X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים



מידי פעם דולפים לעיתונות פרטים שאני כישראלי בוש בהם והנוגעים לתנאים המצויינים שניתנים לאסירי האינתיפדה,לרוצחים ופעילי הטרור. לפני מספר ימים התפרסם ב"מעריב" מאמר מקיף על התנאים הטובים הניתנים למחבלים ולרוצחים הפלשתינים בכלא מגידו. המאמר היה מהמם בחשיפת הטימטום הביורוקרטי הישראלי המצוי.

ראשי שירות בתי הסוהר למעשה לא הכחישו את העובדות שלאנשי החמאס, הג'יהד האיסלמי והתנזים ניתנים תנאים נוחים ביותר הכוללים: אישורים לביקורי תכופים של משפחות ועורכי-דין (המשרתים בין השאר כמבריחי פלאפונים וכבלדרים לאירגוני הטרור),זכויות לטלפון, לטלויזיות, לספרים, לאוכל משופר ואפילו מרשים להם לקיים התארגנויות פנימיות והרצאות.

להוסיף טימטום על רשלנות- הרי שבין ועדת חקירה אחת לשניה הבודקת פשלות של השב"ס על בריחת אסירים ביטחוניים- ראשי השב"ס מתפארים שהצלב האדום מאד מרוצה מהתנאים שישראל נותנת לאסירים אלו ואפילו אמנסטי ציינה אותם לשבח.

"ציונים לשבח" מסוג זה צריכים להדליק נורה אדומה אצל ראשי מערכת הביטחון. זו לא הפעם הראשונה שמאבדים אצלנו את הצפון בהתייחסות למצבים משתנים- וקשה יותר להבין זאת כאשר השר האחראי הינו לכאורה אדם חושב
ואינטלגנטי כעוזי לנדאו.

ראו כיצד ארה"ב השכילה להתאים עצמה למצב החדש לאחר אסון מגדלי התאומים.  הם קבעו:  לחבלנים וטרוריסטים אין זכויות! הם מוחזקים כבולים ובבידוד מוחלט חודשים, וכל הצעקות והטענות של המשפחות, עורכי-הדין, הצלב האדום ואמנסטי בכלל לא מזיזים להם- -וכל יפי הנפש בעולם מצקצקים בלשונם ומגנים את ארצות הברית על פגיעה כביכול בזכויות האדם..ולאמריקנים לא אכפת, הם קלטו מייד עם מי יש להם עסק. הם מבינים שזו אחת הדרכים לשבור את הטרור, לאמור: מי שיתפס ישלם ביוקר ! מאד ביוקר!

מה בעצם קבעה ארצות הברית? שאסירי טרור הם לא בני-אדם, הם רוצחים מהסוג הגרוע ביותר, הם מן חיות-פרא הפוגעות בד"כ בנשים וילדים ובחפים מפשע, ולכן לא עומדות להם כל זכויות אזרחיות והם גם אינם ברי שיקום.  מהצד המשפטי, הם אינם נופלים לקטגוריה של שבויי מלחמה ומכיוון שהם אינם מכירים בחוק המקומי (או בכל אמנה בינלאומית) - אין  השלטונות מכירים בהם כבכאלה שהחוקים להגנת האזרח והאסיר מכסים אותם - האם אנחנו מבינים זאת אחרת?

והנה אצלנו, שירות בתי הסוהר אפילו בנה להם מאפיית פיתות שיוכלו לאכול פיתות חמות.. (בעוד שחיילי צה"ל במקומות רבים עדיין אוכלים לחם בן-3 ימים.. ) מנהלי בתי הסוהר רואים את תפקידם בהשגת שקט במיתקנים ולשם זה הם מתכופפים לכל הכיוונים רק לתת לנבלים מה שהם רוצים,אפילו מציבים שומרים לפי דרישת ראשי האסירים. לכן אין זה סוד שאסירי הטרור אצלנו ממשיכים בהתארגנויותיהם בבתי-הסוהר, הם מרגישים עצמם חזקים ולכן הם חצופים. הם נותנים "קורסים" בתוך המתקנים שלנו בשיטות של טרור ורצח והנהלות בתי הסוהר יושבות בשקט ומשלימות עם המצב. אפילו השב"כ לא מתריע על המצב המטופש והמביש הזה פן יבולע חלילה למי מהשטינקרים שלו המצויים בין האסירים ואשר האינפורמציה המתקבלת מהם אינה חיונית או עדכנית וערכה ארכיוני בעיקרה.

אני מצפה מראש הממשלה שיתן הוראה לשר לביטחון פנים לשנות את התפישה לגבי פושעי הטרור, לחדש לאלתר את מחנות אנצאר - כאשר שלשלות על רגלי האסירים 24 שעות ביממה. מחנה שיסבלו בו מחום הקיץ ומקור החורף, מחנה שטרוריסטים יהיו בו עסוקים 12 שעות ביום בהפיכת סלעים לחצץ, מחנה בו כל אחד ירגיש מפוחד ומבודד- וחוץ מלחם , מים ועודפי ירקות הם לא יקבלו דבר. לא רדיו, לא טלוויזיה, לא מבקרים, לא צלב אדום  ולא הרצאות על הדרכים לייצור פצצות בבית, מחנה שכל מי שיהיה בו אפילו מספר חודשים יקלל את היום בו החליט להרים ידו עלינו. זוהי רק אחת הדרכים להילחם בטרור ועלינו לנצל כל דרך, אחרת אבדנו.

תאריך:  22/12/2002   |   עודכן:  23/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
אורי נטע
הדר פרבר
יואב יצחק
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה עודכן במידע רגיש לפיו גורמים "בעייתיים" חברות לעמרי שרון וביצעו את "הדיל הגדול" שהוביל אותו למקום ה-27 ברשימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il