X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חבירתו של הסנטר ל-MVP היא מה שאמור להשאיר את הכוכב בקבוצה
▪  ▪  ▪
מתרגל לצבעים. שאק (GETTYIMAGES)

שאקיל אוניל קם הבוקר למציאות חדשה. טובה יותר עבור הסנטר בן ה-37, טובה גם עבור לברון ג'יימס, שותפו החדש בקליבלנד. אבל אם מישהו חושב שהביג קקטוס הוא החתיכה החסרה בפאזל של דני פרי כדי לזכות באליפות הוא טועה. זהו טרייד שנועד בעיקר להראות ולהוכיח ללברון כי ראשי הקאבס עושים הכל במטרה להביאו לאליפות לפני 2010, בנסיון נואש לגמרי להשאירו באוהיו. שעון החול מתקרב לקיצו, בדיוק כמו הקריירה של אוניל.

עד שלשום היו קבוצות ה-NBA בעמדת המתנה, לראות מי הקבוצה הראשונה שתבצע טרייד משמעותי. בדיוק כמו תקופת הצינון עד לשליפת קווין גארנט לבוסטון לפני שנתיים. סן אנטוניו עשתה זאת ראשונה עם ריצ'ארד ג'פרסון במה שעל הנייר מבטיח את חזרתה לפחות ל-4 הגדולות במערב. הגעת אוניל לקאבס הייתה אמורה לצאת לפועל כבר בחודש פברואר. בקליבלנד, שלא הגיעה לפיינלס למרות עונה סדירה מצוינת והשתלבות נהדרת של מו וויליאמס, עוד חלק בפאזל שהגיע בפגרה, מאמינים כי שאק הוא התשובה לדווייט האוורד, או במילים אחרות כל מה שמפריד בינם לגמר. אבל שוב, פן מקצועי לחוד ותוכחה לחוד: שאקיל הוא אייקון עולמי ותקשורתי, וברצון הקאבס לפמפם את הלברוניזציה ככל הניתן למרות היותה של העיר שוק קטן בארה"ב. אפילו הידיעות על דרישתו להארכת חוזה שיקבלו הוא וג'יימס כתנאי להסכמתו למעבר נדחו בשלב זה. קליבלנד ביצעה את הטרייד קצת כדי להיות טובה יותר והרבה כדי להעניק לג'יימס תחושה שהוא חלק מהעולם הגדול. לא עוד מדינה קטנה של אילגאוסקאסים וגיבסונים.

הטרייד הזה טוב לליגה. כי דראפט 2009, אחד העלובים אי פעם, ייזכר בזכות הדיל ששלח את שאקיל לקבוצתו החמישית בקריירה, כי קיבלנו עוד תבלון למצ'-אפ החלומי של קובי בראיינט מול לברון ג'יימס. כי שאק, האיש שהביא את בשורת הטוויטר לליגה, הוא הרבה יותר מעוד סנטר או אחד הגדולים ששיחקו את המשחק: הוא מאסטר בתקשורת, ביצירת כותרות ועניין, ובמילים אחרות: אנטרטיינר. הוא, ולא לברון, יכול להפוך את קליבלנד למעצמה רווחית הרבה יותר.

דן גילברט, בעלי קליבלנד, יורה לכל הכיוונים, והעסקה הנוכחית היא בטח לא המהלך האחרון שיבצע עד לשלהי חודש אוקטובר. קדמה לה הכנסתם של משקיעים סיניים לניהול המועדון, סוג של קירוב לבבות נוסף בין לברון ואסיה, השוק המתפתחת בעולם. גם שאקיל הוא השקעה פיננסית, והערכות מוקדמות מצביעות על עוד עשרות מיליוני דולרים שצפויים הקאבס להרוויח מהגעתו העירה.

לברון ג'יימס רצה בשאקיל ושוב קיבל. עכשיו יהיה עליו להוכיח. השניים יודעים כי ייתכן וזה הסיבוב האחרון שלהם בקבוצה, יחד וכל אחד לחוד. ואם מסתכלים טוב טוב על הדברים, אז דני פרי הוא המרוויח העיקרי מהטרייד: אם לברון יישאר, ואולי גם אוניל לסיבוב פרידה אחרון בהחלט, יש לו קבוצת צמרת וקונטנדרית שזקוקה לעוד גארד חודר וקלע שלשות כדי להגיע לתואר. אם לברון יעזוב בקיץ הבא לטובת חוזה שיחצה את גבול 100 המיליון במקום אחר (גארדן, מישהו?), הסכום שיוותר לו תחת תקרת השכר יהיה כה נמוך שהוא יוכל לבנות קבוצה מחדש. וקבוצה, זה מה שבאמת היה חסר לו כדי לעבור לסדרת הגמר.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/3/132083.jpg

תאריך:  25/06/2009   |   עודכן:  25/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף, צבי נצי"ב
סוכנות ידיעות לבנונית מדווחת שישראל מתגברת בטנקים את גבולה לאורך לבנון וכן מבצעת גיחות לטיסות התצפית מעל לבנון
מאיה שני
האש אמר שיפסיק לנבל את הפה ולדבר על מין לאחר השעה תשע בערב, זאת לאחר שצופים, בעיקר בני גיל הזהב, הביעו מורת רוח מרמת השידורים
רותי אברהם
האם ארגון נשות השוטרים יפורק על-רקע סירוב למסור פנקס חברים?    בית המשפט: על הארגון למסור את הפנקס לרשם העמותות    בהחלטה נחשף: השליטה בארגון עברה ל"מועצת נציגים"
מאיה שני
ציורו של האמן הצרפתי-יהודי קמיל פיזארו הוצא ברגע האחרון ממכירה פומבית והוחזר לבעליו היהודים לאחר שנבזז בידי הגסטפו במלחמת העולם השנייה    היצירה עמדה במרכז סכסוך משפחתי על זכאות וירושה    Le Quai Malaquais et l’Institut [צילום: Art Info]
מאיה שני
חברת הענק הקוסמטית לוריאל נקנסה משום שאינה מציגה שחקניות שחורות, ערביות ואסיאתיות בפרסומותיה לשמפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il