X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ארגון מגדלי הדרים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

עמק יזרעאל כבר אינו רק "ים השיבולים" ונצבע בימים אלו בירוק עם נטיעות חדשות של מעל 1,000 דונם פרדסים, רובם קליפים מ"זני פטנט" ישראלים חדשים שפותחו במכון וולקני ומבוקשים בשווקי אירופה. זנים חדשים אלו הם: "מנוע הצמיחה" לענף ההדרים המתחדש בישראל.
הנטיעות בעמק יזרעאל הם בנוסף ל-12,000 דונם נטיעות הדרים חדשים באזורים אחרים בארץ. מגדלי ההדרים מיישמים את הצורך בחיסכון במים שפירים, השנה נעקרו כ-14,000 דונם פרדסים מבוגרים מזנים פחות כלכליים ובמקומם ניטעו כ-13,000 דונם חדשים של זנים רווחיים יותר.
כ-80% מהדרים בארץ מושקים במים מושבים. בארץ נטועים 190,000 דונם פרדסים המייצרים כ-570 אלף טון פרי, מזה 170 אלף טון יצוא פרי טרי, 220 אלף טון לתעשיית המיץ וכ-180 אלף טון שוק מקומי.
ב-15.09.09 ייערך בשדות קיבוץ עין השופט שבעמק יזרעאל טקס סיום נטיעת 500 דונם קליפים מהזן החדש "אור" בהשתתפות שר החקלאות ומגדלים מעמק יזרעאל. פרדס חדש זה מצטרך לעוד כ-1,100 דונם פרדסים חדשים שניטעו בעמק על-ידי המושבניק והיזם מנחם עפרוני מבית שערים. מנחם בסיוע צמוד של מדריכי שה"מ מקדם את ענף ההדרים בעמק ומתכנן בשנה הבאה להוסיף עוד 1,500 דונם.
לדברי עפרוני, חובה לנצל את המים המושבים של ערי העמק וחיפה, כדי שאדמות העמק לא יכוסו בקוצים ודרדרים. חקלאות חדשנית ורווחית תחזיר את הבנים הצעירים של העמק לחקלאות. חיזוק מערך שה"מ ומכון וולקני הוא אבן היסוד של ההתפתחות החקלאית בארץ המייצרת ידע חדשני המאפשר קיום כלכלי בשוק תחרותי. החלום שלי הוא ליצור תשתית כלכלית כדי ששלושת בניי אחרי השרות הצבאי יוכלו להתקיים מחקלאות - דור שלישי למושבניקים בעמק.
חי בנימיני, מזכיר ארגון מגדלי ההדרים, מסר שמנחם עפרוני מצטרף למאות פרדסנים ברחבי הארץ המאמינים בענף ההדרים ויודעים לנצל את המים המושבים הידע הייחודי שלנו ו"זני הפטנט" המפותחים בארץ, נטיעות חדשות אלו בנוסף לתפיסת קרקעות ויצירת ראות ירוקות מחזקת את מערך השיווק הישראלי בעולם ובעיקר את בתי האריזה המספקים אלפי מקומות עבודה בעיקר בפריפריה.
בנימיני קורא לשר החקלאות להמשיך ולחזק את שה"מ ואת מכון וולקני, שהם הבסיס להצלחה של החקלאות בארץ ומברך את השר על החלטתו לתת עדיפות לטיפול המרוכז בזבוב הים התיכון שהוא "מזיק הסגר" אשר ללא טיפול מרוכז להדברתו לא ניתן לייצא פרי הדר מהארץ.
לפרטים נוספים חי בנימיני מזכיר ארגון מגדלי הדרים 050-5219240.

תאריך:  08/09/2009   |   עודכן:  08/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il