X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית החולים אסותא
▪  ▪  ▪

בשורה לחולים הסובלים מגידולי ראש: כעת לראשונה ניתן לעבור טיפולי רדיוכירורגיה, במכון הרדיותרפיה של אסותא תל-אביב בתוך ימים ספורים בלבד. זאת, במקום המתנה מייגעת בת שלושה חודשים ברפואה הציבורית.
השירות החדש מאפשר למבוטחי קופות החולים בעלי ביטוח משלים, וכן למבוטחי חברות הביטוח הפרטיות, לעבור טיפול רדיוכירורגי, בזמינות מיידית. עד היום ניתן היה לקבל את הטיפול רק במסגרת הרפואה הציבורית, במספר מצומצם של בתי חולים ציבוריים. כ-2.5 מיליון דולר הושקעו במערכת הטכנולוגית המתקדמת והייעודית לשירות זה. השקעה זו מעמידה את אסותא בחזית הטכנולוגיה הקרינתית בישראל.
הטיפול הרדיוכירורגי הינו תחליף מתקדם לניתוח ראש פתוח הכרוך באשפוז, טיפול נמרץ ולעיתים בשיקום ממושך. מדובר בטיפול קרינתי חד פעמי ממוקד בגידולים שפירים וממאירים, המתבצע ללא אשפוז. אחד מיתרונות השיטה הוא החזרה המהירה לשגרה. בעיה רפואית מורכבת המסכנת את תפקוד המטופל, מטופלת באופן שמאפשר חזרה לתפקוד מלא, ללא תהליך התאוששות.
"במקרים רבים מחליפה הרדיוכירורגיה את הניתוחים הקונבנציונאליים הכרוכים בפתיחת הראש, ובמקרים אחרים היא משלימה את הניתוחים הפתוחים. ברדיוכירורגיה ניתן להגיע ביעילות רבה למקומות שבניתוח רגיל קשה להגיע, או אף בלתי אפשרי. במקרים רבים הרדיוכירורגיה הינה הטיפול היחידי לו נזקק המטופל במהלך המחלה", אומר ד"ר רוברטו שפיגלמן, נוירוכירורג בכיר, מנהל היחידה לרדיוכירורגיה בבית-החולים שיבא ויועץ בבית-החולים אסותא תל אביב, ומוסיף, "ישנם מקרים, בהם לא ניתן לבצע ניתוח, אם בשל מחלה נוספת ממנה סובל המטופל או בשל מיקום בעייתי של הגידול. במקרים כאלו יש לבצע טיפול רדיוכירורגי הכולל הקרנות ממוקדות למוח. סיכויי ההצלחה של הטיפול הם מעל ל-90%".
באמצעות טיפולי רדיוכירורגיה ניתן לחסל גידולים או מומים בכלי הדם (עורקים/ורידים) במוח (AVM). הטיפול מתבצע באמצעות קרינה במינון גבוה ובמיקוד מדויק, תוך סיכון מזערי לרקמה הבריאה שמסביב. רדיוכירורגיה היא פעולה המשמשת לטיפול בגידולים שפירים וממאירים כגון: מנגיומות, נוירינומה של עצב השמע, גרורות במוח ומומים מסוימים בכלי הדם במוח. הרדיוכירורגיה יעילה בסילוק גידולים מאזורים, בהם לנוירוכירורגיה רגילה אין מענה הולם. השיטה מקובלת בעולם מזה 30 שנה.
תאור ההליך הרפואי
המטופל מתקבל לבית-החולים ביום הפעולה, אז מתבצעת הדמיה בתהודה מגנטית (MRI) בפרוטוקולים מיוחדים. בהמשך, מורכבת על ראש החולה מסגרת סטיריאו-טקטית, מעין טבעת מתכת שמטרתה לאפשר איתור המטרה בראש החולה, וכן קיבוע יציב של הראש בזמן הטיפול. בהמשך מבוצעת בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת (CT), וכל המידע ההדמייתי שמתקבל מועבר למחשב ובו תוכנה ייעודית, באמצעותה מתוכננת הפעולה. בסוף תהליך התכנון מובא החולה לטיפול תחת "מאיץ קווי", הנמצא בשימוש גם בהקרנה קונבנציונאלית.
בזמן שהחולה שוכב על מיטת הטיפולים וראשו מקובע, מסתובב מכשיר הקרינה סביב ראש החולה, תוך כדי פליטת אלומות קרני X (רנטגן). כל אלפי אלומות הקרינה המקיפות את ראש המטופל, מתמקדות רק בנקודה אחת על-פי הגדרת הרופא. המערכת הממוחשבת מדויקת ברמות של עשירית המילימטר, והשילוב בין מנתח מיומן ומערכת ממוחשבת המתקדמת מסוגה, מבטיח דיוק מרבי ותוצאות טיפול אופטימאליות. בזמן הטיפול החולה אינו חש בדבר.
הטיפול הקרינתי נמשך 60-40 דקות ונערך בהרדמה מקומית בלבד. במקרים מסוימים, כגון בילדים או באנשים חרדתיים במיוחד, ניתן לתת טישטוש כללי קל. משך ההליך כולו (כולל האבחון) הוא 4-3 שעות. לא קיימות תופעות לוואי משמעותיות, ולאחר הטיפול החולה משתחרר לביתו.

תאריך:  21/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדס ממן
- הודעה מטעם רשת wind & water
אפרת ברק
- הודעה מטעם איגוד האינטרנט הישראלי, מרכז להב"ה והמועצה לישראל יפה
הילה גבאי
- הודעה מטעם 013 נטוויז'ן
אנדראה עמנואל
- הודעה מטעם חברת אורקס
אמיר גלעד
- הודעה מטעם ג'ואי רוזנפלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il