X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין התנאים שנקבעו: גנדן תמכור אחזקותיה בתעשיות מלח; תופרד פעילותה של תעבורה תפזורת מיתר פעילויות קבוצת לבנת
▪  ▪  ▪

הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, אישר (יום ה', 19.3.03) בתנאים, מיזוג בין אי.די.בי חברה לאחזקות בע"מ, גנדן הולדינגס בע"מ, גנדן השקעות אי.די.בי בע"מ, מנור השקעות - אי.די.בי בע"מ (לשעבר: משכית-מן בע"מ), ואברהם לבנת השקעות (2002) בע"מ.
על-פי הסכם המיזוג מתכוונת קבוצת גנדן, בשליטת נוחי דנקנר, יחד עם קבוצת מנור וקבוצת לבנת, לרכוש את השליטה בקבוצת אי.די.בי.
בחינת עסקת המיזוג על-ידי כלכלני רשות ההגבלים העסקים כללה בדיקה של מספר רב של ענפים בהם פעילים הצדדים למיזוג ובכללם ענף התיירות, הנדל"ן, האנרגיה, בנקאות וביטוח, תקשורת, ענף המלט והובלתו ועוד.
הבדיקות העלו חששות תחרותיים בשלושה ענפים: שוק ההון, ענף המלט והובלתו וענף התיירות. נמצא כי על-מנת להפיג חששות אלה, יש להתנות את אישור המיזוג במספר תנאים מגבילים. עיקר החששות והתנאים שהוטלו לשם הפגתם כדלקמן:
ראשית, אחזקת קבוצת גנדן במניות בחברת תעשיות מלח בע"מ, השולטת, יחד עם אחרים, בבנק הפועלים בע"מ, עוררה חשש מפני פגיעה בשווקי ההון לאור פעילותם של חלק מתאגידי קבוצת אי.די.בי, ובראשם כלל אחזקות עסקי ביטוח בע"מ, בשווקים אלו.
בשל כך הוחלט להתנות את אישור המיזוג בתנאי לפיו קבוצת גנדן תמכור את אחזקותיה בתעשיות מלח, או לחילופין, תצמצם את אחזקותיה בתעשיות מלח, תהפוך את אחזקותיה הנותרות לאחזקות פאסיביות בלבד ותקבל על עצמה מגבלות במעורבותה בעסקי תאגידי אי.די.בי בשוק ההון. מגבלות אלה עשויות להצטמצם במידה ותאגידי אי.די.בי יציגו תכנית עסקית תחרותית בשוק ההון.
שנית, כניסת קבוצת לבנת, בעלת השליטה בתעבורה תפזורת בע"מ, המוכרזת כבעלת מונופולין בהובלת מלט אפור בתפזורת, לקבוצת אי.די.בי השולטת, בין היתר, בנשר מפעלי מלט ישראליים בע"מ, המוכרזת כבעלת מונופולין באספקת מלט, עוררה חששות הן מפני פגיעה בתחרות בשוק המלט, והן מפני פגיעה בתחרות בהובלת המלט בתפזורת. עקב כך הוחלט להתנות את אישור המיזוג במספר תנאים אשר יחולו על נשר, אשר מטרתם מניעת אפליה לרעה בין מובילי המלט. כן הוחלט להטיל תנאים אשר יחולו על קבוצת לבנת.
נקבע כי כתנאי להסכמת הממונה למיזוג, תופרד פעילותה של תעבורה תפזורת מיתר פעילויות קבוצת לבנת, כך שלקבוצת אי.די.בי לא תהא נגיעה להובלת המלט על-ידי קבוצת לבנת. כמו-כן, נקבע תנאי לפיו יכנס כבעל שליטה בתעבורה תפזורת אדם ישראלי שאינו קשור לצדדים למיזוג. עד שתנאי זה יתבצע, יחולו מגבלות על קבוצת לבנת במעורבותה בעסקי נשר.
הוחלט להתנות את המיזוג בתנאי נוסף אשר נוגע לשוק סיטונאות הנופש, שוק בו פעילים הן גופים מקבוצת גנדן והן גופים מקבוצת אי.די.בי. על-פי התנאי, הסדרים לשיתוף פעולה על בסיס קבוע בין הגורמים העוסקים בסיטונאות נופש בקבוצה הממוזגת ובין גורמים הפעילים בתחום מקבוצת ארקיע או מקבוצת אל-על יובאו לאישור הממונה מראש. מטרת התנאי היא מניעת ריכוזיות נוספת בשוק, אשר בו, בעקבות המיזוג, צפוי לגדול חלקה של הקבוצה הממוזגת.
נמצא כי בהתקיים התנאים שנקבעו, המיזוג אינו מקים חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, ועל כן החליט הממונה לתת את הסכמתו למיזוג.
אי.די.בי:
אי.די.בי, הינה חברה ציבורית, בשליטת אחזקות אל-ים (המגדל) בע"מ, החברה הישראלית למימון והשקעות בע"מ ואחזקות פיננסיות לישראל בע"מ פועלת בתחומי ההשקעות. אי.די.בי שולטת באי.די.בי חברה לפתוח בע"מ - חברה המרכזת את פעילות ההשקעות של אי.די.בי ומחזיקה בבנק דיסקונט לישראל בע"מ.
אי.די.בי פתוח מרכזת את השקעותיה באמצעות ארבע חברות בת עיקריות, חברת השקעות דיסקונט בע"מ, כלל תעשיות והשקעות בע"מ, אזורים חברה להשקעות בפיתוח ובנין בע"מ וכלל החזקות עסקי ביטוח.
גנדן:
גנדן הינה חברת אחזקות בשליטת משפחת יצחק ונוחי דנקנר. עיקר אחזקותיה מתמקדות בתחומי הנדל"ן, התקשורת והטכנולוגיה.
מנור, חברה פרטית, בשליטה מלאה של משפחת מנור, אשר הוקמה לצורך המיזוג. פעילותה העיקרית של משפחת מנור היא בתחום הרכב וכן בהחזקה של מניות בבנק איגוד לישראל בע"מ.
לבנת
לבנת, הינה חברה פרטית בבעלות מלאה של אברהם לבנת בע"מ. החברה שהוקמה לצורך המיזוג ואינה מקיימת פעילות עסקית כל שהיא כיום.
אברהם לבנת בע"מ היא חברה בבעלות מלאה של משפחת לבנת. החברה היא חברת אחזקות הפועלת במספר ענפים שונים כגון הובלה, אנרגיה, חקלאות ועוד. בין ההחזקות המשמעותיות של אברהם לבנת נכללות קבוצת תעבורה.

תאריך:  20/03/2003   |   עודכן:  20/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך פיקוד העורף; 88% דיווחו על שביעות רצון גבוהה מתוכן, איכות והבנת השידור
הדר פרבר
תארח את "מר אישיות" - תכנית חדשה של רשת פוקס
הדר פרבר
החוטפים: 6 קובנים חמושים בסכינים; סיבת ניסיון החטיפה עדיין אינה ידועה
עמוס באר
יפנאוטו: "רכב בו שולבה ידית ההילוכים ל-P, עלול לא להעצר"
מירב לוי
חברת פלגי טל והבנק הבינלאומי הראשון הגיעו להסכמות: כונסת הנכסים תפעל להשלמת בניית יחידות הדיור שנמכרו ותמסור את החזקה בהן לרוכשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il