X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מגדלי הפרחים נאלצים להתחרות מול מגדלים מאפריקה בהם שכר העבודה הוא דולר ליום; ארגון מגדלי הפרחים תובע הממשלה להעניק רשת ביטחון כפי שהיה סמגרת הסכם הפרחים
▪  ▪  ▪

מגדל פרחים ממושב בנגב המערבי התאבד ביריה בראשו לאחר שנקלע לחובות כספיים כבדים. המגדל עסק בגידול פרח הסולדיגו ליצוא בהיקף רחב. לפני כחודש התאבד מגדל פרחים נוסף ממושב יפית שבבקעת הירדן.
מגדל הפרחים נקלע לקשיים לאחר שבחודשים האחרונים ירדו בצורה חדה מחירי פרחי הסולידגו באירופה. כידוע, מנהלים מגדלי הפרחים תחרות קשה בשוק האירופי מול המגדלים של קניה, אוגנדה וזימבבואה - מדינות בהן שכר העבודה הוא דולר ליום.
כתוצאה מכך חלה מפולת מחירים בשיעור ממוצע של 30% במחירי הורדים, הכלניות, הגיפסנית והסולידגו, שמהווים יחד 40% מהיצוא הישראלי.
המגדל שהתאבד הוא בן 48, אגרונום במקצועו וחבר הנהלת המושב בו התגורר. המגדל נטל בעבר הלוואות כספיות ממועצת הפרחים ומבנקים מסחריים למימון השקעות במשק. בעקבות המשבר אליו נקלע, מועצת הפרחים הסכימה לפרוס את חובותיו לתקופה ארוכה, אך הבנקים לא נענו לבקשותיו והפעילו עליו לחץ כבד שיחזיר את החוב.
בתגובה למקרי התאבדות, אמר מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד: "הטרגדיות הפוקדות את ענף הפרחים מחייבות את הממשלה להתערב ולסייע למגדלים".
לדבריו, המגדלים של מספר זני פרחים נתונים למלחמת מחירים גדולה מול מדינות באפריקה. ענף הפרחים יודע תנודות גדולות במחירים. כפי שהמחירים יורדים, כך הם יכולים לעלות בעתיד. אנו תובעים מהממשלה לסייע למגדלי הפרחים בעיתות של שפל במחירים ולתת להם רשת בטחון, כפי שהיה בעבר במסגרת "הסכם הפרחים".
בנוסף לנפילת המחירים סובלים מגדלי הפרחים מהקיצוצים המתמשכים במכסות המים וממדיניות הרסנית של מינהל האוכלוסין במשרד הפנים המונע הבאת עובדים חוקיים לחקלאות. למגדל שהתאבד היו חסרים שלושה עובדים שהגיעו לו על-פי הקריטריונים שנקבעו, אך לא סופקו לו ולכן לא הצליח לעמוד בביצוע קטיף הפרחים במועד.
לפני כחודשיים הציגה משלחת של מגדלי הפרחים בפני אנשי משרד החקלאות את תמונת המצב הקשה בענף הפרחים וביקשו את עזרת המשרד. התשובות שניתנו לא היו מספקות והתוצאות הן חמורות ביותר.

תאריך:  26/02/2003   |   עודכן:  26/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
החברה סיימה את שנת 2002 עם רווח נקי של 76 מיליון שקל; בשנה החולפת גייסה החברה 67 אלף לקוחות חדשים לשירותי האינטרנט המהיר
מירב לוי
80% מהחברות והעסקים דיווחו על הגדלת מאמצי הגבייה בעקבות הצפי למלחמה; רק 10% מחברות הטכנלוגיה מתכננות למצוא מקום עבודה חלופי
גלית יצחק
הואשם לפני חודשיים ברצח אישתו והקשישה בה טיפלה; בית המשפט האריך מעצרו ב-9 ימים
גיל איל
המטרה: להגדיל את חלקן של החברות בשוק המשקאות האמריקני; הציבור הישראלי יאלץ לחכות מעט בטרם יהנה מהטעם המשכר של פפסי תותי-יער
רנית נחום-הלוי
ההשקעה במהלך החדש מסתכמת ב-10 מיליון שקלים; החברה תשקיע במסע פרסום כ-5 מיליון ש"ח; שינוי השם נעשה כדי להדגיש שהחברה מייבאת מותגים בינלאומיים מתחום האלקטרוניקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il