X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חינוכית 23
▪  ▪  ▪
זה מזה [צילום: אורן גולן]
בחצר של פופיק [צילום: אורן גולן]

"אנגלית זה איזי"

הטלוויזיה החינוכית משיקה מידי יום החל מה-13 ביולי רצועת ילדים חדשה "המאורה" המיועדת לגילאי 4-7. ברצועה ניתן למצוא הפקות מקור חדשות מבית החינוכית: "זה מזה" ו"בחצר של פופיק", לצד סדרות אנימציה מדובבות שהפכו לקאלט כמו: החיים, המומינים והאסופית, שירים ופעילויות ללימוד אנגלית, וסדרות מדובבות חדשות: דן הדוור, האי הקסום וסוד כמוס.
זה מזה
ילדים חושבים בקול רם ומדברים פילוסופיה. בכל תוכנית 4 ילדים בגילאי 4-7 מוזמנים אל מסע פילוסופי קסום סביב נושא נבחר מעולם החוויות שלהם. בין הנושאים: גלגל, זמן, שיח, כח, התחלה, חול, כנפיים ועוד. בליווי המנחה הם מגלים, טועמים, מתנסים, יוצרים, שרים, מתפלפלים, משחקים, מציגים ומבלים.
המטרה היא לפתח שיחה סביב הנושא ולהבין אותו מזוויות שונות זו מזו, באופן של מושג הנובע ממושג. המנחה יעורר את מחשבתם של הילדים ויקדם את השיחה ע"פ האסוציאציות שלהם. המטרה היא להעשיר את ההתייחסות של הילדים לעולם שסביבם, הן ע"י פיתוח המחשבה, הדמיון והיצירה האישית והן ע"י פיתוח יכולות שיחה, הקשבה והעשרת תקשורת מילולית ולא מילולית. אופן הדיאלוג מתבסס על יסודות של שיח פילוסופי המותאם לילדים בגיל הזה. התוכנית משלבת גם פעילויות נוספות כמו: יצירה, הפעלה מוסיקלית, הפעלה תנועתית.
שלושת המנחים שינחו לסירוגין את התוכנית הם: אריק לבנת- שחקן, מוסיקאי ומלחין, מבכירי הסקסופוניסטים בארץ. עדי איזנמן- שחקן טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון. רועי וינשטיין- שחקנית, כוריאוגראפית, מורה ויוצרת תיאטרון פרינג'.
  • התוכנית תשודר מידי יום בשעה 14:05 בערוץ 1+23 ובנוסף בשעה 16:00 בערוץ 23.
בחצר של פופיק
פופיק הוא בובה שובבה, סקרנית וחוקרת. בגן הירק הצבעוני שלו, כשהם ישובים על פלפלים ענקיים על-רקע צמחי גזר בגודל של עצים, מארח פופיק ילד או ילדה בני 4-7 ומשוחח איתם על נושאים הקשורים בעולמם: "מה זה סטטוסקופ", "איך מודדים זמן", "מה עושים בפיקניק", "איך מתפייסים" ועוד.
מאחורי פופיק: תסריטאית- נגה אלגום סופרת ילדים, תסריטאית, עורכת, במאית, מחזאית, מתרגמת, רעיונאית, תמלילנית ומלחינה. מפעיל הבובה פופיק: אילן סביר-בובנאי ויוצר, מנהל אמנותי וכללי של המרכז לתיאטרון בובות בחולון. מפעיל בובות למעלה מ-23 שנה ("החרצופים", "הביגבגים", "שקע ותקע" ועוד).
"אנגלית זה איזי"
קטעים ושירים ללימוד השפה האנגלית בשיר ובתנועה במסע מוסיקלי עשיר בתנועה, צבע וצליל, מלמדת ליזי (יעל לוי טל) יחד עם החתול שלה איזי (באנימציה תלת מימד) את הילדים את השפה האנגלית. דרך השירים הילד לומד את השפה בכיף גדול ללא תחושת מאמץ.
