X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האגודה לבריאות ציבורית
▪  ▪  ▪

לאור ההתפתחויות המדעיות האחרונות, אין ספק שפעילות מוחית תקינה הינה בסיס לבריאות נפשית. הפרעות בתפקוד מוחי הינן אחראיות על מגוון רחב של תסמינים, כגון: הפרעת קשב וריכוז אצל קטינים ומבוגרים, הפרעות זיכרון בגיל העמידה ובהזדקנות, חולשות בתפקוד מנטלי אצל אנשים הסובלים ממחלות כרוניות שונות וכו'. למרות ההתקדמות שחלה לאחרונה בהפצת מידע אודות הפרעות אלו, עדיין קיימים מקרים רבים בהם איתורן מתעכב, האבחון אינו מדויק ואינו ודאי, לפעמים נעשה באופן שטחי וכתוצאה מכל זה - הסובלים אינם מקבלים טיפול הולם או שהוא ניתן באופן חלקי ולא יעיל.
כדי לסייע לאוכלוסיות הנזקקות, האגודה לבריאות הציבור הרחיבה לאחרונה את פעילותה בתחום בריאות הנפש והקימה יחידה לרפואה קוגניטיבית העוסקת באבחון ובטיפול של הפרעות בתפקוד המוחי בעזרת שיטות נוירופסיכולוגיות. בשלב זה ממוקמת היחידה במתחם של מחלקת טיפול יום קהילתית באזור התעשיה פולג בנתניה ועתידה להתרחב ולתת שירותיה בכל מרפאות האגודה ברחבי הארץ. ביחידה מועסקים פסיכיאטרים ופסיכולוגים-מומחים, בעלי ניסיון עבודה בתחום מורכב זה, בשיתוף עם אנשי ריפוי בעיסוק ושיקום, המסייעים בפעילות הטיפולית.
היחידה מעניקה שירותי האבחון הבאים: איתור ואבחון שיטתי של הפרעות קשב וריכוז; איתור מוקדם ואבחון של הפרעות בזיכרון; אבחון והערכה פסיכו-גריאטרית מקיפה; הערכה של פגיעות מוחיות לאחר חבלות ראש ומצבי דחק פסיכולוגי והפרעה פוסט-טראומטית; הערכה של תגובות אימפולסיביות והפרעות בשליטה על דחפים; הערכה של מצבי עייפות כרונית ורמת כשירות נפשית וקוגניטיבית לנהיגה; הערכה שיקומית-תעסוקתית ובניית תוכנית לשיקום מקצועי.
בהתאם לכל הסטנדרטים המקצועיים, מתקיים ההליך האבחוני ביחידתנו במספר מפגשים, הנחוצים כדי להגיע להבנה הנכונה של כל מקרה לגופו. המפגש הראשון עם פסיכולוג קליני בכיר או עם פסיכיאטר-מומחה נועד לצורך הערכה קלינית וקבלת מידע אודות ההפרעה ובניית תוכנית אבחון. בחלק מהמקרים מתבצעת באותו מפגש העברת סולמות הערכה מובנים ומבחנים נוירוקוגניטיביים ממוחשבים. לאחר קבלת התוצאות מוזמן הנבדק למפגש נוסף עם פסיכולוג קליני, או עם פסיכיאטר-מומחה לצורך מתן סיכום האבחון, ההמלצות ובניית תוכנית טיפול.
כאן חשוב לציין שצוות היחידה מורכב מאנשי מקצוע רב-תחומיים המוכשרים היטב לעבודה זו, והמבחנים הנוירוקוגניטיביים מתבצעים על-ידי בוחן/ת באמצעות מערכת ממוחשבת מוכרת ואמינה, המשמשת כלי עזר חשוב בתהליך האבחון. המבחנים ניתנים להעברה בעברית, ערבית, אנגלית ורוסית.
בסיום תהליך האבחון וההערכה מקבל כל נבדק דו"ח מסכם, חתום על-ידי אנשי צוות רב-תחומי, הכולל המלצות מעשיות לגורמים טיפוליים ומשקמים. הדו"ח המסכם הינו מסמך הערוך לשמש גם לצורך מימוש זכויות רפואיות של הנבדק מול כל הגורמים הרלווטיים כגון מוסדות חינוך והשכלה, המוסד לביטוח לאומי,בתי משפט, צה"ל/משרד הביטחון, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מס הכנסה, חברות ביטוח וקרנות גמל ולכל מטרה אחרת.
נבדק אשר מחליט לקבל טיפול ביחידה מקבל שילוב של טיפול תרופתי ספציפי (כולל מתן התכשירים החדשניים ביותר וכן תכשירים טבעיים המשפרים תפקוד מוחי) ומעקב אחר התוצאות. בנוסף, ובהתאם לצורך, ניתנים טיפולים לא-תרופתי בשיטות נוירופסיכולוגיות ממוחשבות ולא ממוחשבות.
פניות מתקבלות בטלפון, או בפקס (טלפון 09-8851290, פקס 09-8350905). לבעלי ביטוחים משלימים (שב"ן) של קופות החולים (מכבי, מאוחדת ולאומית) ולבעלי פוליסות ביטוחי בריאות של חברות ביטוח קיימת אפשרות להחזר משמעותי (עד 80%) מעלות האבחון.
הקמת היחידה לרפואה קוגניטיבית, אשר מסייעת לאנשים לקבל מידע על תפקודם הקוגניטיבי הן לצרכי טיפול והן לצורך מימוש זכויותיהם הינה אבן דרך חשובה בהתקדמות שירותי בריאות הנפש בתוך האגודה ומרחיבה באופן ניכר את מגוון שירותי האגודה למען בריאות הציבור בישראל.

תאריך:  21/07/2009   |   עודכן:  21/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il