X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ביה"ס ללימודים מתקדמים של סמינר הקיבוצים
▪  ▪  ▪

לראשונה בישראל יצא לאור כתב עת מקוון שמוקדש כולו לנושא הטיפול ביצירה ובהבעה, מתוך מטרה לחזק את התחום המקצועי, לאפשר דיאלוג, עידכון ורענון בנעשה בתחום הטיפול באמנויות. בישראל כיום ישנם לערך 2500 מטפלים שעוסקים בתחום זה, לדבריה של ד"ר נעמה לב ארי, ראש המרכז להכשרת מטפלים ביצירה ובהבעה בסמינר הקיבוצים ועורכת כתב העת החדש 'בין המילים'. ד"ר לב ארי סבורה כי ישנו צורך הן מדעי והן מקצועי בהקמת כתב עת ישראלי שיעסוק בנושא הטיפול באמנויות זאת על-מנת לתת במה פעילה לדיאלוג בין המטפלים והציבור הרחב.
'בין המילים' הוא כתב עת מקוון חדש היוצא לאור פעמיים בשנה ועוסק בתחום הטיפול באמצעות אמנויות. כתב העת מציע מפגש עם תחומי עניין תיאורטיים וחווייתיים, ובהם גם היכרות אישית עם אנשי מקצוע ועם דרכי טיפול רבי השראה באמצעות האמנויות. הוא מצטרף לשורה של עיונים וותיקים וחשובים בתחומים מגוונים הנושקים לאמנויות ולטיפול, בארץ ובעולם ונועד לתת ביטוי ומקום ראוי לפעילות ענפה שמתרחשת במקומותינו. ניתן למצוא אותו בספריות באוניברסיטאות, במכללות וגם באתר האינטרנט של המרכז להכשרת מטפלים ביצירה ובהבעה בסמינר הקיבוצים.
בגיליון הראשון של 'בין המילים' ניתן למצוא בין היתר:
א. מאמר מאת ד"ר רותי שמש, מטפלת בפסיכודרמה, בנושא של פסיכודרמה העוסק בהיבטים טיפוליים בקבוצת פסיכודרמה עם מטופלים חירשים-עיוורים (תסמונת אשר). זהו למעשה מחקר שנערך בתחום הפסיכודרמה ותסמונת אשר. תסמונת אשר היא סיבה נפוצה לחירשות ולעיוורן בקרב המבוגרים. שיטת הפסיכודרמה היא שיטת פעולה של פסיכותראפיה קבוצתית שמועילה למגוון קבוצות מטופלים. ד"ר רותי שמש מצאה כי לא נמצאה בספרות המקצועית עדות לקבוצת פסיכודרמה של אנשים עם תסמונת אשר. במחקר הנוכחי נבדקו ההיבטים הטיפוליים בקבוצת פסיכודרמה עם מטופלים חירשים-עיוורים (תסמונת אשר).
ב. מחקר מאת גליה קרניאל (תבל) מטפלת בתנועה, שבודק את הקשר שבין חווית ההגירה לתהליכים גוף-נפשיים בהתפתחות. החוקרת ניסתה לחקור ולעבד חוויות רגשיות והסתגלותיות של המהגר בארץ החדשה, בהקשר לתהליכים ראשוניים של התפתחות גוף-נפש האדם. את המחר היא ביצעה בקבוצה שהקימה, קבוצת תנועה ומחול של נערות שהגיעו לישראל לשנת ניסיון ממדינות שונות של ברית המועצות לשעבר.
ג. ראיון שערכה ד"ר נעמה לב ארי עם פרופסור מולי להד. פרופ' להד הוא נשיא "מרכז משאבים", עמותה ומכון מחקר בשיתוף עם מכללת תל חי. הוא פסיכולוג חינוכי מומחה, ביבליותרפיסט ודרמה-תרפיסט ומדריך בטיפול ביצירה ובהבעה. פרופ' להד מספר על מהות הטיפול באמנות, האתגרים של המקצוע, תפיסת עולמו ועוד.
ד. פרק מספרה של ליאורה סוטו, מטפלת באמנות, "לגעת בנפש - פסיכותרפיה באמצעות חומרים וצבעים". ליאורה בספרה מכניסה את הקורא לתוך חדר הטיפול על-מנת לתהות על תובנות המטופלים ועליה עצמה, בעקבות החוויה שלה עם כל אחד ואחד מהם, ועל מסקנותיה לגבי הטיפול הנפשי ככלל.
כתב העת כולל בתוכו חמישה מדורים וניתן למצוא בו שפע של נושאים הקשורים לטיפול באמצעות האמנויות; מאמרים ומחקרים של אנשי מקצוע וותיקים ומנוסים בתחומי הטיפול באמנויות, תיאורים ומפגשים מקצועיים וחווייתיים עם אוכלוסיות שונות, ראיון אישי, מפגש והיכרות עם דמויות מפתח בתחום, מאמרים של מטפלים חדשים בראשית דרכם המקצועית, סקירת ספרים ועוד.
הסיבה שלפיה נוצר, כתב עת זה במתכונת האינטרנטית, היא כדי לאפשר נגישות, זמינות ופתיחות של המידע לקהל הרחב. הוא מיועד לקהילת המטפלים, המורים והסטודנטים באמנויות מתחומים שונים: פסיכודרמה, אמנות חזותית, תנועה, ביבליותרפיה, מוזיקה, דרמה תרפיה ועוד. כמו-כן, הוא עשוי לעניין אנשי טיפול מתחומים אחרים, את העוסקים בפסיכותרפיה, וגם את הקהל הרחב.
עורכת כתב העת ד"ר נעמה לב ארי, ראש המרכז להכשרת מטפלים ביצירה ובהבעה בסמינר הקיבוצים הוסיפה ואמרה, "כי ישנה חשיבות נעלה בהקמת כתב עת ישראלי שיעסוק בנושא הטיפול באמנויות זאת על-מנת לתת במה פעילה לדיאלוג בין המטפלים והציבור הרחב".
הגיליון הבא של כתב העת צפוי לצאת לאור באביב הקרוב. לאתר כתב העת בין המילים: www.ArtsTherapyJournal.co.il.

תאריך:  17/11/2009   |   עודכן:  17/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפידות תקשורת
- הודעה מטעם מוזיאון ארץ-ישראל, תל אביב
ענבר דרום-גוטר
- הודעה מטעם בית החולים סורוקה
עיינה גיסר
- הודעה מטעם אתר ONE
דובר צה"ל
- הודעה מטעם דובר צה"ל
אירית בן צבי
המאפיין המשותף לחולים הסובלים מטינטון (רעשים או צפצופים באוזניים), סחרחורת או מחלת מנייר הוא "המראה הבריא"    באופן פרדוכסלי, רבים מהחולים הללו מקנאים בחולים אחרים שיכולים להראות לסובבים אותם פגיעה נראית לעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il