X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עיריית ירושלים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

העיר העתיקה לובשת פנים חדשות ומרתקות, בשעות הערב והלילה, במהלך חודש תשרי, לרגל החגים. דמויות מיוחדות, סיפורים מעניינים וצלילי מוסיקת עולם בסמטאות הציוריות, של העיר העתיקה בירושלים מזמינים את המשתתפים לשני סוגי סיורים מרגשים: סיור מספר וסיור מזמר, שבשיאם מופע מוסיקלי מיוחד.
מדי שני וחמישי, מהיום ובמהלך החגים, ועד סוף חודש תשרי, יתקיימו בעיר העתיקה בירושלים אירועים חווייתיים, הכוללים סיורים מודרכים והופעות במוקדים מיוחדים, המהווים הזדמנות נדירה להכיר וליהנות מאוצרותיה של העיר העתיקה גם בשעות הערב. הפעילות הינה ללא תשלום.
המסעדות ובתי הקפה באזור העיר העתיקה מצטרפים אף הם לחגיגה ופותחים את שעריהם בפני המבקרים הרבים עד לשעות המאוחרות. הפרויקט, שהינו יוזמה של הרשות לפיתוח ירושלים ובשיתוף הרשות לתיירות בעיריית ירושלים, משרד התיירות והחברה העירונית אריאל, מעודד מבקרים להגיע לעיר העתיקה על-מנת שיוכלו ליהנות ממנה גם בשעות הערב והלילה הנעימות, בהן לובשת העיר צביון ציורי וחגיגי ומיוחד.
לדברי ראובן פינסקי מהרשות לפיתוח ירושלים: "לראשונה לקראת החגים, נערכים אירועי ערב מסוג זה באזור העיר העתיקה, ברובע הנוצרי והיהודי. המסלול יעבור דרך, סמטאות העיר והרחובות הייחודים רק לה ואלפי המבקרים יחוו את הסיפורים והצלילים של ירושלים, באופן יוצא דופן ומרתק. בכוונתנו להפוך את המיזם לפרויקט סתיו שיחזור על עצמו מידי שנה לקראת החגים".
שני מסלולי סיור מיוחדים לוקחים את המטיילים לתוך חצרות ופינות החמד של העיר העתיקה. בכל אחד מהימים יצאו הסיורים משער יפו בין השעות 19:15-18:30 (כל 15 דקות) ויסתיימו במופעים מוזיקאליים שיתקיימו בכיכר המוריסטאן ברובע הנוצרי ובגן התקומה בשעה 20:30 .
  • הסיור המספר - בהדרכת מדריכי מגדל דוד
סיור הבנוי על סיפורים השלובים בהיסטוריה של ירושלים והעיר העתיקה וכוללים מפגשים מרגשים ומסקרנים עם דמויות מעברה של העיר כדוגמת: חייל בריטי, אפנדי וחסיד, שיפתחו צוהר לירושלים שלהם.
הסיור המקנה למשתתפים חוויה מיוחדת המאפשרת שלהם להכיר את פניה השונים של העיר העתיקה, עיר בה שזורים יחדיו הקניין החומרי והרוחני, היוצרים ביחד את הווייתה המיוחדת.
תחילתו של המסלול בשער יפו, דרך רחוב המרוניטים לגגות גליציה, שם ניתן יהיה לחזות במפגש השווקים המיוחד. המסלול יעבור דרך כיכר הרובע ויסתיים בכיכר בתי מחסה. משך המסלול כשעה ורבע.
  • עיר ושיר - סיור מוסיקלי בעיר העתיקה - בהדרכת מדריכי יד בן צבי
סיור בעקבות שירים ירושלמיים וכותביהם המלווה בקטעי נגינה מרגשים באתרים נבחרים. במהלך מסע זה יתחקו המשתתפים אחר שירים מסגנונות שונים מתקופות קדומות וחדשות הנסובים סביב העיר ובהשראתה.
המסלול יעבור בתחנות מוסיקליות ויפתח בפני המבקרים את הסיפורים המרתקים העומדים מאחורי השירים והניגונים שנכתבו סביב העיר. בין האתרים והרחובות בהם יעבור הסיור: הקארדו, בית כנסת תפארת ישראל ועוד. משך המסלול כשעה ורבע
  • ההשתתפות בסיורים ובמופעים הינה ללא תשלום.
הסעות ללא תשלום: ממתחמי בתי המלון לשער יפו בשעה 20:10. בין השעות 22:30-19:00 - שאטל ללא תשלום בין שער יפו לשער האשפות. לרווחת המבקרים: המסעדות ובתי הקפה הרבים באזור יישארו פתוחים עד השעות הקטנות.
אתרים נבחרים בעיר העתיקה יישארו פתוחים עד לשעה 20:30 במחיר כניסה מוזל. מוזיאון מגדל דוד מציע מופע מרהיב ומיוחד בשעות הערב - אור של: מציאות ודמיון על חומות המצודה במופע לילי מדהים, היחידי מסוגו בעולם.
לקראת החגים - סיורי סליחות בתשלום
  • מקום לסליחה - סיור ערב ייחודי בעיר דוד, המשלב הדרכה וסיפורים, בליווי תחנות מוסיקליות עם נגנים ברחבי עיר דוד. כל 20 דקות, החל מהשעה 20:00 בערב. עלות לאדם: 60 שקלים. טלפון להזמנות - כוכבית 6033, או 02-6268700.
  • מחורבן לתקומה - סיור בתוככי הרובע היהודי ובתי הכנסת המופלאים שבו, המשולב בסיפורים על הקהילות השונות שחיו וחיות בו, ולהתענג על פיוטים מפיו של פייטן מומחה. הסיור כולל כניסה לרובע ההרודיאני - מוזיאון וואהל לארכיאולוגיה. בהזמנה מראש בלבד. 02-6265902.
מידע נוסף על "לילות סתיו בעתיקה" באתר www.tour.jerusalem.muni.il. או בטלפון המוקד העירוני - למתקשרים מירושלים: 106. למתקשרים מחוץ לירושלים: 02-5314600.

תאריך:  17/09/2008   |   עודכן:  17/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il