X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם באמת צבאינו כל כך כושל ואין הוא אלא "מערכת מסואבת", כיצד בכל זאת אנחנו מצליחים לשרוד באחד האזורים האלימים בעולם אם לא האלים שבהם?
▪  ▪  ▪

לכל אלו הטוענים שצה"ל אינו צבא שיש לו תקלות, שהוא טועה וקציניו כאחד האדם אלא הוא תופעה מושחתת, כושלת, מסואבת ומטומטמת - כמאמרו של אביתר בן צדף ב- 28/06/2006 באתר Nfc "אבות לכשלון", בו הוא מתייחס לכשלון במוצב לותם וחטיפת החייל גלעד שליט וטוען:
"מערכת ביטחוננו המסואבת מספקת לנו בהתמדה כישלונות, מפלות ותבוסות - מול כל אויב, בכל חזית ובכל מלחמה - בארבעת העשורים האחרונים (ואולי אף קודם לכן). למעשה, נכשלה מערכת הביטחון בכל אתגר - קטן כגדול, מבצעי, ניהולי, תחזוקתי ומה לא - שהועמד בפניה ברוב שנות קיום המדינה. כיום היא מערכת עצומה, מפסידה וכושלת, המסכנת בחוסר תפקודה את עצם קיומנו."
למענם מצורפת הטבלה לעיל:
נפגעים : 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 ירידה ב %
חיילים : 111 : 42 : 45 : 9 : 3 . 95%.
אזרחים : 453 : 212 : 118 : 52 : 14. 93%.
נכון, התוצאה לא מושלמת אבל מעיון בהיסטוריה הצבאית המודרנית אין אף צבא שמערכה נגד טרור וגרילה הגיע לתוצאות, אפילו קרובות, בתוך של 4 שנים שהן המון בחיי היום יום וזמן קצר בסוג כזה של מלחמה.
להזכיר נשכחות - הצרפתים גורשו מאלג'יר לאחר 10 שנות מלחמה וכמיליון הרוגים, רובם אזרחים חפים מפשע. לפחות 100,00 מתוכם מידי הצבא הצרפתי עצמו.הרוסים נלחמו באפגניסטן 10 שנים וגורשו משם ב- 1988. היקף האבדות לא ידוע לי. כעת הם נלחמים בצ'צ'ניה כבר 6 שנים. לפי מקורות מודיעין בריטיים נהרגו במלחמת צ'צ'ניה השניה מאז שנת 2000 כ- 60,000 אזרחים, רובם מידי הצבא הרוסי, וכן נהרגו עוד 3,500 חיילים רוסים. צ'צ'ניה בשטחה כלבנון ואוכלוסייתה כמיליון נפש. 6% מהאוכלוסיה בצ'צ'ניה מקבילים לכ- 200,000 פלשתינים. הרוסים עדיין לא ניצחו ולמרות שהטרור בדעיכה שם, מדובר בדעיכה של כ- 50% מהשיא, לא 95%.
ואנחנו, כידוע, תחת עין הביקורת העולמית - מרוסנים, סופרים כל חף מפשע. אצל הרוסים כמו שאמר סטלין "הרוג אחד זה טרגדיה, מיליון הרוגים זה סטטיסטיקה". האמריקנים בוויטנאם - 56,000 הרוגים אמריקנים, 2 מיליון ויאטנמים וארה"ב גורשה. בעירק, 2,500 חיילים אמריקנים, 32,000 אזרחים עירקים (הערכה מינימלית) ולבסוף ארה"ב תצא מעירק.
בהיסטוריה הצבאית יש רק הישג אחד דומה. דיכוי המחתרת המאואיסטית במלזיה בסוף שנות ה- 50 תחילת שנות ה- 60 בידי הצבא הבריטי. שם נהנו הבריטים מתמיכת האוכלוסיה המלזית נגד המחתרת שנשענה על היסוד הסיני באוכלוסיה. זה לקח שם 10 שנים להגיע לתוצאות דומות. באירלנד זה לקח לבריטים 35 שנה.
זה כמובן על קצה המזלג. צבא אולי לא מושלם אבל להגדיר אותו " מערכת עצומה, מפסידה וכושלת, המסכנת בחוסר תפקודה את עצם קיומנו", זה הגזמה בלשון המעטה.
כמובן, שאלה אחרונה לאביתר בן צדף ולמסכימים עם דעתו. כיצד אנחנו עדיין שורדים בכלל במזרח התיכון, האלים מכל אזורי העולם, עם צבא כזה, לו אפילו חלק מהדברים היו נכונים. נכון הצבא בישראל הוא בבואה של החברה כולה, נראה שהחברה כולה לא כל כך מושחתת וגרועה.

תאריך:  05/07/2006   |   עודכן:  05/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
שלושים השנים שחלפו מאז גולת הכותרת של המלחמה בטרור - מבצע אנטבה - ניתנות לחלוקה ל- 2 תקופות כמעט שוות באורכן, אבל שונות לחלוטין באופיין: מאנטבה ועד אוסלו, מאוסלו ועד היום. אסור שממשלת ישראל תפעיל את חיילי צה"ל כמגש הכסף להקמתה של מדינת אויב בארץ ישראל המערבית
אלכסנדר גולדנשטיין
משפחת שליט צריכה להיערך לנורא מכל, שכן ישראל כבר מזמן לא אותה ישראל של סבנה או אנטבה
שלמה עיני
חברת הדואר אומנם החלה בתהליך הבראה ואיחוד השורות לקראת התחרות, אבל זה לא מספיק, המחשבה על "יבוש" החברות המתחרות לא צלח, החברות הפרטיות, למרות יכולתן המוגבלת, התגלו כיתוש שעוקץ
אלון לוין
כיום נראה כי תהליך ההתחזקות של הימין הקיצוני באירופה לא היה אפיזודה חולפת וגל חדש מאיים להתפרץ שוב. ניתן למנות לכך מספר סיבות
ירון מירלמן
שיטות ההפחדה נכשלו, הן במאבק בתאונות הדרכים, הן בנושא הסמים, הן במניעת החשיפה לשמש והן בנושאים אחרים הראויים לטיפול רציני (אלימות ועוד) - העולם צריך שינוי גישה טוטאלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il