X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבקר המדינה קבע בדוח: השופט טל פעל להעברת מיליוני שקלים לעמותות אליהם קשורים בני משפחתו ומקורבים; הפרקליטות החליטה כי לא הוכח שהשופט טל פעל למתן הקצבות לעמותות אלה בחוסר תום לב
▪  ▪  ▪

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, החליטה (יום ה', 13.3.03) לסגור את תיק החקירה נגד שופט בית המשפט העליון (בדימ.) צבי טל, בעניין מעשיו בוועדת העיזבונות.
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, קבע בדוח מבקר המדינה מס' 52ב' ממצאים חמורים שהתייחסו, בין היתר, לפעילות ועדת העיזבונות, ומי שעמד בראשה, השופט (בדימ.) צבי טל.
בדוח כותב המבקר מפורשות, כי השופט טל חילק מיליונים תוך ניגודי עניינים. הוא פעל להעברת מיליונים לעמותות אליהם קשורים בני משפחתו ומקורבים. המבקר המליץ ליועץ המשפטי לממשלה להמשיך את הטיפול בפרשה.
ביום 27.2.03 העבירה יאח"ה את ממצאי הבדיקה לפרקליטת המדינה, ולאחר בדיקת החומר, ועל דעת המשטרה והפרקליטים שטיפלו בעניין, הוחלט על סגירת התיק.
בכל הנוגע לעמותות הקשורות לבנו של השופט (בדימ.) טל, קובעת פרקליטת המדינה, כי לא הוכח שהשופט טל פעל למתן הקצבות לעמותות אלה תוך כוונה פלילית, וזאת לנוכח העבודה שניהול הוועדה והרישומים לקו בחסר.
בכל הנוגע לעמותות הקשורות בארגון 'אמונה' בהן היתה קשורה רעייתו (חברת הנהלה במכללת אמונה, שלא בשכר) - אף שמלכתחילה היה ראוי שלא יהיה נוכח בדיונים על הקצבות לעמותה זו, ולכאורה היה בכך משום חשש לפעולה בניגוד עניינים, הרי שתוצאות בדיקת המשטרה העלו, כי פעולות יו"ר הוועדה היתה מתוך רצון לקדם את עמותת 'אמונה', שבאופן אובייקטיבי התברר שהיתה, באותה עת, במצב גרעוני ממשי ביחס לעמותות נשים אחרות.
במצב הדברים הזה, קובעת הפרקליטות, לא ניתן לסתור את הטענה שפעל, בתום לב, מתוך מגמה לקדם עמותות שלהערכתו, ובאופן אובייקטיבי, היו במצב קשה לעומת עמותות אחרות, ותוקצבו בשנים קדומות למינויו בסכום נמוך באופן משמעותי, ביחס לעמותות הנשים האחרות.
גם הממצאים באשר לפעילותו של יו"ר הוועדה, בכל הנוגע לרשות לשיקום האסיר שבה כיהן כיו"ר המועצה הציבורית, מצדיקים את סגירת התיק. יו"ר הוועדה כיהן בתפקיד בהתנדבות ולא לשם רווח או אינטרס אישי, מתוך שהאמין בתום לב, שהקצבה לגוף זה יש בה משום תרומה ציבורית משמעותית ביותר. יו"ר הוועדה לא ניסה להסתיר מחברי הוועדה את זיקתו לגוף, אף כי ראוי היה להימנע ממעורבות בעניין זה - כך עולה מן הממצאים.
בנוסף לכך, בדיקת המשטרה העלתה, כי יו"ר הוועדה או מי מבני משפחתו, לא קיבלו רווח חומרי אישי בכל הקשור להחלטות הוועדה להן היו קשורים.
נוכח התמונה שעלתה מחומר הראיות, הוחלט שאין בסיס ראייתי להמשיך בנקיטת הליכים פליליים. יחד עם זאת, הוחלט להעביר את הממצאים למנכ"ל משרד המשפטים, על-מנת שיבחן אם יש צורך בהפקת לקחים ביחס לעבודת הוועדה, ולצורך החזרת כספים הקשורים לשכרו של יועץ יו"ר הוועדה, מר צויבל.

תאריך:  13/03/2003   |   עודכן:  13/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הרשת מחזיקה מקלטי טלוויזיה למכירה בתצוגה שאינם פועלים; טוענת בעתירה - אין זיקה לשירותים שמספקת רשות השידור; תקנות הפטור מהאגרה לא עודכנו כבר 10 שנים; בית המשפט העליון ישלים את מלאכת החקיקה
גלית יצחק, ענבל אביב
על-פי המידע, מדובר בטעות של צה"ל, שזיהה את השניים בטעות כמחבלים; ההרוגים: קצין צה"ל, סג"מ יואב דורון (23) מירושלים; יהודה בן-יוסף (22), ממעלה אדומים, השתחרר לפני 4 ימים מצה"ל; אלוף פיקוד מרכז: "תקלה מבצעית עם תוצאות טראגיות כואבות"
גלית יצחק
היומון הלונדוני קיים ראיון עם אם אסאמה; אסאמה ציינה כי הן מקבלות לארגון כל מוסלמית גאה שיש לה רצון לשרת את אומתה ודתה והיא נושאת עיניה לניצחון דתו של אללה; את ההנחיות הן מקבלות מהמפקד, המולא סיף אל-דין
הדר פרבר
הדולר ביצע את עלייתו הגדולה מול ה-ין מזה חמישה שבועות; בחברת Easy-Forex מעריכים, כי המשך הייסוף בשקל אינו סביר לעת עתה
ענבל אביב
מנכ"ל אל על: מדיניות ההתייעלות באל על, אשר כללה בעיקר צימצום בהוצאות משכורות ודלק, הובילה לחיסכון גדול ולירידה בהוצאות ההפעלה בשיעור של 3.6%, אשר תרם שיירות לשיפור בתוצאות הכספיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il