X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם שירותי בריאות כללית
▪  ▪  ▪

המעבר של בני השש מגן הילדים לבית הספר מלווה בהתרגשות גדולה הן של הילדים והן של הוריהם. ההתרגשות מהולה בלא מעט חששות מצד ההורים, האם יצליחו ילדיהם להשתלב במסגרת החדשה והאם הם כשירים דיים להתמודד עם המשימות וסדר היום שמציב להם בית הספר.
בהנהלת מחוז תל אביב-יפו של "שירותי בריאות כללית" החליטו להקל על ההורים והילדים את המעבר ולקדם את הכניסה לכיתה א' בהפנינג מיוחד. כל ילדי "כללית" ברחבי המחוז שמלאו להם שש מוזמנים בלוויית הוריהם להפנינג "עולים לכיתה א'", שכולל הפעלות חווייתיות בשיתוף ליצנים (לילדים) והדרכות בנושאי בריאות (להורים). ההפנינג מתקיים בתאריכים שונים עד סוף החופש הגדול בכל מרכזי בריאות הילד במחוז וכן במחלקות הילדים במרפאות הראשיות, שמתקשטים לקראת האירוע בבלונים ובדגלים.
במסגרת ההפנינג נערכות לילדים בדיקות הערכת בריאות בעזרת צוות האחיות והרופאים במרפאות. הבדיקות כוללות מדידות משקל וגובה, איתור בעיות ראייה, גדילה והתפתחות וכן שיחה עם רופא להערכה וזיהוי שיבושים בדיבור, מיומנויות שפה, יכולת יצירת קשר ועוד.
ההורים זוכים להדרכות מפי מומחי "כללית" במגוון נושאים הקשורים לרווחת הילדים ולחינוך ילדים לאורח חיים בריא ובטוח - תזונה מאוזנת, מניעת עששת, בטיחות בבית ומחוץ לבית, חשיבות הפעילות הגופנית בגיל צעיר, חשיבות ארוחת הבוקר, איתור הפרעות בדפוסי למידה אצל ילדים, יציבה נכונה בגיל הגדילה, התאמת ילקוט, ישיבה מול מחשב ועוד. בנוסף נערכות להורים ולילדים פעילויות משותפות, כמו הכנת ארוחה 10 ביחד.
להפקת ההפנינג חוברים יחדיו צוותי המנהלה במרפאות השונות וכן רופאי ילדים, פסיכולוגים, אחיות, פיזיותרפיסטים ושינניות. יש לציין כי ההשתתפות באירוע ללא תשלום.
ד"ר איתן חי-עם, מנהל מחוז תל אביב-יפו ב"כללית": "הפנינג 'עולים לכיתה א' הוא חלק מהפעילות הענפה של המחוז לקידום הבריאות בקהילה כולה ובקרב משפחות צעירות בפרט. אירועים מסוג זה עוזרים לנו להדק את הקשר עם המשפחות ולזהות אצל הילדים בעיות בריאות או התפתחות שלא עולות במסגרת הביקורים השגרתיים במרפאה".
במחוז תל אביב-יפו ישנם ארבעה מרכזים במיקומים שונים במחוז: בתל אביב-יפו ברחוב הרטוב 5, ברחוב מקור חיים 35 וברחוב אבא אחימאיר 18 ובבת ים ברחוב השקמה 23.

תאריך:  20/08/2008   |   עודכן:  20/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית תירוש
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il