לרגל יום הצרכן הבינלאומי, יארח פורום gov.il ביום ראשון, 15 במרס, את יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, שמפקח על אכיפת חוק הגנת הצרכן וטיפול בתלונות בנושאי צרכנות. יחד עם מר קמחי תתארח בפורום צביה דורי, מנהלת מינהל סחר פנים במשרד התמ"ת. תשובותיו של הממונה על הגנת הצרכן יתפרסמו בפורום gov.il. כמו-כן ריאיון מצולם עם מר יצחק קמחי יעלה באותו הערב באתר Mako.
מר קמחי יענה על שאלות הגולשים בסוגיות צרכניות שונות הנוגעות להצגת מחירים, הטעיית הצרכן ומכירות באשראי. הגולשים יוזמנו להשאיר שאלות בשרשור מיוחד שייפתח בפורום כגון: באילו תנאים אפשר לבטל עסקה, מתי מותר לי לדרוש את כספי חזרה, מה אוכל לעשות אם שילמתי עבור מוצר ולא קיבלתי אותו, האם יכולה חברת תקשורת להעלות את מחיר המנוי החודשי בתום המבצע מבלי ליידע אותי ועוד.
לרגל יום הצרכן הבינלאומי העלה משרד התמ"ת פורטל מיוחד בנושא צרכנות ובו מידע למבקשים להתלונן בנושא צרכני, שאלות נפוצות, מידע על סיוע ממשלתי ולא-ממשלתי לצרכנים, פיקוח על מחירים, סחר אלקטרוני ועוד, וכן מידע צרכני לילדים ולנוער.
משרד התמ"ת קיים ב-2008 למעלה מ-50,000 ביקורות בעסקים, קרוב למחצית מהן בנושא הצגת מחירים. חל גידול מרשים בטיפול בתלונות בנושאי ערוץ הקניות וסחר מרחוק, המצביע על מודעות גוברת של הצרכנים לזכויותיהם. משרד התמ"ת ימשיך לשים דגש על טיפול בתלונות צרכניות בתחומים בהם הצרכן חשוף יותר לפגיעות בזכויותיו וזקוק יותר להגנת משרד התמ"ת.
פורום gov.il עלה לאוויר ב-2008 לשירות אזרחי ישראל, ועד כה נענו בו מאות שאלות של אזרחים במגוון נושאים שבהם עוסקים משרדי הממשלה: תעסוקה, תחבורה, זכויות אנשים עם מוגבלות, מס הכנסה וביטוח לאומי, הוצאת תעודת שונות ועוד. אירוח מומחים ממשלתיים בפורום gov.il הוא שירות נוסף של ממשל זמין שנועד לספק לאזרחים מידע זמין ככל האפשר באינטרנט, לחסוך להם בירוקרטיה וטרחה ולהפוך את שירותי הממשלה לידידותיים יותר לאזרח.