X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המכללה בגבעת וושינגטון
▪  ▪  ▪

המחול המזרחי ההוליסטי, הוא אחד התחומים המתפתחים בתחומי המחול והתנועה בארץ. ביקוש גבוה לתחום ייחודי זה הביא את היחידה ללימודי תעודה בגבעת ושינגטון, לפתוח לראשונה בארץ, מסלול לימודים המכשיר מדריכות בתחום המחול המזרחי ההוליסטי. בימים אלו מסיימות את מסלול ההכשרה המדריכות הראשונות בתחום.
על-פי גישת המחול המזרחי ההוליסטי קיים קשר הדוק בין תנועת הגוף לכישורים האישיים של כל אדם. כך שפיתוח הצדדים הפיזיים יוכלו לשפר את היכולות האישיות ולהפך. בהתאם לגישה זו המחול המזרחי ההוליסטי מלמד לא רק תנועה וטכניקה אלא בנוי גם ממסע אישי של כל רקדן אל תוך עצמו, זאת בעזרת כלים המשולבים בשיעור כמו מדיטציות בתנועה, אימפרוביזציה, תרגילים במודעות, דמיון מודרך ועוד המשולבים בשיעור עצמו.
המחול המזרחי ההוליסטי פותח חסימות רגשיות ואלה פותחים את הדרך לאפשרות לנוע בצורה גמישה וטובה יותר בשעת הריקוד. למשל מציינת כרמלה ברק רכזת המסלול: "אישה המתקשה בהצגת עצמה בפני אנשים תתקשה גם בהנעת אזור בית החזה. כך שברגע שהיא מצליחה להתגבר על המחסום הפיזי הדבר יתבטא בהתגברות גם על המחסום הנפשי. מסיבה זו אישה אינה חייבת להיות מוכשרת כרקדנית בכדי ללמוד את הריקוד המזרחי ההוליסטי. משום שהדרך לתנועה גמישה ונכונה עוברת דרך הגוף והנפש והיא אינה טכנית בלבד".
המחול המזרחי או בשמו העממי, ריקוד בטן הוא מחול נשי עתיק, ששורשיו בחברות הגבריות הקדומות דווקא (3,000 לפנה"ס). מקורו של הריקוד הוא במזרח התיכון ובצפון אפריקה. ריקוד זה מבטא בעיקר את נשיות הרקדנית ולכן מתאים בעיקרו למין הנשי. הרקדנית, משתמשת ומפעילה כל שריר בגופה ובכך מבטאת את רגשותיה התואמים את המוזיקה שלצליליה היא רוקדת.
במכללה בגבעת וושינגטון, נפתח, כאמור, קורס חדשני המכשיר מדריכות ללימוד מחול מזרחי הוליסטי. המטרה היא לא לרפא בעזרת הריקוד, אלא מדובר בהעצמה נשית של הרוקדות וההכרה של כל אישה את עצמה. נושאי הקורס מתחלקים לארבעה נושאים, לימודים עיוניים, ובהם פסיכולוגיה ופיזיולוגיה של המאמץ. לימודים ענפיים כמו זיקה בין דת ומחול. לימודי גוף ונפש ובהם התפיסה ההוליסטית בטיפול וקריאת גוף ולימודים מעשיים ובהם מתודיקה וטכניקה של מחול מזרחי ותנועה בגישת גוף-נפש. הקורס הבא ייפתח בתחילת נובמבר.
כרמלה ברק, רכזת המסלול, מוסיפה ומסבירה: "המסלול להכשרת מדריכות למחול מזרחי הוליסטי מתאים גם לרקדניות שרקדו בסגנונות אחרים מהמחול המזרחי או לכאלו שבאות מתחום תרפויטי ויש להן זיקה לתנועה. המטרה שלנו היא להביא את מדריכות המחול המזרחי לכך שמעבר להוראת שפת המחול המזרחי תהיה להן את האמביציה והיכולת להביא לשיפור איכות חייהן של נשים".
רותם בן זאב, סטודנטית הלומדת בקורס, ומלמדת ריקוד בעצמה בשנתיים האחרונות, מעידה: "הקורס והריקוד עצמו עזרו לי בחיים בכלל. בתחום המקצועי למשל, אני עוסקת במכירות, זה שיפר את היחסים הבין אישיים שלי וגם בהתנהלות מול העובדים איתי. קיבלתי תגובות במקום העבודה שלי שאני אסרטיבית יותר, חזקה יותר באופיי ובכלל יותר חיובית. המחול המזרחי ההוליסטי מעשיר בהיבטים שונים כמו תנועה, יציבה ועבודה עם הגוף. בתחום ההוליסטי יש מגוון רחב של מרצים שונים שמביאים את החיבור להוליזם, לאו דווקא בריקוד המזרחי אלא גם דרך סוגי ריקוד אחרים".
בית הספר להכשרת מדריכים ומאמנים ביחידה ללימודי תעודה גבעת ושינגטון - מכשיר מדי שנה למעלה מ-1000 מדריכים ומאמנים בתחומים השונים. בית הספר מספק ללומדים בו, את המאמנים המובילים והבולטים בארץ. בית הספר מנוהל על-ידי ד"ר פינקו סטרימבאום ומכשיר מדריכות מחול הוליסטי, מדריכות ריקודי עם, מדריכות מחול אירובי ומדריכי ספורט. לפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון: 08-8511506 או באתר המכללה: www.washington.ac.il/teuda.

תאריך:  18/09/2008   |   עודכן:  18/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון
- הודעה מטעם אתר עסקים עושים עסקים
איריס יעקבי
- הודעה מטעם ננוקראטין סיסטם ישראל
מיכל הרמן
- הודעה מטעם Yes
לי שיין
- הודעה מטעם עיריית חולון
טלי בירון
- הודעה מטעם IT WORKS
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il