חברת ההיי טק הישראלית, טיקל נטוורקס, מהחברות המובילות את מהפיכת תקשורת ה-VOIP בישראל, השיקה מוצר חדש ה-Crystal Metrics למוקדים טלפוניים (שירות לקוחות, מוקדי מכירות). היקף המכירות הצפוי של המוצר החדש בשנת 2009 מוערך בכ-3 מיליון שקלים. המערכת כבר עברה את שלבי ה-Beta ומותקנת בימים אלו בשני מוקדים חדשים - האחד של 80 עמדות והשני של 30 עמדות.
מדובר בפיתוח עצמאי של טיקל נטוורקס למערכות טלפוניה מבוססות קוד פתוח (Asterisk). מערכת ה-Crystal Metrics משתלבת בפלטפורמת ה-Crystal Clear של טיקל נטוורקס, שהינה מערכת טלפוניה מבוססת VOIP הכוללת תכונות רבות כגון: מערכת IVR, הודעות אחודות, הקלטת שיחות, שלוחות מרוחקות בארץ ובעולם ועוד.
סמנכ"ל חברת "טיקל נטוורקס", גיל פרקש, ציין כי מערכת ה- Crystal Metrics נועדה לתת מענה גם למוקדים קטנים של 3-4 עמדות, כגון מחלקת השירות, התמיכה והמכירה הקיימות כמעט בכל ארגון. המערכת החדשה כוללת פיתוחים רבים אשר נעשו לבקשות לקוחות, אשר לא היו שבעי רצון מתפקודן של מערכות מוקד שירות לקוחות, שפותחו לסביבת Asterisk.
"טיקל נטוורקס" משווקת את פתרונותיה בארץ ובעולם מזה כחמש שנים בהצלחה רבה. "טיקל נטוורקס" שומרת על מקומה כמובילה בחזית הטכנולוגיה ומציעה מגוון תחרותי של אפליקציות המיועדות לעסקים וארגונים מכל הסוגים והגדלים, ובכלל זה מגוון רחב של מוצרים למוקדים טלפוניים, גם ללקוחות שברשותם עשרות עמדות ואינטגרציה למערכות התוכנה של הארגון.