X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם החברה להגנת הטבע
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי אשבול]

ניצחון נוסף לדוכיפת: בטקס שנערך (יום שישי, 24.7) בתל אביב, הוכרז קמפיין הציפור הלאומית, אותו יזמה והובילה החברה להגנת הטבע, לקמפיין השנה לשנת 2008. הקמפיין גבר על 48 קמפיינים אחרים במסגרת התחרות, אותה מארגן מדי שנה האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.
קמפיין הציפור הלאומית הושק בדצמבר 2007, ולאורך למעלה מחצי שנה, מרגע שהוכרזו עשר הציפורים המועמדות ועד להכרזת הדוכיפת כציפור הלאומית בבית הנשיא במאי 2008, הקמפיין לא ירד מסדר היום הציבורי בישראל והיווה מוקד להתעניינות עצומה גם בישראל וגם בחו"ל.
מטרת הקמפיין, שנכלל כחלק מחגיגות השישים לישראל, הייתה להפנות את תשומת הלב הציבורית למצבה של המערכת הטבעית בישראל בכלל ולמצבן של הציפורים בפרט. ישראל מהווה מעצמת ציפורים, אולם תחושת החברה להגנת הטבע הייתה כי המודעות לחשיבות השמירה על חיי הטבע והציפורים טרם הופנמה בקרב הציבור הישראלי ובקרב מקבלי ההחלטות, ומכאן נולד הקמפיין.
הקמפיין סחף עימו מאות אלפי אזרחי ישראל, חיילי צה"ל, תלמידים, חניכי תנועות נוער ואת כל כלי התקשורת, הן בישראל והן מחוצה לה.
הקמפיין כלל שני מהלכים: חינוכי ותקשורתי:
המהלך החינוכי התנהל ב-9,500 גנים, 4,000 בתי הספר ויחידות צה"ל. במשך כחצי שנה למדו למעלה ממיליון ילדים ובני נוער להכיר את הציפורים בישראל ומהי החשיבות הגדולה של השמירה עליהן..
את המהלך החינוכי ליווה מהלך תקשורתי, שהיה מבוסס כולו על עבודת דוברות ויחסי ציבור מול כלי התקשורת השונים, זאת מבלי שהושקע בתקציב פרסומי אף לא שקל אחד(!).
הקמפיין הצליח להישאר על "אש גבוהה" בזירה החינוכית והתקשורתית במהלך כל ששת חודשי הקמפיין, ונושא בחירת הציפור הלאומית היווה מקור לשיחה בכל גן, כיתה, בית ומשרד בישראל. מאות אלפי ישראלים, צעירים ומבוגרים, השתתפו בהצבעה, עד שנבחרה הדוכיפת מעולם לא היו ציפורי ישראל מדוברות ופופולריות כל כך, ובכך השיג קמפיין החברה להגנת הטבע בהצלחה מסחררת את מטרתו - העלאת המודעות בקרב הציבור הישראלי לטבע ולציפורים בישראל ומיצוב החברה להגנת הטבע כעמותה המובילה בישראל בנושא שמירת הטבע והצפרות בישראל.
את הקמפיין הובילו ד"ר יוסי לשם ודן אלון, הפרויקט מטעם החברה להגנת הטבע לאורך השנה, דוברוּת החברה להגנת הטבע - לירן גורדון וגיתית ויסבלום, אנשי מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך, מנהלת שנת השישים, בנק דיסקונט ומשרד הפרסום אהרוני.
קמפיין הציפור הלאומית של החברה להגנת הטבע אף זכה בחודש שעבר לפרס הראשון בתחרות "אפי" של איגוד הפרסומאים בישראל, בקטגוריית המלכ"רים.
לדברי דן אלון וד"ר יוסי לשם, מובילי הקמפיין מהחברה להגנת הטבע: "אין ספק כי קמפיין הציפור הלאומית, היה מוצלח במיוחד, ולו רק בשל העובדה שלפחות לכמה רגעים השיחה ליד מכונת הקפה במשרד וליד הברזיות בבתי הספר הייתה מי שווה יותר - הבולבול או התנשמת, וטענות הקונספירציה על השעייתו של הדרור, ולא שוב שיחה מייגעת על הבובלילים והפרידמנים. אולם, מאחר והקמפיין היה בעיקרו חינוכי, את הצלחתו נראה רק בעתיד. אנו תקווה כי הקמפיין יוביל לשינוי משמעותי ביחס שלנו, כציבור ושל מקבלי ההחלטות, כלפי הטבע והציפורים, לפחות כמו קמפיין מוצלח אחר שהובילה החברה להגנת הטבע, קמפיין השמירה על פרחי הבר בשנות השישים, שהוביל להפסקת הקטיף האינטנסיבי של פרחי הבר בישראל, שהיה נהוג עד אז. הטבע בישראל, וכמובן הציפורים, הם חלק בלתי נפרד מחיינו כאן, בישראל. לצערנו, הציפורים בישראל נפגעות שוב ושוב: מציד, מהרעלות, מחיסול של שטחים פתוחים והריסת בתי הגידול שלהם, מרשתות דגים, התחשמלויות ועוד. אם לא נשכיל לשמור על הנכס העצום שהופקד בידינו, הוא ילך וייעלם. זה בידיים שלנו ושל ילדינו".

תאריך:  27/07/2009   |   עודכן:  27/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il