X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רשות השידור
▪  ▪  ▪

משפט אייכמן מעורר לאחרונה התעניינות מחודשת בעקבות החלטת בית המשפט בארה"ב להסגיר לגרמניה את ג'ון דאמיניוק והצגות העוסקות במשפט.
משפט אייכמן היה ללא ספק אירוע מכונן במדינת ישראל. המדינה כולה עצרה מלכת כשראש הממשלה דוד בן-גוריון הכריז בכנסת את ההכרזה הדרמטית על לכידתו של אדולף אייכמן והבאתו לדין בישראל, ב-11 באפריל 1961 נפתח המשפט בבית העם בירושלים, וגרם לזעזוע עמוק בארץ ובעולם.
עם פתיחתו של משפט אייכמן היתה זו התמודדות ראשונה עם זוועות השואה ולקחיה. עד אז לא הרבו לטפל בנושא לא בארץ ובוודאי שלא בעולם. חלק גדול מניצולי השואה העדיפו למלא פיהם מים והעולם העדיף להתעלם מהשואה לבל תעיק על מצפונו, כל זה השתנה. כמאה אנשים עמדו על דוכן העדים וסיפרו את סיפורם האישי, איך הצליחה רבקה יוסלבסקה שנורתה ביער וכוסתה בעשרות גופות להתרומם ולצאת מהבור; סופר השואה ק.צטניק שסיפר על אושוויץ, הפלנטה האחרת וזה לפני שהתעלף, העיסוק במשפט הפך את השואה לנתפשת ומוחשית, העם כולו היה מרותק לשידורי הרדיו שהעבירו את מהלך המשפט.
הסרט "גדעון האוזנר - אהיה לכם לפה" בהפקתה של רשות השידור עוסק בחייו ואישיותו של התובע הראשי גדעון האוזנר, בסרט משתתפים בין היתר בנימין נתניהו, אהרון ברק, מאיר שמגר, טומי לפיד ז"ל, יצחק נבון חיים גורי.
גדעון האוזנר ז"ל, שהיה התובע הראשי במשפט אייכמן, מזוהה בתודעה הציבורית יותר מכל עם המשפט. נאום הפתיחה ההיסטורי שלו הפך לנכס צאן ברזל וקנה לו שם כאחד הנאומים הגדולים שנישאו אי-פעם. גדעון האוזנר שהקדיש מאז המשפט את מרבית כוחו ומרצו להנצחת השואה הפך לפיהם ולנציגם של מאות אלפי הניצולים בארץ ובעולם.
ביום שני, ערב יום השואה,20.4.09, בשעה 20:30 בסינמטק תל-אביב, יתקיים ערב מיוחד, בו יוקרן הסרט "גדעון האוזנר - אהיה לכם לפה", כמו-כן יתקיים דיון על החשיבות והמשמעות המיוחדת של משפט אייכמן, ודיון על "משפט אייכמן כאירוע מכונן בקולנוע". בערב ישאו דברים יו"ר רשות השידור משה גביש, שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן ושופט בית המשפט העליון גבריאל בך שהיה סגן התובע במשפט, איש הקולנוע ניסים דיין שידבר על השפעת המשפט על גל סרטי השואה ועו"ד תמי האוזנר-רוה, בתו של גדעון האוזנר ז"ל.
"גדעון האוזנר - אהיה לכם לפה" הערוץ הראשון, יום שלישי, 21.4.09, בשעה 23:00 ובערב יום השואה, יום שני, 20.4.09 בשעה 24:45.

תאריך:  16/04/2009   |   עודכן:  16/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il