X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם יש משהו המאפיין כל כך את הישראלי המצוי, זו מידת יכולתו לנתק את עצמו, פיזית ורגשית מהמציאות סביבו. בהחלט ייתכן שזהו סוד הישרדותנו בחבית אבק השריפה הגדולה ששמה המזרח התיכון - על סולידריות לאומית
▪  ▪  ▪

בואו תודו שלא לקיץ הזה התפללנו. בתחילתו היה מבטיח, בסימן מונדיאל סוחף ומותח, וההתרגשות הגדולה ביותר שיכולנו לצפות לה בעונת המלפפונים המתקרבת - היא לכל היותר "כוכב נולד" 4 (או 5, סלחו על הבורות).
אבל פתאום זה "נפל עלינו" בצרורות. איך אומרים הכתבים המדיניים? "עליית מדרגה מהירה". תחילה פרשת הנשיא קצב שהותירה אותנו עם סימני שאלה קשים. האם ייתכן ש"המנהיגות הממלכתית" שלנו, איך נאמר זאת במלים עדינות, היא ממלכתית בערך כמו סיפורי הצהובונים מהסוג הגרוע ביותר?
ואפרופו מנהיגות. מחשבתי נודדת ברגעים אלו למנהיג אחר, אמיץ, ששוכב אי שם מחובר למכשירים, ומנותק מהעולם... האם מישהו שם לב באיזו מהירות התפוגג אריק שרון מהתודעה הציבורית?
ואחר כך פרשת החייל החטוף בעזה, גלעד שליט, שטלטלה אותנו, והחזירה אותנו בהבזק שנייה למציאות האמיתית שבה אנו חיים.
עוד לא התאוששנו, וכבר התרגשה עלינו חטיפה נוספת של שני חיילים: אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ולאחריה - "המלחמה בצפון", על הרוגיה, ופצועיה, והחורבן שהיא מותירה ביישובנו. מלחמה שהיא הכי פחות מסתדרת לנו, פיזית ורגשית עם תחושת הנינוחות וההתרווחות של הקיץ הזה. איכשהו היא נמצאת במשבצת הלא מתאימה. במשבצת שבה האנרגיה הנפשית מתועלת לכל היותר להחלטות כגון: באיזה צימר מפנק נבלה את סוף השבוע בצפון, האם נעדיף לארוחת בוקר בשישי את הקפה מול הים, או את הקניון הממוזג? (שם נעמוד ברוח האופנה האחרונה, ולדעתי ללא שמץ הגיון, בתור ארוך כדי להזמין ולשרת אחר כך את עצמנו). חלק מאיתנו ודאי התחבטו בשאלה ה"גורלית" איזה "דיל" להעדיף הפעם לטורקיה, והאם לצרף את החותנת או לא.
אם יש משהו המאפיין כל כך את הישראלי המצוי, זו מידת יכולתו לנתק את עצמו, פיזית ורגשית מהמציאות סביבו. בהחלט ייתכן שזהו סוד הישרדותנו בחבית אבק השריפה הגדולה ששמה המזרח התיכון. יותר מזה. הכישרון הגדול של הישראלים הוא להפוך את המקום הקשה, האלים, התובעני הזה לגן עדן. והוא אכן כזה. תודו.
אין בכוונתי לכתוב כאן רשימת "יום העצמאות", אבל אין ספק שרובנו, בואו נודה על האמת, מתענגים על הישראליות שלנו. ו"הישראליות" הזו מורכבת מאלפי פכים קטנים שמרכיבים את ההוויה הישראלית. מהחומוס ביפו, ועד המנוי לתיאטרון. מאבטיח עם גבינה בולגרית ועד למסעדות הגורמה. מהטיילת של תל אביב, ועד שמחת הניצחון של "מכבי". מהריח של שוק הכרמל ועד הקונצרט של הפילהרמונית.
כולנו מתענגים על הפסיפס האנושי והתרבותי שאנו חיים בו. מתברר שה"אחווה הישראלית" והסולידריות הלאומית לא מתה. היא חיה וקיימת ונושמת, ומזכירה לכולנו את סוד קיומנו וחוסננו הלאומי. בימים אלו, שאפילו מתקפת המדוזות בחופים כבר ניראת לי כמו חלק מקונספירציה אירנית - מתחזקת אצלנו ההרגשה כי "אין לי ארץ אחרת", כדברי המשורר.
זה עתה שמענו בחדשות על הפצצת הקטיושות בטבריה. באופן מוזר למדי, מקבל פתאום המערכון של הגשש "אוי טבריה טבריה, אילו היית צפת"...משמעות הזויה לחלוטין.
עוד לא יבשה העט, והחדשות לא מפסיקות להפתיע אותנו. בשעות לא פשוטות אלו לעם ישראל, לבנו ומחשבותינו כולנו עם תושבי הצפון. בימים אלו כולנו "צפוניים".

אורנה מרקוס בן-צבי, מורה ומחנכת, סטודנטית לתואר שלישי בנושא מגדר.
תאריך:  16/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
התסבוכת הביטחונית שאליה נקלענו כיום היא תוצאה של שנות הזנחה ארוכות של הימנעות מלימוד ויישום הגישה המערכתית המודרנית לבעיות הביטחון הלאומי. ודברים אלה לא נכתבים מעמדה של "חכם בלילה", שרק אחרי האסון יודע מה היה צריך לעשות
טל רבינוביץ'
בחברה תקינה אנו מצפים להרמוניה בין הצד החלש לבין הצד החזק, אשר יחד, לאור אינטרס משותף יפעלו להגעה אל מצב חברתי נאות ושוויוני המושתת על עקרונות החופש, הצדק והמוסר
רו"ח טארק דיביני
בונוס למנהלי בנקים וחברות ביטוח שישולם בשנת 2007 בגין רווחי שנת 2006 יהא חייב ב- 1% נוסף של מס שכר!
מיכאל אדירעם
אלי אליהו
למעשה, אין אנו עדים כעת למלחמה בין שתי מדינות אלא למלחמה בין שני ארגונים    צה"ל והחזבאללה הכריזו מלחמה זה על זה, והמדינות שמאחוריהן איבדו שליטה על הנעשה ומביטות חסרות אונים באדמתן בוערת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il