X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

בימים אלה סוערות הרוחות על אי סדרים ואף שחיתויות בבחירות הפנימיות לליכוד . חושבני שהסיפור כבר מוכר לכולנו וכך גם סופו. במקביל מופיעות כרזות עם תמונה של מצנע והסיסמא: מצנע פוליטיקה ישרה או משהו ברוח זו. אין בהן צורך כי הרי ידוע לכולנו כי במפלגת העבודה אין שחיתויות ואין לכלוכים. אלה היו פעם במערך או במפא"י והרי היום מדובר במפלגה שונה לגמרי שאין בה אף אחד מהאנשים "שכיכבו" בשתי הקודמות.
הסיפור הזה יילעס עד דק או עד יום הבחירות ואז יידחק במהירות הצידה ואל מחוץ לתודעה.הוא יעלם כמו כל בלון שנשאר אחרי מסיבה (או קרנבל).הוא יישכח כי הוא ישן וממוחזר וגם קצת משעמם. הרי כולנו יודעים מי הם העומדים בראשינו,מיהם בעלי הכוח וכיצד הם רוכשים אותו.
אריאל שרון נבחר ברוב חסר תקדים כי כלו כל הקיצים. הוא לא נבחר בגלל חזונו הכלכלי ואפילו לא בגלל יושרו הוא לא נבחר משיקולים של טוהר בחירות או דיפלומטיה יפה יותר, הוא נבחר כי אנשים נהרגים ליד הבית ולא רק בלבנון, הוא נבחר כי איברים עפים באויר וצריך ללקט אותם על-ידי "חסד של אמת", הוא נבחר כי במטענים יש גם מסמרים וכדורי מתכת כדי להשחיט ולעוות גופות של ילדי בית ספר ושל אזרחים מכל הקשת הפוליטית.
שחיתות היתה ותהיה לא רק בפוליטיקה שלנו. התחמנות, תרבות "הסמוך" הפשיעה המתגברת והחינוך הדועך.את כל אלה צריך לתקן, אך כדי לתקן את החברה צריך קודם להבטיח את קיומה.
אותי לא מענין עכשיו אם היו או לא היו קבלני קולות בליכוד אותי מענין להפסיק לפחד על חיי ילדי שלא גרים בקו התפר, או בשטחים ,לא משרתים בלבנון אלא הולכים לבית הספר ולפעמים נוסעים לסבתא בחיפה (ברכבת כי באוטובוס מסוכן).
אני אבחר בליכוד מפני שהמחנה השני טעה טעות טראגית וקטלנית ואינו מציע דרך שהיא תיקון טעות. את הביטויים "לדבר עם ערפת" ואחריהם "אי אפשר למנוע לחלוטין פיגועי התאבדות בתל אביב ובחדרה" ואח"כ נסיגה חד צדדית" שמענו אין ספור פעמים יחד עם מילים כמו "פרטנר" ו"ביליטרי".
אני אצביע שרון כי ממשלת אחדות נראית לי דרך יותר אחראית ובעלת יותר סיכויים לנצח במלחמה בה אנו נמצאים. לא אצביע למפלגת העבודה כי עזיבת ממשלת אחדות באמצע המלחמה נראית לי דוקא כמעשה לא אחראי והאנשים שעשו זאת אינם מתאימים לדעתי להנהיג אותנו בקרב.
נכון, אנו נמצאים במשבר כלכלי חמור,גם אני חוויתי פיטורים ודמי אבטלה שטילטלו את משפחתי והכניסו אותנו לחרדה, אך איני קונה את הסיפור שזה באשמת ממשלת שרון, אני נוטה יותר להאמין שבגלל "תהליך השלום" אין יותר תיירות, הארץ אינה מושכת משקיעים וצריך להוציא יותר משאבים לבטחון.
אני גם חושב שהתופעה של פער חברתי וכלכלי לא נוצרה בשנה וחצי האחרונות, אלה היא תוצאה של מבנה חברתי שנבנה במשך שנים בו כל הכח מרוכז ונבנה סביב המפלגה השולטת עם ארגוני ענק שבשליטתה כמו "תנובה" שהיתה דיקטטורה חקלאית שהתעצמה מעמל החקלאים, הסתדרות עובדים שהיא גם מעסיק, נוצרו מעמדות מאוד עשירים ומאד חזקים, ובגלל חוק שימור החומר נוצרו גם הרבה משפחות שאין להן.
כמו כולם אני נחרד מהסיפורים על ילדים רעבים, וגם נחרדתי מסיפורים שפורסמו על אנשים שמזמינים בחו"ל מזון יוקרה עבור כלביהם.
אבל בואו נפסיק קודם את קולות הפיצוצים ואת מראות הזוועה כדי שנוכל להגיע בבטחה לקלפי בבחירות הבאות ואז כן להצביע עבור צדק חברתי ועבור פוליטיקה ישרה משמאל או מימין בלי לחשוש שפתאום יצוצו שני מנוולים וירו בנו .אה, כן, "אל תתנו להם רובים"-זוכרים?

תאריך:  09/01/2003   |   עודכן:  09/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פיני הרוש
עוזי מזרחי
חזי שטרנליכט
מותר גם לצייר תרחיש טיפה אופטימי לשנה האזרחית החדשה
ד. לוין
על ההתנהגות השונה של ישראל ומשרד החוץ בשתי מקרים דומים
ברוך מרזל
ברוך מרזל, על השופט מישאל חשין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il