X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המכללה האקדמית גליל מערבי
▪  ▪  ▪

הגב' שרי בלייר, רעייתו של שליח הקוורטט למזרח התיכון וראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, מתגייסת להעצמת נשות הצפון: "קרן שרי בלייר להעצמת נשים" תרמה באחרונה 1.2 מיליון שקלים למכללה האקדמית גליל מערבי, למימון תוכנית ראשונה מסוגה עבור סטודנטיות יהודיות וערביות במסלול ללימודי תואר ראשון רב תחומי בכלכלה ומינהל עסקים. התוכנית התלת-שנתית החלה בשנה"ל תש"ע. בלייר השיקה את התוכנית בביקורה במכללה ב-4.11.09, אז פגשה לשיחה כל אחת מהסטודנטיות המשתתפות בתוכנית.
"אני עומדת כאן כמי שחייה שונו בעקבות השכלה. בלעדיה, לעולם לא הייתי הופכת לעורכת דין - וגם, אני מניחה, מפני שפגשתי את טוני בעבודה - מעולם לא הייתה לי ההזדמנות לגור ברחוב דאונינג, מעונו של ראש ממשלת בריטניה", אמרה בלייר והדגישה: "יעדנו הוא לתת לנשים מכל רקע את המיומנויות, הכישורים והביטחון כדי ליצור לעצמן קריירה עסקית ואף לעסוק ביזמות. כאן, כמו בכל העולם, עומדים בפני נשים מחסומים עסקיים שלרוב לא עומדים בפני גברים. למה רק 10% מהאשראי העולמי ניתן לנשים? מדוע, אפילו במדינות בעלות חוקים המחייבים שכר זהה כבר שנים רבות, נשים עדיין מקבלות 77% משכרם של גברים? למה יש עדיין חמישה גברים על כל אישה הנבחרת לבתי הפרלמנט בכל העולם? לנשים תפקיד מכריע בהנעת צמיחה כלכלית. זוהי תרומה המוערכת על-ידי מומחים כבעלת השפעה גדולה יותר על הכלכלה העולמית מזו של סין או של הודו".
לתוכנית התקבלו 22 סטודנטיות: יהודיות, דרוזיות, נוצריות ומוסלמיות, אשר עמדו בתנאי הקבלה לתוכנית. במסגרתה, הן זוכות לסדנאות העצמה אישית, קורסים באנגלית עסקית, תגבור בתחום המחשבים וגם לפרקטיקום בשנה השלישית ללימודים בחברות עסקיות ישראליות ובינלאומיות. הסטודנטיות בתוכנית יקבלו מחשב נישא אישי תרומת חברת IDB. התוכנית אף תציע מלגה עבור שכר הלימוד לנשים שיזדקקו לכך, כדי להסיר חסמים כלכליים. גילן הממוצע הוא 22.8, ממוצע הבגרות שלהן הוא 96.6. שלוש מהסטודנטיות הן אמהות ושלוש אקדמאיות, ביניהן משפטנית, עורכת דין ואשת הייטק, שביקשו להרחיב את השכלתן גם בתחום הכלכלי. כל הסטודנטיות בתוכנית שואפות לקריירה בתחום הכלכלי-עסקי. הן חולמות על הקמת עסק, על קריירה בייעוץ השקעות ואחרות - על ניהול העסקים המשפחתיים.
היוזמה לתוכנית הייחודית נולדה בעת ביקורה של בלייר במכללה בנובמבר 2007, אז פגשה סטודנטיות, מרצות ונשות סגל מכל גווני הקשת התרבותית. הסטודנטיות בתוכנית יזכו לליווי אישי צמוד של מנהלת התוכנית, ד"ר מירי שריד ומשרד דיקאן הסטודנטים במכללה האקדמית גליל מערבי, בראשות ד"ר יהודה בן סימון.
המכללה האקדמית גליל מערבי שוכנת בין שני אתרי מורשת עולמיים של אונסק"ו: העיר העתיקה בעכו והגנים הבהאיים בגליל המערבי. המכללה מציעה לימודים אקדמיים לתואר ראשון לצד לימודים בחסות אוניברסיטת בר-אילן, במגוון מסלולי לימוד במדעי החברה ומקיימת לימודי מכינות קדם אקדמיות ומכינות לבגרות. המכללה רואה עצמה כשותפה אסטרטגית לפיתוח כלכלי של הגליל. בקמפוס לומדים כ-3,500 סטודנטים. קרן שרי בלייר להעצמת נשים הוקמה כדי להקל ולהרחיב כניסת נשים לעולם הכלכלי עסקי. הקרן רואה בהשכלה כלכלית מפתח לקידום יזמות ולהשגת עמדות השפעה ועשייה בתחום הכלכלי, העסקי והפיננסי.

תאריך:  04/11/2009   |   עודכן:  04/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il