גידול של 2% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן-גוריון בשנת 2002, לעומת 2001 - כך עולה מנתונים שפורסמו (יום ב', 27.1.03) על-ידי מנהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה.
מהנתונים שהוצגו, עולה כי בשנת 2002 שונעו בנתב"ג כ-300 אלף טונות מטען לעומת 295 אלף טונת בשנת 2001. תנועת המטענים ששונעה מנתב"ג רשמה גידול של כ-6%, ואילו בתנועת המטענים שנפרקה בנתב"ג הרשמה ירידה של כ-3%.
הגידול בתנועת המטענים בשנת 2003 הושג לאחר שבשנת 2001 נרשמה ירידה של כ-11% בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג. הגידול הובע בעיקר מהטסת כמות משמעותית של מטעני טקסטיל מירדן, שהוטסו דרך נתב"ג וכן מגידול משמעותי בתנועת המטענים בין המזרח הרחוק לאירופה דרך נתב"ג.
לכמות המטען שהוטסה על-ידי חברת אל-על וק.א.ל נרשם גידול של 6% וחלק השוק המשותף שלהן גדל ל-73.5%, לעומת 10.4% בשנת 2001. ואילו לכמות המטען שהוטסה על-ידי חברות התעופה הזרות נרשמה ירידה של כ-9%.
הגידול בחלקן של חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות הוא המשך למגמה שהחלה בסוף שנת 2001 ונמשכת מאז בהתמדה. הגורמים העיקריים למגמה זאת הם הגידול בכמות טיסות המטען שהופעלו על-ידי אל-על וק.א.ל ובמקביל ירידה בקיבולת המטען של החברות הזרות.
היצע הקיבולת של אל-על כלל שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 וכן קיבולת "בטן" של מטוסי נוסעים ומטוסי מטען החכורים מחברות זרות ומחברת ק.א.ל. חברת ק.א.ל הפעילה שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 שבבעלותה וכן מספר טיסות במטוסי מטען חכורים.
בשנת 1998 שונעו בנתב"ג 282 אלף טונות מטענים, בשנת 1999 שונעו 294 טונות ובשנת 2000 חלה עליה כמות המטענים ששונעו בנתב"ג ל-333 אלף טונות.