יעל לוי טל, הלא היא ליזי, נולדה בארה"ב, עוסקת במוזיקה, מחול, שירה ומשחק עוד מילדותה.
החיים
סדרת הנפשה צרפתית בת 26 פרקים המלמדת חומר חינוכי על גוף האדם באמצעות אנימציה הומוריסטית. הסדרה הופקה בשנת 1986 על-ידי חברת ההפקות הצרפתית "פרוסידיס". בישראל שודרה לראשונה בסוף שנות השמונים בטלוויזיה החינוכית בדיבוב לעברית. החיים מלמדת על המערכות השונות בגוף בעזרת גיבורי הסדרה "היה היה". "הטובים" היו מנגנוני ההגנה של הגוף, ואילו "הרעים" היו וירוסים וחיידקים המאיימים לתקוף את גופנו. תיאור גוף האדם נעשה בעזרת הנפשה של הגורמים השונים בו.
בכל פרק הסדרה מתמקדת במערכת, באיבר או בפעולה שונה בגוף האדם. הדמויות בסדרה התבססו על הקבוצה המוכרת של הדמויות מהסדרה "היה היה - האדם", כל דמות מופיעה במספר גרסאות. אחת מהגרסאות היא בני אדם אמיתיים (הרופא הזקן והחכם, האם הבלונדינית המסורה, הנער והנערה, חברו השמנמן, וזוג הבריונים) ואילו שאר הגרסאות הן הנפשה של תאים בגוף.
באי הקסום
סדרה מדובבת לילדים. שחקנים בתלבושות ססגוניות עוסקים בנושאים ובעיות מעולמם של ילדים בליווי שירים.
סוד כמוס
סדרת אנימציה מדובבת לילדים ונוער, המוגשת כפארודיה על סרטי ריגול, מתח ואימה. ויקטור ואניטה הם צמד סוכנים חשאיים בסוכנות הביטחון העולמית אי-שם בעתיד הרחוק. הם נלחמים בגבורה ברעים מסוגים שונים שרוצים להשמיד את העולם, ותמיד מנצחים, למרות שברוב המקרים יש להם יותר מזל משכל. הפקה בריטית, שנת 2006.
אסופית
עיבוד באנימציה לספרה המפורסם של לוסי מונטגומרי, המספר את סיפורה של אן שרלי, יתומה אדומת שיער ומנומשת בת אחת עשרה, שנשלחה בטעות לחווה של מרילה ומתיו. מרילה ומתיו, אח ואחות, חשבו בתחילה לאמץ נער שיעזור בחווה, אך אן מתגלה כילדה מיוחדת במינה, בעלת קסם, חוכמה ומרץ, שעוזרים לה להתגבר על כל הקשיים.
נח וססקיה
סדרת דרמה לבני הנוער, בת 13 פרקים. ססקיה גרה באנגליה ונח גר באוסטרליה. הם מכירים דרך האינטרנט, ובמהלך המפגשים הווירטואליים הם מציגים את עצמם כפי שהיו שואפים להיות ומשתפים פעולה בכתיבת קומיקס, אך במשך הזמן הם מבינים שאין כמו האמת והיושר. הפקה אוסטרלית, שנת 2004. הסדרה זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר באוסטרליה לשנת 2004.
המאורה - רצועת הילדים החדשה מידי יום בחינוכית
  • ערוץ 23 - 13:00-16:30
  • ערוץ 1 - 8:15-15:30

תאריך:  13/07/2008   |   עודכן:  13/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן אטיאס
- הודעה מטעם NET-POS
גיל יודפת
- הודעה מטעם המרכז הישראלי לבנייה אקולוגית
אביעד שחר
- הודעה מטעם מרכז מורשת מנחם בגין
שירה אשנר
- הודעה מטעם ACE אוטודיפו
יפעת קלינגר אלקיים
- הודעה מטעם המכון הישראלי ללימודי אוסטאופתיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il