X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
דפנה נבו דוא"ל דוברות מרכז רפואי הלל יפה
- הודעה מטעם מרכז רפואי הלל יפה
▪  ▪  ▪

המשפט שהטביע בזמנו הרמב"ם "נפש בריאה בגוף בריא" מתקשר בדרך כלל למצבים בהם מחלה פיזית עלולה להשפיע על מצב רוחו של האדם ובכך להפחית את מידת יכולתו להבריא בצורה נכונה. כאשר באים לדבר על טיפולי פוריות בנשים, ברור מאליו שאין מדובר בחולי רגיל, אך ללא ספק מדובר במצבים בהם לתחושה האישית ישנה השפעה לא פשוטה על היכולת לעבור תהליכים כבדי משקל אלו.
תחושת אכזבה, תחושת איבוד שליטה, הרגשה של איבוד ערך העצמי הם לעיתים מנת חלקה של אישה העוברת טיפולי הפריה, ואלו עלולים להוות אבן נגף שתשפיע על המטרה המיוחלת של השגת ההיריון ואף מעבר לזה. מלבד זאת, ברור כי אישה הנמצאת בתהליכי פוריות, נמצאת בנקודה מאוד רגישה ובודדה. פעמים רבות היא אינה מעוניינת בשיתוף הסביבה ולא תמיד בן הזוג מצליח לשתף פעולה ולחלוק עימה רגשות הדדיים.
"ליחידה להפריה החוץ גופית של המרכז הרפואי הלל יפה מגיעות נשים רבות העוברות תהליכים פיזיים לא פשוטים", מציין ד"ר אדריאן אלנבוגן, מנהל היחידה, "אנחנו עושים את כל המאמצים להקל עליהם ומלווים אותן ואת בני זוגן צעד אחר צעד. אנו מודעים לקשיים הנפשיים הכרוכים בתהליך זה, אשר לעיתים יש להם השפעה לא מעטה על התהליך הקליני עצמו. מכאן, שהרעיון לפתיחת סדנה להעצמה נשית עבור הנשים שעוברות תהליכי פוריות, הוא מבחינתנו גורם מסייע נוסף בדרך להבאת האישה למקום שבו תרגיש הקלה מסוימת".
הרעיון בבסיס הסדנה, שמועברת על-ידי לינוי הופמן, מטפלת הומיאופתית מוסמכת בהקשר לפריון ופוריות ובעלת תואר במדעי ההתנהגות, הוא להוות חממה למי שמוכנה לפתוח צוהר קטן לעולמה הפרטי בהקשר לתהליך אותה היא עוברת. בסדנא, הבנויה מממספר מצומצם של נשים (בין 8 ל-12) יינתנו כלים להתמודדות עם התהליכים בהתאם לצרכיה של כל אישה ובאופן כללי. שימוש בדמיון מודרך, מדיטציות, תטא-היליניג (טכניקה של הילניג שעובדת בתחומי המחשבה והיצירה האישית של האדם), הבנת תהליכי חשיבה ועוד.
"נתקלתי בעבר בנשים שאחוזות באמונות מעכבות לגבי אמהות, לידה, הריון והורות", מספרת לינוי הופמן. לדוגמא: אישה שלאימה לקח שנים רבות להרות ולכן היא חיה בתחושה מתמדת שגורלה יהיה דומה. במידה שיש לעניין גם היבטים פיזיולוגים המחייבים טיפולי פוריות, אין להמעיט בלחץ שאמונה כזו יוצרת על האישה, אמונה שיכולה במידה רבה לפגוע בתהליך הרפואי עצמו.
נתקלתי גם בנשים שעושות את כל מה שניתן על-מנת להיכנס להריון, אך עמוק בתוכן יש לה פחד ממה שיקרה לזוגיות, לקריירה ועוד. הגורם לעיכוב של ההיריון במידה רבה. בסדנא אנו משתדלים להתאים את הכלי הטיפולי לאישה ולתהליך שהיא עוברת, כי לכל אחת יש סיפור משלה. עם זאת, ברור כי השיתוף ההדדי, אף הוא חיוני להורדת לחץ ולהקלה על פחדים קיימים.
הקשר בין לינוי הופמן ובין היחידה להפריה חוץ גופית נוצר לאחר שחוותה בעצמה תהליך של טיפולי פוריות ונאלצה להתמודד עם כל הפחדים והלחצים בהם עוזרת כיום למטופליה: "המקום בו נמצאת האישה במהלך טיפולי פוריות הוא מקום של בחירה - אפשר לקחת את זה למקומות טובים של צמיחה וגדילה מהפן האישי ומהפן הזוגי, אך בהחלט אפשר למצוא את המקום הנמוך והקשה ביותר של הכישלון האישי והקשיים הזוגיים. מטרתה של הסדנא היא לסייע למצוא את כל המקומות הטובים, לקבל כלים להתמודדות קלה יותר וכך גם לסייע לסיכויים להשגת הריון.
יתרון מרכזי של הסדנא הוא שהיא מועברת על-ידי מטפלת בתחום הרפואה המשלימה. "במשך השנים גיליתי", כך על-פי לינוי הופמן, "שנשים שעוברות טיפולי פוריות אינן מעוניינות בהכרח בשיחה עם פסיכולוג או עובדת סוציאלית, אלא דווקא מעדיפות גורם מתחום הרפואה המשלימה שיאפשר להם להתחבר לעצמן וליצור ההעצמה עצמית".
בנוסף, נעשה במהלך הסדנא שימוש באנשי מקצוע בהתאם לצרכי הנשים. כלומר, במידה שיעלה הצורך לדבר עם רופא יתקיים מפגש שכזה, הדבר נכון גם לתחומים אחרים כגון תזונה, זוגיות וכו'.
כאמור, הסדנא מכילה בכל פעם בין 8 ל-12 נשים והיא נערכת אחת לשבוע למשך שעתיים ונמשכת כשלושה חודשים (12 מפגשים סך הכל) עם אופציה להארכה במידת הצורך. המפגשים נעשים באווירה רגועה ונעימה "על קפה ועוגה" ובמהלכם מתבצעות שיחות אישיות שמטרתן זיהוי הצרכים המיוחדים של כל אישה ואישה בהקשר לטיפול אותו עוברת. הסדנא היא בתשלום סמלי יחסית ומתקיימת במתחם בית הספר לסיעוד של המרכז הרפואי הלל יפה.

תאריך:  06/07/2008   |   עודכן:  06/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענת
- הודעה מטעם רשת כפר השעשועים
דן מייזליש
- הודעה מטעם נטפרוטק
לירן אלרם
- הודעה מטעם החברה למשק וכלכלה
קרן פז
- הודעה מטעם בנק מזרחי-טפחות
מור שדה
- הודעה מטעם יהודה רחמים - חברה לבניין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il