X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ביה"ס בגבעת ושינגטון
▪  ▪  ▪

כן... יש דבר כזה. ביחידה ללימודי תעודה בגבעת ושינגטון נפתח לראשונה בארץ מסלול לימודים למטפלים ואנשי חינוך, שמלמד "תרפיה בטבע". תחום זה הוא תחום צעיר בארץ. את המסלול פיתחה ליה נאור, חוקרת מזה 15 שנה את נושא התרפיה בטבע, תרפיסטית בטבע בעלת תואר M.A בדרמה תרפיה ותואר B.A בעבודה סוציאלית וכן רכזת הקורס בגבעת ושינגטון.
במשך שנים עסקה נאור בתחום התרפיה הקונבנציונלית מצד אחד והדריכה טיולים כמורת דרך מהצד השני. אך שני התחומים נפגשו בכל פעם שיצאה לטיול, לדבריה: "הייתי רואה שהדרך שבה אדם יורד מהאוטובוס בהגיעו לתחילת המסלול שונה לגמרי מהדרך בה הוא עולה חזרה לאוטובוס עם סיומו. ניכר שינוי בהבעות הפנים בדרך בה הוא מחזיק את גופו וכן הלאה". על-כן החלה לחקור את הנושא במסגרת עבודת המסטר שלה ובדקה את המאפיינים המרפאים בטבע. הגילויים שהעלתה הביאו אותה לפתח שיטה מיוחדת לתרפיה בטבע. שיטה המשלבת פסיכולוגית עומק, אתגר בטבע, דרמה, יצירה, דגש על שוני, Being, טקס ועוד.
נאור מסבירה: "המטפל והמטופל יוצאים ל'מסע' נפשי תוך כדי צעידה פיזית יחד. המטופל יוצא לדרך לא נודעת במישור הנפשי והפיזי במטרה למצוא את האוצר - מפגש עם הכוחות, שבכל אחד מאיתנו". בעבודתה מתאימה נאור את מסלול ה"מסע" לצרכים הייחודים של המשתתפים, לדבריה: "במהלך המסלול המשתתפים נדרשים לאחריות, מעורבות ויוזמה, כל-אחד על-פי יכולתו".
נאור מקיימת סדנאות ומסעות בטבע עבור מגוון רחב של אוכלוסיות. אמהות כבדות ראייה, נפגעות תקיפה מינית, מכורים נקיים ומבוגרים בריאים שמחפשים לגעת בטבעם, קבוצות ייחודיות לנשים ועוד. לאחרונה התבקשה נאור להשתמש בשיטה עבור קבוצה של בנות מגורשי גוש קטיף, הבנות הגיעו במצב של ייאוש ודיכאון. חוסר אמון במערכת, תחושה של אובדן הדרך ואובדן אמון במנהיגים באשר הם. הצוות הטיפולי שפנה אל נאור הגיעו למבוי סתום כשלא היה שיתוף פעולה עם הבנות בדרך קונבנציונלית. על רקע זה בנתה עבורם נאור מסלול המאלץ אותן להיעזר זו בזו, להתגבר על קשיים בדרך בכוחות עצמן וסדנאות בטבע בהן יכלו להביע את תחושותיהן דרך שימוש בעצמים בסביבה. כעבור יומיים הן כבר לא היו זקוקות לעזרתה. הן גילו שהן מסוגלות להתגבר על קשיים ולקחת אחריות על עתידן בחיים ממש כמו בטבע.
בשל הפוטנציאל הרב הטמון בשיטה זו עבור מטופלים הוחלט כאמור ביחידה ללימודי תעודה בגבעת ושינגטון להרים את הכפפה, ולפתוח מסלול ייחודי להכשרת פסיכותרפיסטים באמצעות הטבע. המסלול נמשך כשנה ומיועד לבוגרי תואר ראשון במקצועות הטיפול - עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מורים לחינוך מיוחד, יועצים חינוכיים,ועוד. תוכנית הלימודים כוללת לימוד הגישות השונות של עבודה בטבע: הגישה האתגרית, אקופסיכולוגיה, הבעה ויצירה בטבע, פסיכותרפיה, הכרת המאפיינים המרפאים שבטבע ופיתוח מיומנויות עבודה, על-מנת ליישמם בטיפול.
בית הספר לתרפיות מתקדמות ביחידה ללימודי תעודה בגבעת ושינגטון, מכשיר מדי שנה מאות מטפלים בתחומי ההידרו תראפיה, רכיבה טיפולית, פסיכותרפיסטים באמצעות תנועה ומוסיקה ועוד. בראש בית הספר עומד ד"ר טל בלו. לפרטים וליצירת קשר ניתן לפנות לטלפון: 1-800-280-281 או באתר האינטרנט: www.washington.ac.il.

תאריך:  22/10/2008   |   עודכן:  22/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלינור גליקמן
- הודעה מטעם מארגני הביקור
אסי קורץ
- הודעה מטעם הרשות השנייה
יפעת וייס
- הודעה מטעם אלון מוטורס
זיוה
- הודעה מטעם קניון לב חדרה
רותם אגוזי
- הודעה מטעם רשת האופנה דפנה לוינסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il