X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אורגניק מרקט
▪  ▪  ▪
אורגניק מרקט

בשבוע שעבר עברה בקריאה ראשונה הצעת החוק להפחתת השימוש בשקיות פלסטיק, שיזמו חברי הכנסת אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) ודב חנין (חד"ש) - בדיוק שנה לאחר שהוגשה לבית המחוקקים.
ב"אורגניק מרקט", רשת קמעונאית למוצרים אורגניים, לא חיכו למחוקקים ולא ממתינים להבשלתם של תהליכי החקיקה המסורבלים, ויזמו מהלך למיגור השימוש בשקיות פלסטיק שכבר מעורר גלים.
בשלב ראשון, שהחל כבר ב-1 ביולי, כל לקוח שמגיע לאחת משמונה חנויות הרשת כשהוא מצויד בשקית רב-פעמית לנשיאת המוצרים זוכה להנחה בשיעור של 1% מסך הקנייה. זוהי הנחה גורפת, ללא התניה של סכום הקנייה או סוג המוצר. לנוחות הלקוחות שאינם מצוידים בשקית כזו מעמידה אומנם הרשת לרשותם שקיות ניילון, אך תמורת "קנס" סמלי של חצי שקל לשקית. התמורה ממכירת שקיות אלה מועברת במלואה כתרומה למועצה לארץ ישראל יפה. בעמדת הקופה ניתן לרכוש גם שקית רב-פעמית ירוקה מבד, תמורת 4.90 שקלים. בקנייה מעל 50 שקל ניתנת השקית בחינם במסגרת מבצעי קד"מ מקומיים.
בשלב הבא, כל שקיות הפלסטיק ברשת יוצאו מהמחזור ויוחלפו בשקיות מתכלות ולא מזהמות העשויות מתירס, פולימר חי שמתכלה באדמה בטווח של 45-90 יום. באדמה השקית הופכת לקומפוסט, שבאמצעותו ניתן לדשן גידולים שונים - ובכלל זה את שדות התירס להפקת דור חדש של שקיות מתכלות, וכך מושלם מעגל חיים אורגני שלם.
אלעד להב, בעלים משותף ומנכ"ל "אורגניק מרקט": "אחריות אקולוגית היא ערך חשוב בחיים האורגניים, וכרשת האורגנית המובילה בישראל שחותרת לחינוך לחיים אורגניים ולהטמעת ערכים אורגניים בקהילה החלטנו לנקוט מהלך לקידום העניין. רשתות שיווק אחרות אומנם מציעות למכירה שקיות רב-פעמיות, אבל אנחנו היחידים שהחלטנו לנקוט מהלך של חיזוק חיובי לכל פרט שמפגין אחריות סביבתית. בהענקת ההנחה הרשת עצמה תורמת לשמירה על איכות הסביבה".
שקיות פלסטיק - נתונים
הניסיון במדינות אחרות בעולם מראה כי גביית תשלום על מתן שקיות פלסטיק ברשתות השיווק היא המהלך היעיל ביותר לצמצום השימוש בהן. באירלנד חלה ירידה של למעלה מ-90 אחוז בהיקף צריכת שקיות הפלסטיק - בתוך שנה אחת בלבד מאז נכנס החוק בעניין לתוקף.
לפי נתוני אגודת "אדם טבע ודין" להגנת הסביבה, ברשתות השיווק בישראל נצרכות מדי חודש כ-430 מיליון שקיות פלסטיק - כשתי שקיות ליום לאדם. חלקן היחסי של שקיות הפלסטיק מהווה כ-28 אחוז מנפח הפסולת המושלכת בישראל ו-7 אחוז ממשקלה. פסולת זו דורשת שטחי הטמנה יקרים שהולכים ואוזלים. שקיות הפלסטיק מהוות מפגע סביבתי חמור ביותר - הפלסטיק ממנו עשויות השקיות (עובי ממוצע 17 מיקרון) הוא חומר שאינו מתכלה, אינו מתפרק בטבע ואינו ממוחזר בישראל. הצטברותו יוצרת השלכות סביבתיות רבות, בין השאר: זיהום שטחים פתוחים - השקיות נוטות להתפזר ברוח תוך שהן מזהמות את הנוף ומתגלגלות בחוצות הערים; סכנה לבעלי החיים - הואיל ובעלי החיים מנסים לאכול אותן או את תוכנן ונחנקים למוות; פגיעה בצומח ובקרקע - צמחים מכוסי שקיות נפגעים כתוצאה מהקטנת חילוף הגזים והדבר משפיע לרעה אף על התפוקה החקלאית; סכנה לנהגים בשעת נסיעה ועוד.
אורגניק מרקט
"אורגניק מרקט" היא רשת החנויות המובילה בישראל למוצרים אורגניים וטבעיים, המציעה מבחר של כ-7,000 מוצרים איכותיים במחירים תחרותיים למוצרים הקונבנציונליים. ההיצע כולל מבחר טרי ואיכותי של פירות, ירקות, ביצים, תבלינים, צמחי מאכל, גרעינים, דגנים, דבש, שמנים, מוצרי מזון יבשים, קפואים ומצוננים, דברי חלב, מוצרי מאפה, מוצרים ללא גלוטן, מעדני מזון טריים מוכנים, מוצרי היגיינה וקוסמטיקה טבעיים, מוצרי ניקוי אקולוגיים ועוד. כל המוצרים עומדים בתקנים הבינלאומיים הקפדניים ביותר בתחום הבריאות והמזון.
"אורגניק מרקט" מונה שמונה סניפים, והיא נמצאת כעת בתחילתו של תהליך התרחבות מואץ, כחלק משאיפתה להביא את המוצרים האורגניים להישג ידו של כל צרכן הן מבחינת נגישות גיאוגרפית והן מבחינת המחיר. חזונה של הרשת הוא להטמיע את החיים האורגניים והידע בתחום בקרב קהלים רבים ככל האפשר, ומשום כך היא מעמידה לשירות הלקוחות בסניפים מוכרנים בעלי ידע בחיים אורגניים המתמחים ברובם בתחום הנטורופותיה, התזונה והרפואה המשלימה. הרשת מורשית על-ידי "אגריאור" - הגורם המוסמך לפיקוח ולאישור פעילותם של עסקים בתחום האורגני, והיא נוטלת חלק פעיל בארגון לחקלאות האורגנית בישראל.

תאריך:  13/07/2008   |   עודכן:  13/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il