפלים ובוגרות הקורס הראשון כבר נחטפו לעבודה. הקהילה הדתית סגורה ומקושרת, וההמלצות על מטפלות איכותיות עוברות מפה לאוזן.
ענת כהן, המלמדת את הקורס בבני ברק, מעבירה את הקורס בצורה מאוד מקצועית. כהן מאבחנת כי במגזר החרדי המודעות לנושא לקויות הלמידה ודרכי הטיפול בהן צומחת ומתרחבת. ההפתעה הגדולה: גם גברים מתחילים להביע התעניינות בתחום. אי לכך מתוכנן להיפתח במהלך תשס"ט קורס המיועד לאוכלוסיית הגברים בלבד.

תאריך:  26/06/2008   |   עודכן:  26/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il