X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האוניברסיטה העברית
▪  ▪  ▪

ביום ד', 14 באוקטובר 2009, יחנוך בית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית את המכון למדעי התרופה, היחיד מסוגו בישראל. באירוע ישתתפו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן-ששון, דיקן הפקולטה לרפואה פרופ' ערן לייטרסדורף ונציגים מחברות תרופות מרכזיות כמו חברת טבע, ג'ונסון וג'ונסון וביו-ליין (BioLine).
"הכשרת דור העתיד של מדענים מובילים בתחום מדעי התרופה היא משימה לאומית", אמר היום פרופ' ישראל רינגל, מנהל בית הספר לרוקחות שיכהן כראש המכון החדש. לדבריו, המכון הוקם במטרה לענות על הבעיות המורכבות והרבגוניות עימן נדרשים חוקרים העוסקים בפיתוח תרופות להתמודד כיום. "המכון יעודד יצירה של קבוצות מחקר רב-תחומיות במטרה לקדם מצוינות מדעית ולפתור בעיות מורכבות בתחום, ישתף פעולה עם תעשיית הפרמצבטיקה ביוזמות חדשות ויתרום מהידע ומהניסיון של חוקריו", אומר פרופ' רינגל ומציין כי הקמת המכון היא חלק מהמאמצים למשוך צעירים מבטיחים לעיר ירושלים.
החוקרים במכון למדעי התרופה הם בעלי מוניטין בינלאומי בפיתוח תרופות וגישות חדשות למתן ולביות תרופות (Drug Delivery), למגוון מחלות כמו סרטן וסוכרת ולבעיות הקשורות בהזדקנות, בניוון עצבי, בנזקים למוח, באלרגיה ובהתמכרויות לסמים.
במהלך השנים הוקמו 13 חברות הזנק (סטארט-אפ) שהתבססו על מחקרים של בית הספר לרוקחות באוניברסיטה הוקמו ונרשמו יותר מ-200 פטנטים, שהם יותר מ-25% מכלל הבקשות המאושרות לפטנטים של האוניברסיטה העברית.
עד כה, ארבע תרופות חדשניות שפותחו על-ידי חוקרים מבית הספר לרוקחות שווקו על-ידי חברת יישום, החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים. התרופה הידועה ביותר היא תרופת האקסלון (Exelon), תרופה שמעכבת את הופעת הסימפטומים של מחלת האלצהיימר. בשנת 2008 היו ההכנסות ממכירות התרופה המשווקת על-ידי נוברטיס בסך 815 מיליון דולר. תרופות נוספות נמצאות כיום בשלבים שונים של פיתוח, הכוללים ניסויים קליניים ופרה-קליניים.
ערב ההשקה של המכון החדש יתקיים ביום ד', 14 באוקטובר, בשעה 18:45 במלון ענבל בירושלים. למחרת היום, 15 באוקטובר, מהשעה 9:00 יתקיים יום עיון מדעי בו חוקרים בכירים מבית הספר לרוקחות - פרופ' פרנצ'סקה לוי-שפר, פרופ' גרשון גולומב, פרופ' מרטה רוזי פרופ' אמנון הופמן ופרופ' שמעון בניטה יציגו את עבודותיהם. הרצאות נוספות יינתנו על-ידי ד"ר אהרון שוורץ סמנכ"ל למיזמים ייחודיים בחברת טבע תעשיות, ד"ר אלי אופר המדען הראשי במשרד התמ"ת ויעקב מיכלין מנכ"ל חברת יישום.

תאריך:  12/10/2009   |   עודכן:  12/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il