X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עיריית אשקלון
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

השבוע התקיימה תערוכת צילום מיוחדת שאותה צילמו נערות ממוצא אתיופי במסגרת טיפול קבוצתי, לפיכך תוכננה סדנת הצילום כך שתדגיש את הצד הוורבאלי של הנערות בדרך בה תינתן לנערות לגיטימציה לדבר באופן ישיר ועקיף דרך צילומיהן על אשר הן חושבות ומרגישות, לבטא רצונותיהן, מחשבותיהן, להקשיב לעצמן וללמוד לבטא את כל אלה.
כמו-כן, הושם דגש על יצירת החיבור לכוחן הפנימי של הנערות אשר יאפשר להן לעמוד בלחץ החברתי וההתמודדות עם הקשיים הרבים העומדים בדרכן. סדנת הצילום הייתה עבור הבנות חוויה מעשירה, לימודית ומרתקת.
סדנת "נקודת מבט" עושה שימוש בצילום ככלי טיפולי-חינוכי אשר הביא את הנערות במהלך 12 המפגשים החווייתיים להעצמה. כל נערה ונערה הצליחה להעביר את נקודת מבטה הייחודית על המציאות הסובבת אותה באמצעות תמונותיה. במסגרת הסדנה נסעו הבנות לצלם ביפו, חוף אשקלון, והפארק הלאומי. דרך עיניהן, ודרך המצלמה הצליחו לראות דברים מזוויות שונות בצבעים שונים ובאור חדש ומלהיב.
במהלך סדנת הצילום עלו תכנים רגשיים כמו: קיפוח, אפליה, תחושת התבודדות וחוסר קבלה המתרחשים בשל צבע עורן הכהה של הנערות על-ידי אלו אשר זכו לכינוי "הנצ'ים" (הלבנים). הנערות חשו כי צבע עורן הכהה מבליט ומבודד אותן משאר החברה הישראלית, בעצם בכל מסגרת אליה הן משתייכות. הסדנה וההשתייכות לקבוצה לימדה את הנערות לפתח תחושת גאווה כלפי מוצאן, צבען ומי שהן ללא קשר לדעותיהם של אחרים עליהן.
כמו-כן, הנערות רכשו כלים לפיתוח תחושת אחריות אישית לעתידן הלימודי והמקצועי. כך לדוגמה ארבע נערות אשר נשרו ממסגרות לימודיות שבו והשתלבו בתום הסדנה במסגרת לימודית בתחילת שנת הלימודים הנוכחית. אחת הנערות אשר נטלה חלק פעיל בסדנה ביטאה את אשר היא וחברותיה חשו: "בתחילה התחושה הייתה שבכל מקום שאנו בני הקהילה נמצאים ישנם אנשים המסתכלים ישר על צבע העור שלנו ולא על אישיותנו... מהסדנה יצאנו עם כלים הקשורים לכל דבר בחיים, אם זה להציב מטרה ולחפש את הדרך הכי נכונה בכדי להגיע אליה וכן לשאוף תמיד ליותר, ובין אם לראות דברים בצבעים שונים ולא רק 'בשחור ולבן'. למדנו גם לראות דברים בזוויות ובמרחקים שונים... כל התהליך שעברנו עם הקבוצה וכל אחד לעצמו, יצר את השם 'לא הכל שחור'".
התערוכה התקיימה בבית העם במרכז אפרידר באשקלון.

תאריך:  10/11/2009   |   עודכן:  10/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il