X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנה להינתקות. מה לא היה בסדר? הרי התקבלה החלטת רוב דמוקרטית שצריך להתפנות, לא?! לגבי שאלת הרוב, אם אינך בטוח שאתה מספיק גדול, אז נוקטים בטכניקה של הקטנת היריב. לשם כך כדאי לקרוא בחסמב"ה איך צדים תנין. תחי הדמוקרטיה!!
▪  ▪  ▪

באחד מספרי חסמב"ה תואר כיצד צדים תנין גדול ומסוכן. למען האמת, זה ממש משחק ילדים. מצטיידים במשקפת, פינצטה וקופסת גפרורים. הולכים לנהר ואורבים בשיחים בצד. כשהתנין עולה לחוף, מתקרבים אליו תוך הקפדה להביט בו דרך הצד ההפוך של המשקפת וכשממדיו הם כה זעירים, תופסים אותו בזהירות עם הפינצטה, מכניסים אותו לקופסת הגפרורים והולכים הביתה שמחים וטובי לב, כשבכיס מונח לו תנין גדול ואימתני.
סיפור מצויין עם מוסר השכל נפלא. הנמשל הוא שבאמצעים מלאכותיים אפשר אולי ליצור מראית עין על-ידי הקטנת היריב. וכך אפשר ליצור רוב מלאכותי בהצבעות, לבחור שופטת שאיש אינו מאמין בה באמצעות דילים ועוד. נפלא. נותרת רק בעיה אחת, כיצד להכניס את התנין לכיס.
לפני שנתיים ויותר, החלו העניינים להתגלגל. באותם ימים דרמטיים, החלו להישמע ברמה קולות זועמים כנגד הכתומים ומתנגדי הפינוי וההינתקות. אפילו אמרו עליהם שהם אויבי הדמוקרטיה, שהם לא מכבדים את דעת הרוב שהתקבלה כחוק, ויש לנקוט כנגדם באמצעים קשים. מן הסתם, זוהי טענה הראוייה לבחינה.
תוכנית ההינתקות להזכיר, אושרה בישיבת ממשלה מיום 6.6.04. לפני הישיבה פוטרו השרים בני אלון ואביגדור ליברמן מ"האיחוד הלאומי" לנוכח הצהרותיהם שיתנגדו לתוכנית. אלה שהשתתפו בדיון ההינתקות, עשו זאת באווירת הפיטורים והתוצאה היתה 14 בעד ושבעה נגד.
כנגד הפיטורים הוגשו חמש עתירות לבג"צ ואחד העותרים היה השר בדימוס בני אלון עצמו. הבקשה למנוע את הדיון בצו ביניים כידוע נדחתה. הבג"צ דן בעתירות ביום 20.6.04 ודחה את כולן פה אחד, אולם...
בג"צ הבהיר היטב שהוא לא התבקש להכריע בשאלת הדמוקרטיה אלא בשאלת הסמכות של רה"מ לפטר שרים. בעניין הזה הסמכות ניצחה, אך לא הדמוקרטיה. כמה משופטי הבג"צ אף ביקרו חריפות את טכניקת הפיטורים שנועדה ליצור רוב. השופט טירקל אמר על הפיטורים "כדין אך לא כדת". השופט אדמונד לוי אמר בדיון המוקדם לסעד זמני: "למעשה כל 'חטאם' של שני השרים מצטמצם לכך שהם חלקו על דעתו של ראש הממשלה בסוגיה בעלת חשיבות לאומית, והם צפויים להצביע נגדה, כפי שככל הנראה יעשו שרים נוספים. לאור זאת, תהיתי אם יכול המשטר הדמוקרטי להשלים עם אפשרות שראש הממשלה יפטר שרים רק כדי ליצור רוב מלאכותי להעברתן של החלטות, שלעיתים עלולות להיות הרות גורל, רק משום שלא נמצא לו רוב בממשלה בראשה הוא עומד".
מי שמפעיל דמוקרטיה באמצעות שימוש במשקפת הפוכה, צריך לשאול כיצד ינהג התנין שלא משתמש במשקפת והוא מרגיש שהוא ממשיך להישאר גדול. על כל פנים, את התנין הזה קשה היה להכניס לכיס. סוף המעשה היה כידוע, שמי שנדרשו להתפנות מבתיהם חשו ש"סידרו אותם", שסילקו את נציגיהם, שיצרו להם "יעני רוב", ושמרחו אותם בסיפורים צדקניים על "דמוקרטיה", "החלטות הרוב" ושאר ירקות. ולא נותר אלא להצטער, שהמציאות לא מאפשרת להכניס תנינים לכיס כמו בצ'יזבטים של חסמב"ה.

הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר), יועץ למאבקים ציבוריים, לוביזם, וקשרי עיתונות.
תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
מר בן-ישראל הנכבד. אל תעשה עלינו פוזות. אתה הצטרפת ביודעין למפלגה שרבים בציבור ראו בה עיר מקלט לחשודים, נאשמים, ומורשעים. אז בבקשה ממך, כשמדברים על מוסר, אני מציע לך להתאפק
עו"ד איתי הוכברג
עיקרון "התא המשפחתי" בדיני המס מניח, כי בני זוג נשואים המנהלים משק בית משותף מהווים יחידה כלכלית-מיסויית אחת. השאלה היא מהם גבולותיו של עיקרון זה - עד לאן נמתח - והאם נישואין מבטלים תמיד את זכאותם של בני זוג ל"אינטימיות מיסויית"?
עו"ד שמחה ניר
תשובה להצעות לשלוח שופטים ל"סדנאות": זה טוב לגבי שופטים גרועים-מקצועית, אבל לא לגבי שופטים שאינם ראויים מוסרית
אפרי הלפרין
בימים אלה של מאבק בעל השלכות מרחיקות לכת על הביטחון הלאומי שלנו, היינו רוצים נהג טוב יותר, אך נסתפק ב"נהג מלווה", ולא בדמות יועץ אלא תוך לקיחת אחריות
בועז מושקוביץ
איש מהם לא ביקש אלא להחליף טעות א' - שהייה בלבנון, בטעות ב' - יציאה מלבנון. היום כבר יש כאלה המציעים לקיים טעות ג', כלומר לכבוש את רצועת הביטחון מחדש... לא נגיע אלא לעוד ועוד מלחמות, כי בהעדר מדיניות כוללת, כל עצה שהיא - עצה גרועה היא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il