X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מכון הנגב
▪  ▪  ▪

ביום שלישי, ה-4.11, בשעה 13:00, יתקיים אירוע השקה של מפעל הקייטרינג הערבי-בדואי הראשון אשר ינוהל על-ידי אמהות חד-הוריות מהיישוב הבדואי חורה. המפעל נועד לספק ארוחות חמות לתלמידי בית-הספר ביישוב. ישתתפו באירוע שגריר הולנד בישראל מישיאל דן הונד, ח"כ עמירה דותן, ח"כ טאלב אל סאנע, מנכ"לית משרד החינוך שלומית עמיחי, חתן פרס ישראל למפעל חיים דב לאוטמן, מנכ"ל קרן סקט"א רש"י אלי אלאלוף וראשי מועצות בנגב.
המיזם החלוצי, הוא הראשון מסוגו במגזר הערבי אשר קם מתוך מטרה להעצים את אחת מהקבוצות המודרות ביותר בחברה הבדואית- אמהות חד-הוריות. המפעל מאפשר לאותן נשים לתמוך כלכלית במשפחותיהן, אשר לרוב תלויות בהן באופן מוחלט.
הפרויקט הוא יוזמה של אג'יק, המרכז הערבי-יהודי לשוויון, העצמה ושיתוף, אגף של מכון הנגב לאסטרטגיות של שלום ופיתוח. הוא החל לרקום עור וגידים לפני כשלוש שנים על רקע החלטה ממשלתית לקיים מפעל הזנה במסגרת מערכת החינוך בישראל עבור תלמידי החינוך היסודי.
הפרויקט קם מתוך מטרה להכשיר את הנשים לתפעל את המטבח ולהפוך אותו בסופו של יום לקואופרטיב אשר ינוהל על-ידן. המפעל אמור לספק לילדי היישוב מעל ל-3000 מנות חמות ביום.
בשלב הראשון גויסו הנשים, 12 אמהות חד-הוריות. הן עברו הכשרה מקצועית מטעם מכון הנגב-אג'יק, במסגרתה למדו לבשל בסדר הגודל הנדרש, לנהל עסק ולהתמודד עם כדאיות כלכלית. במהלך ההכשרה נחשפו הנשים לעבודה מעשית על ציוד הבישול ולתכנים כמו בניית תפריטים וניהול הזמן. במקביל, עברו גם הנשים סדנאות בהעצמה אישית וביזמות עסקית.
בשלב השני, הוקמה "אלסנאבל" והתאגדה כחברה לתועלת הציבור ללא כוונת רווח, במטרה לפקח על ניהול ותפעול מפעל הקייטרינג, ולהגן על האינטרסים של הנשים, אשר יהפכו שלוש שנים אחר כך לבעלות המפעל.
יתרונו של הקמת המפעל הוא בהיותו פרויקט קהילתי אשר ינוהל ויתופעל על-ידי תושבי חורה. זאת באופן שכל העודפים מפעילות המפעל יושקעו במיזמים קהילתיים חדשים בישוב. כמו-כן, הפרויקט צפוי להוציא ממעגל האבטלה כ-12 נשים אשר יעבדו במפעל בצורה ישירה וכעוד 15 ספקים בצורה עקיפה, דבר שיאפשר למשפחות רבות לחיות ולהתפרנס בכבוד.
אמל אלסאנע אלחג'וג', מנהלת אג'יק מסבירה על חשיבותו של הפרויקט עבור אותן נשים: "הנשים החד-הוריות הבדואיות נמנות על קבוצה אשר תמיד נופלת בין הכיסאות הן מצד החברה הבדואית והן מצד המדינה. הפרויקט מאפשר להן לממש את היכולות שלהן, להשתלב במעגל העבודה ולהפוך מצרכניות ליצרניות. הוא משפיע על מעמדן במשפחה ובחברה, ועל מיקומן בתהליכי קבלת החלטות לגבי המתרחש סביבן".
מכון הנגב לאסטרטגיות של שלום ופיתוח היושב בבאר-שבע, הוא עמותה עצמאית רשומה, הפועלת מזה עשר שנים, ברמה הבינלאומית, האזורית (המזרח-התיכון) והמקומית (בישראל), כמרכז לחינוך, הכשרה, הדרכה וביצוע פרויקטים בנושאים של פיתוח ושלום, תוך התמקדות במרכזיותה של החברה האזרחית.
אג'יק, הוא המרכז הערבי-יהודי לשוויון, העצמה ושיתוף, אגף של המכון. אג'יק רואה בשותפות אמת בין יהודים וערבים בישראל כיסוד מסד לדמוקרטיה שלנו במדינה, אשר תושג באמצעות העצמה כלכלית, חברתית ופוליטית של האוכלוסייה.

תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  29/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבירם גבעוני
- הודעה מטעם רדיו תל אביב
הילה גבאי
- הודעה מטעם 013 נטוויז'ן
אפרת קנר
- הודעה מטעם יקב הרי גליל
ירון לוטן
- הודעה מטעם הלנה עם-רם
חנה ברגמן
- הודעה מטעם העמותה לילדים בסיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il