X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פסטיבל הקולנוע האוסטרלי
▪  ▪  ▪

פסטיבל הקולנוע האוסטרלי יתקיים זו השנה השישית ברציפות ב-21 ביוני עד ה-5 ביולי, במסגרתו יוקרנו כמה מהסרטים האוסטרליים העלילתיים והתיעודיים הטובים ביותר שנעשו בשנה וחצי האחרונות. הסרטים יוצגו בסינמטקים בירושלים (21-27 ביוני), חיפה (28 ביוני-1 ביולי) ותל אביב (1-5 ביולי).
השנה יוקרנו בפסטיבל תשעה סרטים עלילתיים, שלושה סרטים תיעודיים ושלושה סרטים קצרים זוכי פרסים, בניהולה האמנותי של רוז טטארקה, מפיקת קולנוע וטלוויזיה (Ros Tatarka, אוסטרליה), שתגיע לישראל כאורחת הפסטיבל.
סרט הפתיחה בסינמטק ירושלים יהיה סרטו התיעודי של מארק רדומסקי "בועטים לשלום" (Tackling Peace), שיוקרן בפסטיבל בבכורה עולמית. באוגוסט 2008 נערך גמר גביע בליגת הפוטבול האוסטרלי (AFL) בוויקטוריה שבאוסטרליה. קבוצה ספורטאים ישראלית-פלשתינית הוקמה במיוחד כדי להשתתף במשחקים, תוצר של שיתוף פעולה בין מרכז פרס לשלום לבין ארגון אל-קודס לדמוקרטיה ודיאלוג. הסרט עוקב אחר רגעי המבחן, המשברים וההצלחות של הקבוצה בעת האימונים, לקראת המשחקים. איש מחברי הקבוצה מעולם לא שיחק פוטבול אוסטרלי ושחקני פוטבול מקצוענים ומאמנים אוסטרלים מגיעים לישראל כדי ללמד את חוקי המשחק ולאמן את הקבוצה. הקבוצה זוכה בהישגים רבים, אך חשוב מכל, ממוטטת חומות של חשדנות ארוכת שנים ובונה גשר לסובלנות ולשלום. הסרט יוקרן עם כתוביות בעברית ובערבית.
סרט הפתיחה בסינמטק חיפה וסינמטק תל אביב הוא "הבלון השחור" (The Black Balloon), סרטה של אליסה דאון בהשתתפות טוני קולט, שזכה בפרסים רבים, בהם דב קריסטל בפסטיבל הסרטים בברלין וחמישה פרסי מכון הקולנוע האוסטרלי (AFI) בהם פרס הסרט, הבמאי והתסריט הטובים ביותר. כשהוריו של תומאס בן ה-17 מחליטים לעבור דירה, עליו למצוא את מקומו בסביבה החדשה. תומאס טרוד בהשתלבות בבית הספר החדש וברומן מתפתח, אך הטיפול בצ'ארלי, אחיו הגדול האוטיסט, הוא האתגר האמיתי שניצב לפניו, הכרוך במסע רגשי תובעני, משעשע לפרקים ומחמם לב.
עוד בתוכנית הפסטיבל: "חרפה" (Disgrace), בהשתתפות ג'ון מלקוביץ', המבוסס על הרומן זוכה פרס בּוּקר לשנת 1999 מאת ג'.מ. קוטזי, זוכה פרס נובל לספרות; "הצדעה" (Salute) סרטו התיעודי של מאט נורמן, המספר את סיפורו של דודו, הספורטאי האוסטרלי פיטר נורמן, והתפקיד שמילא באחד מהרגעים הגדולים בהיסטוריה של הספורט, שהתרחש באולימפיאדת מקסיקו 1968.
סרטים של במאים חדשים - סרטו עשיר הניואנסים של מתיו ניוטון, "שלושה עכברים עיוורים" וסרטו של דיוויד פילד, "הכל ביחד"; הדרמות "צרות של גברים" ו"מריר ודואב"; המותחן של האחים אדגרטון "מבוזבזים"; "בן האריה", סיפורו של ניאז, ילד בן 11 שהוגלה עם אביו הלוחם מאפגניסטן; "קוקודה", המבוסס על אירועים אמיתיים שעברו חיילים מגדוד 39 של הכוחות האוסטרליים במלחמת העולם השנייה; "אואזיס", סרט תיעודי על מקלט לנוער במצוקה בסידני וקפטן פול מולדס, המלווה ותומך בבני נוער כ-25 שנים. כן יוקרנו שלושה סרטים קצרים זוכי פרסים לפני שלושה סרטים שונים בפסטיבל.
אורחת הפסטיבל היא מפיקת הקולנוע והטלוויזיה האוסטרלית רוז טטארקה (Ros Tatarka), המנהלת האמנותית של פסטיבל הקולנוע האוסטרלי בשנתו השישית. בתחילת דרכה עבדה טטארקה בסדרות הטלוויזיה הידועות ביותר שנוצרו באוסטרליה, בהן "אסיר", "שכנים", "Snowy" ועוד. עבור חלקה בהפקת "Good Guys Bad Guys" זכתה בפרס מכון הקולנוע האוסטרלי (AFI). במסגרת תפקיד שמילאה ב-Film Victoria היתה אחראית על תחום הפיתוח וההשקעות וניהלה את חטיבת הפיתוח העסקי המעודדת צמיחה ומצוינות בקולנוע. בשנת 2008 הקימה חברת הפקה במסגרתה היא משתפת פעולה עם גורמים שונים בהפקת תכני איכות במגוון ז'אנרים ומדיות. טטארקה עמדה בראש תא קולנועני מדינת ויקטוריה באיגוד המפיקים באוסטרליה והייתה ממקימי איגוד עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בויקטוריה. היא חברת ועד במכון הקולנוע האוסטרלי והייתה חברה בפאנל השופטים בפרסי Emmy.
לדברי טטארקה, "שנת 2008 הייתה שנה מבורכת עבור הקולנוע האוסטרלי העצמאי ואנו שמחים על ההזדמנות להציג בפניכם יבול רבגוני וחדשני של סרטים אוסטרליים עכשוויים. מגבעות אפגניסטן ועד דרך קוקודה, מסידני הקוסמופוליטית ועד פרברי מלבורן - תוכנית הסרטים השנה מציעה לכם שלל סיפורים שירגשו אתכם ויעוררו בכם השראה".
www.aicec.org.

תאריך:  26/05/2009   |   עודכן:  26/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il