X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
העבודה לממשלה; מצנע לראשות המפלגה ומחוץ לממשלה
▪  ▪  ▪

קראתי בעיון את עיתוני סוף השבוע, והגעתי למסקנה ברורה: המדינה זקוקה בדחיפות לשלטון יציב, שינווט את מדינתנו היקרה בתקופה סוערת זו. אנו צריכים ממשלה שתנהל את מדינת ישראל בשנים הקשות המצפות לנו, באופן אחראי ובכישרון, הן בתחום הביטחוני, הן בתחום הכלכלי, הן בתחום החברתי וללא ספק בתחום המדיני.
לאור האפשרות ההיסטורית להקים ממשלה שאינה שבויה בידי המפלגות הדתיות ועם צביון אזרחי ליברלי, ברצוני לבקש ממפלגת העבודה לאפשר לעם ישראל ממשלה שכזו ולהצטרף לממשלתו של שרון. באותה נשימה, אני מתנגד למושג: "ממשלה חילונית", המרמז על פסילה מראש של המפלגות הדתיות ונוגד את אופייה היהודי של המדינה. "ממשלה מאוזנת" תייצג, בפעם הראשונה, אחר שנים רבות, את הרוב האלקטוראלי האמיתי בעם, ולא אינטרסים של קבוצות קטנות המהוות את לשון המאזניים. דרך אגב, באם מפלגות דתיות יצטרפו לממשלה כזו מה טוב, כוחן לסחטנות ימוזער, הן יהוו מיעוט המשקף את ייצוגן האלקטוראלי וכולנו נצא נשכרים.
באשר להבטחותיו של עמרם מצנע לפני ולאחר הבחירות, שלא יישב בממשלת שרון. אני מכבד את מר מצנע ואת היושרה שלו, ומיחס חשיבות עליונה להצלחתו כפוליטיקאי אמין העומד במילתו. כולנו ראינו כיצד טומי לפיד שמר על עקרונותיו ולא נכנס לממשלה הקודמת, וכיצד גמל לו הציבור הישראלי ברוחב לב. מי ייתן ונראה בעתיד זן חדש של פוליטיקאים המבינים שאמינות היא נכס אלקטוראלי בנוסף לתכונת אישיות חשובה.
לכן, ברצוני להציע למר מצנע פתרון שיעזור לו להיכנס להיסטוריה של עם ישראל, לא רק כלוחם אמיץ ומעוטר בשדה הקרב, אלא גם כפוליטיקאי ללא חת בשדות הקטל של הפוליטיקה הישראלית.
הצעתי היא כדלקמן:
א) מפלגת העבודה תצטרף לממשלתו של שרון. כמובן, לאחר משא-ומתן יסודי, שיבטיח ככל האפשר ובהתאם לגודלה הנוכחי את עקרונותיה ומצעה הפוליטי.
ב) מר מצנע לא יהיה שר בממשלת שרון. זאת כדי למנוע מעצמו מבוכה ושבר של אמינותו. מר מצנע ישכב על הגדר למען המדינה, ויוותר לשם כך על האינטרסים האישיים שלו. להערכתי הוא יקבל דיווידנדים אדירים על מעשה זה בבחירות הבאות (ראה מקרה טומי לפיד).
ג) מר מצנע יישאר יו"ר מפלגת העבודה ומועמדה לראשות הממשלה בבחירות הבאות. כך יוכל להביע בחופשיות את דעותיו האובייקטיביות על התנהלות הממשלה, ולהתריע באם תסטה מהבטחותיה לעם, לשותפות הקואליציוניות ולמפלגת העבודה.
ד) מפלגת העבודה תצהיר שמצנע הוא מנהיגה ותתנהג בהתאם. לדעתי, עם סיכוי מצוין להשיב למפלגה את השפעתה ההיסטורית, ולזכות למצביעים רבים שירצו בראש ממשלה אמין ואמיץ כמו מצנע, ובמפלגה שהוכיחה אחריות לאומית. בנוסף, מר מצנע יצבור ניסיון פוליטי וחשיפה כמנהיג לאומי כך שדרכו בבחירות הבאות תהיה סלולה.
לסיום, רבותי נבחרי העם ונציגיו: קבלו נא את בקשתו של אזרח מודאג המעוניין לחיות במדינה שפויה. נבחרתם לנהל לי את המדינה שלי, אנא עשו זאת באחריות ובכישרון. ראו עצמכם כשליחי ציבור, ושימו את טובת המדינה ואזרחיה בראש סדר העדיפויות. וכפי שכבר רמזתי לכם, אפילו תצאו מכך נשכרים במקצועכם הפוליטי. במילים אחרות, רבותי: "הכישלון אינו אופציה", כי יש לנו רק מדינה אחת, הקימו ממשלת אחדות וצאו לדרך.
בתקווה,
ד"ר עודד שגיא
הרצליה
למערכת:
נייד: 250638-051

תאריך:  22/02/2003   |   עודכן:  22/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי בובליל
לא לממשלת אחדות חילונית
יוסי בלום הלוי
מכתב גלוי לאריק שרון
יפעת וינקלר
מעסיקים רבים דורשים בניגוד לחוק לראות גליון מרשם פלילי של מועמדים לעבודה
פיני הרוש
אורי בר-אל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il