X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות / מבזקים
- הודעה מטעם ההסתדרות והתאחדות הסטודנטים
▪  ▪  ▪
בועז טופורובסקי [צילום: יח"צ]

ההסתדרות חתמה היום עם הממונה על השכר באוצר על הסכם המשפר באופן ניכר את זכויותיהם של הסטודנטים המועסקים במגזר הציבורי. המו"מ וחתימת ההסכם התקיימו בשיתוף התאחדות הסטודנטים. זאת במסגרת שיתוף הפעולה הרצוף בין ההסתדרות להתאחדות. את המו"מ ניהל היועמ"ש של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, בתיאום עם יו"ר ההתאחדות, בועז טופורובסקי.
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר היום כי "הסטודנטים מהווים את עתודת העובדים במדינת ישראל וההסתדרות תמשיך לשתף פעולה עמם ולחזק את מעמדם. אני מודה לבועז טופורובסקי על הרצינות, הנחישות וגילוי המנהיגות בדרך להסכם". בועז טופורובסקי אמר, כי "הגענו להסכם בעל חשיבות עליונה עבור ציבור הסטודנטים העובדים והעלנו את שכרם באופן המאפשר להם להתפרנס בכבוד. שיתוף הפעולה עם ההסתדרות הוא נכס אסטרטגי לציבור הסטודנטים. אני מודה לעופר עיני וצוותו על המאמץ שהשקיעו בהשגת ההסכם".
יצוין כי ההסתדרות והתאחדות הסטודנטים שיתפו פעולה בכל הקשור לגזרות בחוק ההסדרים הנוגעות להשכלה הגבוהה, בפעולות הסברה ברחבי הקמפוסים בארץ לגבי זכויות עובדים וכיוצ"ב.
ההסכם שנחתם היום קובע, כי העובדים יקבלו החל מינואר 2010 תוספת של כ-5% לטבלאות השכר כמו שאר העובדים במגזר הציבורי. כמו-כן קובע ההסכם כי סטודנטים לתואר שני יקבלו תוספת גדולה יותר של כ-10%.
ההסכם אף קובע כי לסטודנטים יקבלו במשכורת ינואר 2010 תוספת חד-פעמית של 3% עבור כל חודש העסקה בשנת 2009, כך שהתוספת המקסימלית יכולה להגיע ל-36%, אם הסטודנט עבד במשך 12 חודשים בשנה. כך למעשה מקבלים הסטודנטים את התשלום שקיבלו עובדי המגזר הציבורי ביולי השנה, בסך 3% עבור כל אחד מ-12 החודשים בשנת 2009, כפי שנקבע בהסכם השכר במגזר הציבורי.
ההסכם אף משנה באופן דרמטי את זכויות הפנסיה של הסטודנטים. עד כה היו מבוטחים העובדים בהסדר פנסיה חובה. על-פי ההסכם יבוטחו הסטודנטים בפנסיה מקיפה, בשיעור 17.5%, החל מינואר 2010 ומהיום הראשון לעבודה.
ההסכם אף מאפשר לסטודנטים להגדיל את היקף שעות עבודה. עד עתה היו רשאים המעסיקים להעסיק את הסטודנטים לא יותר מ-96 שעות חודשיות המהווים חצי משרה. ההסכם החדש מאפשר להעסיק סטודנט במשך 120 שעות בחודש, המהווים 3/4 משרה, בתנאי שהסטודנט מסכים לכך. ההסכם אף מבטל הסדר קודם המגביל את שעות עבודת הסטודנטים בזמן חופשות המבחנים, כך שסטודנט יוכל לעבוד בתקופה זו אפילו במשרה מלאה בתנאי שיחפוץ בכך.

תאריך:  04/11/2009   |   עודכן:  04/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il