X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בריטיש איירווייס
▪  ▪  ▪
שיחזור הטיסה הראשונה [צילום: ניוזקאסט]

חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייס חוגגת היום (25 באוגוסט, 2009) 90 שנה להיווסדה. לפני 90 שנה בדיוק, ב-25 באוגוסט 1919, המריאה הטיסה הסדירה הבינלאומית הראשונה בעולם מלונדון לפריז, והופעלה על-ידי בריטיש איירווייס בגלגולה הראשון, חברת Air Transport & Travel Ltd.
בדיוק היום לפני 90 שנה הפך ג'ורג' סטיבנסון-ריס לנוסע המשלם הראשון בטיסה בינלאומית מסחרית סדירה משדה התעופה Hounslow Heath שליד לונדון לשדה התעופה לה בורז'ה בפריז. הוא טס אז במטוס מסוג DeHavillans Airco 4A, שהוטס על-ידי קפטן E.H. Lawford. זמן הטיסה ארך פי שלושה מזמן הטיסה כיום, והסתכם בשעתיים ושלושים דקות. מחיר הטיסה עמד על 42 גינאות (שוות ערך ל-1,706 ליש"ט כיום).
מאז ועד היום הטיסה החברה למעלה מ-1.2 מיליארד נוסעים ברחבי העולם והפכה לאחת מחברות התעופה האיכותיות הידועות בעולם. החברה פועלת בישראל במשך כ-77 שנה וכיום מפעילה שתי טיסות ביום בקו תל אביב-לונדון.
ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר במחווה לציון הדרך המשמעותי: "בריטיש איירווייס מעולם לא איבדה את רוח וחזון החלוצות שהיא הפגינה כאשר המריאה לשמיים בטיסה הבינלאומית הסדירה הראשונה מלונדון לפריז בתאריך הזה בשנת 1919. 90 שנה לאחר מכן, חברת התעופה האיקונית ביותר בעולם עדיין מטיסה בגאווה את הדגל הבריטי ונשארת מותג בריטי נהדר. אני שולח ברכותיי לכל עובדי החברה בעבר ובהווה, ביום כה מיוחד זה".
יו"ר בריטיש איירווייס, מרטין ברוטון, אמר: "במהלך תשעת העשורים האחרונים, בריטיש איירווייס מילאה את חלקה בפרקים היסטוריים רבים. אנחנו סיפקנו את קשרי האוויר הראשונים לבירות המרוחקות בימי האימפריה, הטסנו את וינסטון צ'רצ'יל מעל האוקיאנוס האטלנטי בימי מלחמות, ואף הטסנו את המלכה אליזבת' בחזרה לבריטניה לאחר מותו של המלך ג'ורג' השישי. יש לנו היסטוריה ארוכה של תמיכה במדינת בריטניה ואנו שועטים קדימה אל המאה הראשונה ומעבר אליה".
חברת התעופה מציינת את המאורע במספר דרכים. ראשית, היא שחזרה חלק מהטיסה הראשונה במטס חגיגי בשמי קנט. בנוסף, חברת סבארובסקי, יצרנית הקריסטלים המפורסמת, השאילה לחברת התעופה דגל בריטניה שעשוי כולו קריסטלים. היצירה המרהיבה שגודלה 60 ס"מ על 120 ס"מ שזורה בלמעלה מ-126,000 קריסטלים והיא תוצג בטרקלין הנוסעים הנכנסים (Arrivals Lounge) בטרמינל 5 שבהית'רו עד ספטמבר. בנוסף, לקוחות החברה בטרמינל 5 יוכלו לחזות באשת הטלוויזיה קריסטי גלאצ'ר, ביחד עם דיילי החברה, מדגמנים מדי וינטאג' של החברה בטרמינל עצמו בפתיחת שבוע חגיגות ה-90.
את כל ההיסטוריה של בריטיש איירווייס ועוד, ניתן ללמוד במוזיאון של חברת התעופה, הממוקם ליד נמל התעופה הית'רו שבלונדון. עיקר המבקרים בו הם חובבי תעופה, אנשי מחקר ועיתונות ותלמידים שבאים ללמוד על ההיסטוריה של התעופה המסחרית בבריטניה.
בתצוגה אלפי פריטים, ביניהם כ-100 דגמי מטוסים וחלקי מטוסים ומוצגים בו גם מדי דיילי החברה לדורותיה משנות ה-40 ועד היום. במוזיאון גם אוסף מסמכים הכולל כ-700 פוסטרים משנות ה-20 וה-30, לוחות זמנים ישנים, תפריטים, פרסומות ואפילו סיכומי פגישות של מועצות המנהלים של בריטיש איירווייס לדורותיה.
במוזיאון גם חנות מזכרות בה ניתן לקנות פוסטרים, ספרים היסטוריים, סרטי וידאו תיעודיים, גלויות ופריטים מסחריים נוספים.
המוזיאון פתוח בימים שלישי עד שישי בין השעות 9:00 בבוקר ל-17:00 אחר-הצהריים, כאשר אפשר לתאם מראש ביקורים גם מעבר לשעות הפעילות, ואפשר לקבל תה אנגלי משובח. במוזיאון עובדים 10 מתנדבים, כולם גמלאי בריטיש איירווייס, שישמחו מאד לארח ולספר סיפורים ואנקדוטות מהעבר.
ביקור במוזיאון, שנמצא ליד תחנת האטון קרוס, יכול להיות פתרון מצוין למי שעוצר בהית'רו למספר שעות. אפשר להגיע באמצעות אוטובוס ללא תשלום ולבאים עם רכבים יש בונוס מיוחד - מגרש חניה חינם.
אתר האינטרנט של המוזיאון: www.bamuseum.com. טלפון: +44-20-8513-7508. דוא"ל: ba.1.museum@ba.com.

תאריך:  25/08/2009   |   עודכן:  25/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il