X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת אשנ"ב
▪  ▪  ▪

משרד התקשורת, חברת בזק, איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת אשנ"ב, ישתפו פעולה ב-17 במאי 2009, כדי לציין ברחבי הארץ את יום התקשורת וחברת המידע הבינלאומי. היום נחגג ברחבי העולם ב-191 מדינות החברות בארגון, מדי שנה ב-17 במאי. היוזמה לציון היום מגיעה מארגון ה-ITU (ארגון התקשורת הבינלאומי). הנושא שנבחר השנה הוא "ההגנה על הילדים ברשת האינטרנט", או בתרגומו הישראלי: "ילדים באינטרנט - העולם המופלא והמופרע של הרשת".
על-פי סקרים עולמיים עדכניים שביצע ארגון ה-ITU, מעל 60 אחוז מבני הנוער והילדים משתמשים בצ'אטים על בסיס יומי. שלושה מכל ארבעה ילדים מוכנים לחלוק מידע אישי על עצמם באינטרנט בתמורה להטבות ולשירותים ואחד מכל חמישה ילדים עלול להיפגע במהלך השנה בעקבות 'התקלות' מקוונת בגורמים שליליים ברשת.
אירועי יום התקשורת יערכו ביום ראשון 17.5.2009, כאשר האירוע המרכזי ייערך בעיר שדרות במעמד שר התקשורת, משה כחלון, מנכ"ל בזק, אבי גבאי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, רימון לוי, ויו"ר עמותת אשנב, ברוך הינוך. שעת תחילת הטקס מיועדת לשעה 17:00.
לקראת יום התקשורת הבינלאומי ציין שר התקשורת, משה כחלון, כי בכוונתו לחזק את המודעות לגלישה בטוחה באינטרנט, בקרב ילדים ובני נוער.
"רק לפני עשור מספר המשתמשים באינטרנט עמד על 182 מיליון, בעיקר במדינות המפותחות. בתחילת 2009 היו כבר מעל מיליארד וחצי משתמשים", אומר ד"ר נחמן אורון, יו"ר הוועדה החברתית באיגוד האינטרנט, העוסק רבות במגוון נושאי השימוש הנבון ברשת. "האינטרנט כיום הוא משאב נפוץ ביותר. יש בו אינספור יתרונות ודברים יפים וחינוכיים, אבל, גם סכנות. המטרה שלנו באירוע השנה היא להעלות מודעות ולהראות לכולם, ובעיקר לצעירים, שניתן ללמוד להשתמש ברשת ובכל הטוב שבה, בלי חשש ובביטחון".
"הסייברספייס הוא בית גידול נפלא למוחות הצעירים שרוצים להרחיב את האופקים, המידע והידע על העולם, תרבויות, שפות, מדע, ספרות, אמנות ומה לא", אומר רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי. "אבל, יש כאן גם אתגרים לא קלים. השימוש באינטרנט על אינספור תכניו חושף אותנו וילדינו גם לאלמנטים שליליים ומזיקים, כפי שקורה גם בחיים האמיתיים. צריך ללמוד את קודי ההתנהגות בתרבות הדיגיטלית החדשה המתפתחת, להתמודד עם אנשים המנסים לרמות או לפגוע בנו, בין באמצעות אימוץ כללי התנהגות זהירים וחשיבה ביקורתית, הן שלנו והן של ילדינו ובין בהעלאת המודעות הציבורית".
אבי גבאי, מנכ"ל בזק: "כמובילת שוק האינטרנט בישראל, בזק מודעת לכך שיש לה אחריות רבה לגבי אופן השימוש של לקוחותיה בפלטפורמה זאת. בשנה האחרונה בזק מתמקדת בתחום ההסברה כשהיא פועלת בדרכים שונות ומגוונות כדי לעורר את מודעות ההורים וילדיהם לשימוש נבון ובטוח ברשת. האינטרנט שינה את אורח החיים של כמעט כל ישראלי, והמחוייבות שלנו לסייע לכל הגולשים לנצל את המיטב שמציע האינטרנט, ובמקביל להיזהר מהצדדים השליליים הקיימים ברשת".
ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנ"ב, מסר כי "אנו שמחים כי יום התקשורת הבינלאומי יוקדש השנה לנושא הילדים והאינטרנט שכידוע מהווה את עיקר פעילותה החינוכית של עמותת אשנ"ב. המציאות כיום מלמדת כי בני נוער וילדים רבים מבלים שעות ארוכות בגלישה ביצירה ובשיחות ברשת ללא הכוונה והשגחה, בעוד מרבית המורים וההורים אינם מודעים לסכנות שבאינטרנט לצד היתרונות העצומים במרחב הווירטואלי. עמותת אשנב פועלת מזה עשר שנים לקדם ולטפח את המודעות אצל המשתמש לשימוש נבון באינטרנט הכולל הגנה על המשתמש, שימוש בטיחותי, ושמירה על ערכים, אתיקה ומוסר רצויים בחברה הישראלית".
יום התקשורת הבינלאומי יצוין בשלושה מוקדים ברחבי המדינה, על-מנת לכסות מגזרים שונים באוכלוסיה ואזורי פריפריה: בצפון, באל-קאסמי, מכללה אקדמית לחינוך, בבקה אל גרביה, בדרום, בבית ספר מדעי בשדרות ובמרכז, בסמינר הקיבוצים, מכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאומנויות, בתל-אביב. בין המוקדים, שיארחו פרחי הוראה, מורים והורים להרצאות בנושאי גלישה בטוחה ברשת, יהיה קשר רציף של שידורי ועידת וידאו, כשפאנל מומחים ישיב לשאלות מהמוקדים בנושא, שישודרו במקביל למוקדים האחרים.
אירוע נוסף ייערך גם בנתניה, שם ייפגש צוות איגוד האינטרנט, ביוזמת יו"ר פורום הנוער, המונה כ-40 נציגים בעלי תפקידים בתחום הנוער בעיר (ביניהם מ"מ ראש העיר נתניה ומחזיקת תיק חינוך, ראש מנהלת החינוך, יו"ר ועד הורים העירוני, מנהלי מתנסי"ם ונציגי מועצת נוער העירונית). במפגש ייחשף פורום הנוער לנושא גלישה בטוחה ותדון ההערכות לבניית תכנית עירונית להדרכות הורים, מחנכים, ילדים ונוער לשימוש נבון ברשת.
לצפייה בתוכנית היום: www.isoc.org.il/itu.

תאריך:  11/05/2009   |   עודכן:  11/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il