X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רובינשטיין כינס מסיבת העיתונאים לאחר גילוי המדליפה בפרשה והביקורת נגדו; ציין כי כתב "הארץ" הוזהר לפני הפרסום, שהדבר פוגע בחקירה
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, כינס בצהריים (יום ד', 21.1.03) מסיבת עיתונאים, לאחר שנתגלתה זהותה של המדליפה בפרשת סיריל קרן וראש הממשלה, אריאל שרון.
היועץ כינה את דבר ההדלפה כ"הדלפה אידיאולוגית ויזומה - שנכשלה". הוא ציין, כי הפרקליטה - ליאורה גלאט-ברקוביץ', הושעתה מתפקידה, ונשקל להעמידה לדין פלילי. "היא עשתה את המעשה ממניעים אידיאולוגיים ואישיים... המבקרים היו צריכים לחשוב מה היה קורה לולא נמצאה המדליפה, והעובדה שהיא היתה ממשיכה לנהל את החקירה בעניינו של שרון ובניו", אמר רובינשטיין.
באשר לטענה, כי החקירה התקיימה מטעמים פוליטיים, אמר רובינשטיין: "אני פה 6 שנים וראיתי כבר את כל הסרטים האלה. כל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיני מישהו אחר, אותו אדם טוען כי ישנם מניעים פוליטיים מאחורי החקירה. אני אומר לכל אלה - 'כל הפוסל, במומו פוסל'".
רובינשטיין אמר כי העיתונאי, ברוך קרא, הוזהר לפני פרסום המסמך, כי הוא עומד לפגוע בחקירה. "לפני הפרסום נאמר לו שנשוא החקירה איננו יודע עליה ולכן אינו יכול להתגונן. נאמר לו מפורשות, ואני מצטט: 'כל פרסום כזה מחבל בחקירה'. אני חוזר ואומר, אף אחד לא בא לפגוע בחופש העיתונות. חברי ואני יש לנו אחריות אחת - לחוק. לא מדובר בהורדת הרף של חקירת עיתונאים, גם לא בפשע חמור, אלא יש כאן עבירה על החוק", אמר רובינשטיין.
העיתונאי ברוך קרא נכח גם כן במסיבת העיתונאים. קרא הדגיש, כי הוא עשה עבודה עיתונאית בלבד. "העבודה שלי היתה מקצועית ועיתונאית. ולא הוזהרתי בשום שלב שלא לפרסם את זה", אמר קרא.
כאמור, משרד המשפטים פרסם אמש, כי עורכת הדין ליאורה גלאט-ברקוביץ', פרקליטה בכירה בפרקליטות מחוז מרכז, חשודה בכך שהדליפה לעיתונאי ברוך קרא, מעיתון "הארץ", את המסמך בפרשת ההלוואה, אותה העמיד המיליונר הדרום-אפריקני סיריל קרן לראש הממשלה אריאל שרון ובניו.
בעקבות גילוי ההדלפה, הושמעה ביקורת חריפה מצד משפטנים ועיתונאים על עצם חקירת עיתונאי הארץ באזהרה.
מיבי מוזר, פרקליטו של עיתון הארץ, אמר בתגובה לחשיפת המדליפה: "אני חושב שככל שהדבר נוגע לחופש הביטוי, מה שקורה כאן גובל בשערורייה. תחילה, במקום לבדוק ולחקור נושא של טוהר המידות של הפוליטיקאים לקראת הבחירות, החליט מי שהחליט, כי מה שחשוב זה לבדוק מי הדליף. זה בוודאי לא בעדיפות הראשונה. קרה דבר חמור מזה - העיתונאי נקרא להעיד, והוא נחקר תחת אזהרה של שיבוש חקירה. מדובר בניסיון להפחיד את העיתונאי ואת העיתונות כולה. אני רק יכול להצטער שאנו הולכים בדרך הזאת".
בעניין זה גם התבטא היום הפרשן המשפטי של קול ישראל, משה נגבי שאמר: "הדברים של מוזר מחזקים בי את התחושה שבעוד היועץ המשפטי מאשים את העיתונאי בשיבוש חקירה, השיבוש חל אצלו. השתבש אצל היועץ סדר העדיפות. במקום לחקור שחיתויות בצמרת, הוא מקפיא את החקירה ומקדם חקירה של הדלפות".
