X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשודה במעורבות במימון אירוח במלון סיטי-טאוור בלילה שלפני הפריימריז; בלומנטל התייצבה לחקירה (יום א') ובעצת עורך דינה עו"ד אורי וגמן שמרה על זכות השתיקה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר (יום א', 29.12.02), כי מי שלא יעניק הסבר על דרך בחירתו לרשימה, לא יוכל להישאר מועמד מטעם הליכוד לכנסת, וכי הוא מצפה שכל מי שיבקש לשמור על זכות השתיקה - שיתפטר מהרשימה.
את הדברים אמר שרון בשיחות סגורות, בהתייחס לחקירתה של ח"כ בלומנטל ובחירתה בזכות השתיקה. מקורבי ראש הממשלה מעריכים, כי אם יתברר שסגנית השר בלומנטל אכן בחרה בזכות השתיקה, יפטר אותה שרון מתפקידה. התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה להשעות את ח"כ בלומנטל מתפקידה עקב שתיקתה בחקירה במשטרה.
מנהל לשכת ראש הממשלה, דב ויסגלס, ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, להבהיר רשמית אם בלומנטל שמרה על זכות השתיקה בחקירתה במשטרה. "הואיל ובדעת רה"מ להידרש להיבטים הציבוריים, אבקשך להודיעני אם אכן סירבה סגנית השר בלומנטל להשיב לחוקרי הממשלה לשאלות העוסקות באופן בחירתה", כתב ויסגלס ליועץ המשפטי.
יועצת התקשורת של נעמי בלומנטל אמרה בתגובה, כי עורך דינה של בלומנטל, אורי וגמן, ביקש ממנה שלא להגיב, משום שפנתה אליו רק ביום ו' והוא זקוק לזמן כדי ללמוד את הנושא. עו"ד וגמן סירב למסור פרטים.
בתגובה לדברי שרון נטען עוד נגדו, כי על שרון לטפל קודם כל בבנו, עמרי שרון - ששמר לפני כשנה על זכות השתיקה, בחקירה המשטרתית בפרשת מימון הבחירות המקדימות של שרון עצמו.
בלומנטל הגיעה בבוקר (יום א', 29.12.02) למשטרה לחקירה באזהרה. היא חשודה במעורבת, שלא כדין לכאורה, במימון אירוח חברי מרכז ליכוד במלון סיטי-טאוור שברמת-גן, בלילה שלפני הפריימריז במפלגת הליכוד.
בלומנטל שמרה על זכות השתיקה. היא הודיעה על כך לחוקרים עם פתיחת החקירה, לאחר שנמסר לה כי היא נחקרת באזהרה. עקב זאת הופסקה חקירתה תוך זמן קצר (מעט אחרי 12:00).
בלומנטל התחמקה במשך כל השבוע מדרישת המשטרה להתייצב לחקירה. זאת למרות ידיעה, כי הדבר עלול לגרום להמשך מעצרם של שני חשודים בפרשה. גורמים במשטרה מסרו, כי "סגנית השר זומנה לחקירה במהלך השבוע האחרון על-ידי היועץ המשפטי לממשלה. אולם מאז ירדה למחתרת, ולא ניתן היה להשיג אותה". רק בבוקר יום שישי הצליחו חוקרי המשטרה להשיג את בלומנטל, אך זו מסרה, כי אינה חשה בטוב ולכן לא תוכל להתייצב לחקירה.
במשטרה חוששים, כי בלומנטל עלולה לתאם גרסאות עם פעילים בליכוד, בהם: מיכאל אל-נקווה, והנהג שלה - אבי אוסקי. משום כך, יתעקשו במשטרה להשאיר את אל-נקווה במעצר עד שסגנית השר תתייצב לחקירה. אולם סגנית נשיא בית המשפט המחוזי, השופטת שרה סירוטה, סירבה בלקשת בטענה שמדובר בהתעלמות מזכויותיו של אדם. היא החליטה לשחרר את אלנקווה למעצר בבית מלון. נאסר עליו להתראות עם איש לבד מבנותיו, והוא לא הורשה בהשתמש בטלפון או לצפות בטלוויזיה.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנה היום לראש הממשלה, אריאל שרון, בדרישה להשעות את בלומנטל.
"מן הפרסומים בכלי התקשורת עולה לכאורה, כי סגנית שר התשתיות, ח"כ נעמי בלומנטל, סרבה לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה, במסגרת חקירתה היום תחת אזהרה, בנוגע לחשדות בדבר מימון הוצאות לינה של חברי מרכז ערב הבחירות המקדימות. עמדת התנועה הינה, כי במידה וכך הם פני הדברים, מן הראוי להשעות לאלתר את ח"כ בלומנטל מתפקידה כסגנית שר", כתב שרגא.
"לא יעלה על הדעת שאזרחית במעמדה ובתפקידה של סגנית השר בלומנטל תנהג בצורה כזו ותשאר בכהונתה. בהתנהגותה של סגנית השר יש כדי להכשיל את רשויות אכיפת החוק בביצוע מלאכתם למען טוהר הבחירות ולהקרין מסר של אנרכיה לציבור כולו", הוסיף שרגא.

תאריך:  29/12/2002   |   עודכן:  10/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נעמי בלומנטל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
האתר מאפשר לחברי העמותה לעדכן בעצמם את חדשות העמותה ללא צורך בידע מקצועי; מאפשר לאנשים עם מוגבלויות להתעדכן מביתם בכל הקשור לפעילות העמותה
הדר פרבר
המעצר בוצע בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל לפני כ-3 שבועות במשטרת הגירת תל אביב
שי פאוזנר
סקר דלויט-טוש בריטמן אלמגור: 33% יעודדו חברות לעבור לחו"ל; 56% ימשיכו לעודד את חברות הפורטפוליו לבקש מימון ממשלתי נוסף; יחזרו להשקיע בעיקר בסיבובים מוקדמים
הדר פרבר
וויליאמס קיבלה 53 קולות המדרגים אותה במקום הראשון ו-351 נקודות
רנית נחום-הלוי
מדובר בבבקשות לפסילת רשימות חד"ש-תע"ל, בל"ד, רע"ם, חירות ורשימת העבודה; המועמדים: מרזל, טיבי, דהמשה ובשארה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il