X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

דוד ליפקין גורם עוול קשה לחקלאים, בכך שהוא תולה בהם את האחריות למשבר המים בו מצויה מדינת ישראל. בפועל, האמת היא הפוכה לגמרי. החקלאים הם אלו ששילמו את המחיר הכבד ביותר על המחסור במים.
החל משנת 1999, במשך ארבע שנים, קוצצו לחקלאים, מדי שנה, כמחצית ממכסות המים שלהם. בה בעת במגזר העירוני נמשכת צריכת המים כמעט ללא שינוי. כתוצאה מכך פחתו הכנסות החקלאים בשיעור משמעותי, ואילו הפיצוי שהובטח להם על-ידי הממשלה שולם רק בחלקו.
התארים שמצמיד דוד ליפקין ללובי החקלאי "החזק בכנסת" הם מוגזמים. יש לדעת, שבעשור האחרון הוכפלו ריאלית מחירי המים לחקלאות, מעל ומעבר להתייקרות בכל מגזר אחר. תעריף המים לחקלאות אכן נמוך מהמחיר שבו נמכרים המים לרשויות המקומיות, אך יש לכך הצדקה כלכלית מלאה.
במשך שנים מבצעת חברת מקורות השקעות ענק באספקת המים למגזר העירוני, הכוללות דאגה לניקיון המים וטיהורם, והבטחת אספקה רציפה ללא כל הפסקה באמצעות מערכות גיבוי. השקעות אלו הם מיותרות בכל הקשור לאספקת המים לחקלאים, ולכן אין גם כל הצדקה שהם יישאו במלוא מחיר המים.
החקלאים בישראל משלמים כבר היום מחיר שהוא בין הגבוהים בעולם עבור המים. במקום להשמיץ את החקלאים הישראלים, אני מזמין את דוד ליפקין לערוך בדיקה של מחירי המים במדינות העולם. הוא יגלה, שבמדינת קליפורניה, שכמות הגשמים בחלקה הדרומי פחותה בישראל, מחיר המים נמוך משמעותית. הוא יגלה גם שבמדינות האזור - ירדן וקפריסין - החקלאים מקבלים מים במחיר נמוך ביותר לצורך גידול ואספקת מזון לאוכלוסיה, וגם ברוב מדינות אירופה מחיר המים לחקלאות לא מגיע לזה של ישראל.
בימים אלה בוחנת ועדת פיינרמן, שמינה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, את נושא תימחור מחירי המים לחקלאות לעומקו. כחקלאים, איננו מבקשים טובות ונדבות מאף אחד. אנו נשלם את מחיר העלות האמיתית של המים לשימוש חקלאי, כפי שתקבע הוועדה. אני משוכנע שהוא לא יהיה שונה בהרבה מהתעריף בו אנו מחויבים כיום.

תאריך:  30/12/2002   |   עודכן:  30/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פנחס (פיני) פישלר
ידיעות אחרונות מביא בסוף השבוע מסמך-ראיון מאלף עם עו"ד יהודית קרפ - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים, הפורשת בימים אלו לגמלאות. עו"ד קרפ מגלה סודות מתוך המלחמות "בבית פנימה" ועל דרכי ה"התנהלות" [הפסולות] שם. אלא שאשאל מייד: היכן היא היתה עד היום? מדוע שתקה? מדוע מילאה פיה מים? מדוע היא חושפת את המתחולל שם רק היום?. על מדיניות ה"קרפ_יונים" - קרפיונים השוחים ושותקים עד שעולים על ה"רשת" לקראת ה"מנגל"
יואב יצחק
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
אריה אבנרי
פרופ' טליה איינהורן
נייר עמדה - מרכז אריאל למחקרי מדיניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il