מו"ל עיתון הארץ, עמוס שוקן, אמר בתגובה לדברי היועץ: "אני חושב שהדברים מבטאים את השחיקה הנמשכת של הרעיון הדמוקרטי בישראל. זה מדאיג, כי זה בא מכמה כיוונים. כמובן מצד הפוליטיקאים, שכלל לא מעניינת אותם הדמוקרטיה. כל הרעיון הדמוקרטי נשען על כך שישנה תחרות של רעיונות, והצעות לניהול המדינה. הציבור יכול ולשלוח את מי שלא נראה לו לאופוזיציה. בישראל הפוליטיקאים חושבים כי אין בזה צורך, וממשלת אחדות לאומית היא הפתרון".
שוקן הוסיף: "על העיתונות אומרים שהיא כלב השמירה של הדמוקרטיה. ברגע שלמעשה מוכרים לציבור את הרעיון שאין צורך לבחון את השלטון - והאם הוא מתפקד בצורה נאותה או פגומה. זאת משום שצריך להושיב יחד את הכוחות הפוליטיים, מבלי להעביר ביקורת אחד על השני, אז גם עיתונות נראית כמטרד".
העיתונות לא תחדל מלמלא "את התפקיד האמיתי שלה, אם היא לא תקבל סיוע מכוחות אחרים, כגון כוחות חברתיים. אז האפשרות שישראל תפתח רפובליקת בננות, היא הופכת ללא בלתי מציאותית כיום", אמר עמוס שוקן.
עו"ד ד"ר ניצה שפירא-ליבאי, מ"מ יו"ר מועצת העיתונות, תקפה את ההחלטה לחקור את העיתונאי ברוך קרא. החקירה אינה סבירה, בשל קיומו של החיסיון המשפטי על מקורות עיתונאים. שפירא-ניצה אמרה, כי היא רואה בחומרה את זימונו של קרא לחקירה, לא כעד - אלא כחשוד.
העיתונאי מרדכי קירשנבאום תקף גם הוא את חקירת העיתונאי והוסיף, כי הוא מצטער על חשיפת המדליפה, מאחר שמדליפים הינם אמצעי חשוב לחשיפת מידע לציבור. העיתונאי אמנון אברמוביץ מהערוץ הראשון טען בתגובה לדברי רובינשטיין, כי "ההתעסקות בשאלה אם ההדלפה הנה בעייתית, ומציאת 'המדליף' - הינה פסולה ומיותרת".
התנועה למען איכות השלטון סבורה, כי "בהתנהלות גורמי אכיפת החוק, תוך איבוד פרופורציות ופגיעה בשוויון בפני החוק, יש כדי לפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק". כן סבורה התנועה, כי "יש בחקירת עיתונאי תחת אזהרה, בנסיבות כאלה, פגיעה קשה בחופש העיתונות ובאינטרסים החשובים שחופש כזה נועד לשרת".
התנועה מדגישה את עמדתה בנושא: "מוטב שגורמי אכיפת החוק יציגו פעילות נחרצת לחקירת אין ספור החשדות לשחיתות הצצות חדשות לבקרים ברשויות השלטון השונות בכל הרמות והרבדים ולמיצוי הדין עם הנאשמים".
אביגדור ליברמן מהאיחוד הלאומי – ישראל ביתנו, אמר בתגובה: "השתוללות השמאל עם חשיפת זהות המדליפה, מוכיחה כמה חשוב לחשוף את זהות המדליפים בפרשיות אחרות".
כאמור, במהלך החקירה שמר העיתונאי, ברוך קרא על החיסיון העיתונאי. קרא נחשד כי שיבש לכאורה הליכי חקירה.

תאריך:  22/01/2003   |   עודכן:  22/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
מדווח, כי הם ממשיכים להפנות עובדים רק אל מבטחים, מקפת ומיטבית; מעריך כי בעוד 3 שנים, יגיעו הקרנות הללו לנתח של 80% מהשוק
ענבל אביב
מחיר שיחת גוביינא ברשת פלאפון הינה 1.18 ש"ח לדקה; בין הרשתות המחיר הוא 1.35 ש"ח לדקת שיחה
הדר פרבר
ההחלטה מתגבשת במשרד התיירות בשילוב עם משרד ראש הממשלה; מדובר על תכנית לאחרי הבחירות כולל הקמת רשות לאומית לתיירות
ענבל אביב
בשימוש במערכת "Cal קונטרול" החדשה, התקציב האישי של כל חבר קיבוץ, עובר ישירות לבנק בו מנוהל חשבונו ומאפשר לו גמישות ועצמאות בניהול החשבון
שי פאוזנר והדר פרבר
מרכז נוסף נפתח בימים אלה במרכז החרדי בבני ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il