X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האוניברסיטה הפתוחה
▪  ▪  ▪

יום השימושיות העולמי, שמטרתו להעלות את המודעות לצורכי המשתמש במוצרי טכנולוגיה, תוכנות מחשב, אפליקציות ואתרי אינטרנט יערך ב-13 בנובמבר בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, בשיתוף בית הספר חשיפה לאומנויות התקשורת והמולטימדיה.
האירוע יתקיים במקביל ב-40 מדינות ברחבי העולם והשנה יתמקד בנושא "שימושיות ותחבורה". יום העיון מיועד למקבלי החלטות בארגונים המפתחים מוצרי טכנולוגיה או נותני שירות באמצעות טכנולוגיה, וביניהם מנמ"רים, סמנכ"לי שיווק, מנהלי תחום אינטרנט ומנהלי פיתוח של מוצרים טכנולוגיים.
האירוע מתקיים בשיתוף UPA ישראל (www.upaisrael.org), ארגון מומחי השימושיות הישראלי עם בית הספר חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה. האירוע כרוך בתשלום. לפרטים והרשמה לאירוע: www.upaisrael.org.
ביום השימושיות יערכו הרצאות מפי מיטב המומחים בארץ בתחום השימושיות. בין המרצים, פרופ' דוד שנער, מרצה וחוקר במחלקה להנדסת תעשיה וניהול, אוניברסיטת בן גוריון ומכהן כמדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שירצה בנושא "זהירות! שינויים בדרך: שינוי - לטובה ולרעה - בעיצוב הרכב והדרך". לטענת פרופ' שנער, חלק גדול מהשינויים במערכת הנהג - רכב - דרך שנעשו לאחרונה, לא הביאו לתוצאות המיוחלות, ולעיתים אף הגבירו את הסיכון. פרופ' דוד שנער יציג בהרצאתו מספר דוגמאות הממחישות את הסיכון באימוץ "שיפורים" מסוימים וגישה שיטתית לבחינת שיפורים אפשריים לפני שמיישמים אותם על ציבור הנהגים ושאר המשתמשים בדרך.
פרופ' יורם עשת, ראש מרכז צ'ייס לחקר טכנולוגיות למידה, בשיתוף עם בית הספר חשיפה, האוניברסיטה הפתוחה ירצה בנושא: "קריאה בעידן הדיגיטלי: היבטים של עיצוב טקסט". לדבריו, העשור האחרון מאופיין במעבר הולך וגובר של טקסטים מפורמט מודפס לפורמט דיגיטלי, והצפי הוא שעד שנת 2020 רק 70 אחוז מהמידע בעולם יהיה בפורמט מודפס. ההרצאה תבחן את ההשפעה שיש לפורמט ייצוגו של טקסט (דפוס או דיגיטל) ולעיצובו החזותי, על האופן בו הוא נקרא על-ידי קוראים מקבוצות גיל שונות.
ד"ר ברק הרשקוביץ, מומחה חוויית המשתמש בפרויקט BetterPlace ושיר אלוני, Novia ירצו בנושא: "חווית נהיגה ממקום טוב יותר בפרויקט המכונית החשמלית של שי אגסי". הפרויקט מציג לעולם פתרון הכולל רכבים חשמליים ואת התשתית התומכת בהם. בהרצאתם יציגו את אתגרי חווית המשתמש וכמה מהפתרונות של הפרויקט.
בנוסף ייערכו ההרצאות הבאות: פרופ' שיזף רפאלי, ראש בית הספר לניהול ומנהל המרכז לחקר חברת המידע, אוניברסיטת חיפה: "חכמת הרשת - איך עולה השלם על סכום חלקיו", ד"ר אורן צוקרמן, ביה"ס עופר לתקשורת, מסלול תקשורת אינטראקטיבית, המרכז הבינתחומי הרצליה: "הדרך לממשקים אנושיים יותר בשנת 2020", ד"ר ישע סיוון, בית הספר גבוה להנדסה ולעיצוב, שנקר - המחלקה להנדסת תוכנה ומעבדות מטא-וורס בע"מ: "העכבר שבכה: אתגרי שימושיות ב- Second Life בפרט ועולמות וירטואליים בכלל", אבירם צור, מנכ"ל TZUR :"Beyond Usability - ההשפעות העסקיות של ממשק המשתמש", ד"ר יעקב גרינשפן, מנכ"ל משותף חברת UI: "תאמין לי, האפליקציה הזו תפורה עליך פיקס! או שאולי לא ממש?!" - מילה או שתיים על ממשקי משתמש אדפטיביים.
האוניברסיטה הפתוחה ובית הספר חשיפה לאומנויות התקשורת והמולטימדיה של האוניברסיטה הפתוחה, שמים דגש רב על נושא השימושיות, כאשר במהלך שנת הלימודים בחשיפה נלמדים קורסים מקצועיים במסגרת לימודי תקשורת ואינטראקטיב. במסגרת תואר שני בחינוך נלמדים קורסים אקדמיים בתחום ממשקי משתמש: עקרונות בעיצוב ובניתוח של סביבות למידה ממוחשבות, וגישות ומודלים בעיצוב ופיתוח של מערכות הוראה והדרכה ממוחשבות.
כמו-כן, באוניברסיטה הפתוחה קיימים שני גופים העוסקים בין היתר במחקר, בחינת שימושיות ופיתוח ממשקי משתמש לצורך הוראה ולמידה: מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה על-שם צ'ייס בראשו עומד פרופ' יורם עשת הינו גוף המחקר של האוניברסיטה לבחינת שילובן של טכנולוגיות למידה בתהליכי למידה והוראה והמרכז לשילוב טכנולוגיות בהוראה מרחוק - שה"ם בראשותו של פרופ' יואב יאיר, שעוסק בפיתוח, בחינה והטמעה של פתרונות פדגוגיים אינטגרטיביים מבוססי טכנולוגיה לצרכים השונים הנגזרים מהוראת הקורסים האקדמיים.

תאריך:  05/11/2008   |   עודכן:  05/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il