X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חוות דגי הדן
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

חוות דגי הדן אשר בקיבוץ דן על גדות נהר הדן באצבע הגליל מציעה, בילוי בחיק הטבע המשולב בהכרות חוייתית עם תהליך גידול דגי הפורל, החל משלב הביצים המופרות ועד למשקל של 550 גרם לשיווק.
חוות דגי הדן, פתוחה לביקורים בכל יום, בחווה 45 בריכות, החל מ"בית האימון" לדגיגונים הקטנטנים, ועד בריכות המתאימות לשלבים שונים של גידול הדגים, בריכה מיוחדת לגידול דגי ענק ומתקני טיפול ובקרה מתקדמים.
הסיור בחוות דגי הדן כולל, מעבר לחוויה הייחודית והמעניינת, גם שלטים ובהם הסברים על תהליך גידול הדגים, כך שעוברי אורח ומטיילים יכולים לסייר במקום וללמוד מקרוב על התהליך המרתק, ואף לצפות בעבודת עובדי החווה, ללא תשלום. הסיור במקום אורך בין 15 דקות ועד 45 דקות על-פי רמת העניין.
במהלך הסיור נחשפים המבקרים לתהליך שעוברים הדגים בחווה. ראשית המסלול הינו במדגרים ובהם מאות אלפי ביצי דגים מארה"ב, אשר מוכנסים לבית האימון ולאחר מספר ימים בוקעים מהם הדגיגים. בהמשך הטיפול מרגילים אותם למזון מיוחד המעשיר אותם. בהמשך ניתן לעקוב אחר הדגיגים החל מגיל 8 שבועות וממשקל של 5 גרם, בבריכות הגידול השונות ועד למשקל הסופי של כחצי קילוגרם. בבריכות הפזורות ברחבי החווה ניתן להבחין במערכת "חמצניות" ממוחשבת, שתפקידה לבקר את רמת החמצן במים, ובמידת הצורך להפעיל פרופלורים מיוחדים אשר משפריצים רסיסי מים ומאפשרים לטיפות המים לספוח חמצן. גם מערכת ההזנה הוא ממוחשבת, ומזינה את הדגים על-פי גודלם וכמות הדגים בבריכה.
עוד ניתן לראות בחוות דגי הדן, גם את מתקני הדייג המיוחדים השואבים את הדגים מהברכות ישר לבית האריזה ומתקני העיבוד ( שאינם פתוחים לקהל), בקצה החווה - מתקן סינון, אשר מסנן את מי הבריכות לפני שהם חוזרים לנחל דן, על-מנת למנוע זיהום כלשהו לסביבה. לסיכום החוויה, ניתן לרכוש סוגים שונים של דגי פורל טריים בחנות דגי הדן, המוכרת את דגי הפורל במחירים מוזלים.
חוות דגי הדן בקיבוץ דן, המתמחה בגידול דגי פורל, הינה החווה היחידה בארץ בה מגדלים דגים במים זורמים וזכים הנובעים ממימי הפשרת השלגים שעל הר החרמון, הידועים כנקיים ביותר בארץ. בחוות דגי הדן מגדלים למעלה מ-450 טון דגי פורל מדי שנה ב-45 בריכות, ומספקים למעלה מ-90% מצריכת דגי הפורל בישראל.
חוות דגי הדן פתוחה כל השנה באמצע השבוע בין השעות: 8:00-18:00. בימי שישי וערבי חג האתר פתוח בין השעות - 15:00-8:00 וניתן לשהות בחווה עד השעה 16:00. הכניסה לחווה היא דרך השער הראשי של קיבוץ דן ומשם על-פי השילוט.
טלפון חוות דגי הדן: 04-6902411. כתובת - קיבוץ דן הגליל העליון. אתר האינטרנט: www.danfish.co.il.

תאריך:  07/09/2009   |   עודכן:  07/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il