הרצליה תחל בתהליך למיתוג העיר, לאחר שהחלטה בעניין התקבלה על-ידי עיריית הרצליה ומועצת העיר.
בדומה לתפיסות השיווקיות הלקוחות מן המגזר העסקי, כך יכלול תהליך העבודה שלבי מחקר ופיתוח קונספט מותג, בניית אסטרטגיה למותג ותוכנית עבודה להטמעת הזהות והערכים הייחודים של העיר.
התהליך צפוי להימשך כשנה, כששלב המחקר הראשוני יצא לדרך כבר בימים הקרובים. בשלב זה, נעשה לראשונה שיתוף פעולה מלא עם התושבים. באמצעות סקר מקיף, שמטרתו להעניק תמונת מצב עדכנית וחשובה אודות רצונותיהם, עמדותיהם וצרכיהם של התושבים.
בנוסף לתושבים, צפויים להשתתף בתהליך המיתוג גם קהלים נוספים, מתחומי עניין ממוקדים, כדוגמת נציגי העירייה, חברי מועצת העיר, אנשי רוח, אמנים, נציגי ועדי השכונות ועוד.
מדובר במחקר ראשון מסוגו, שמבצעת העירייה, המשמעותי להרכבת זהות עירונית שתשמש מקור גאווה לתושביה. לדברי יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה: "אנו יוצאים לדרך חדשה ומרגשת שמטרתה למממש יחד את חזון העיר. באמצעות תהליך המיתוג ושיתוף התושבים, אין לי ספק שהרצליה תבודל מערים אחרות באיכותה ופעילותה. בנוסף, יעניק המיתוג יתרון להרצליה בתחומי השקעות ממשלתיות ומיזמים עסקיים".
לצורך תהליך המיתוג ערכה העירייה מכרז בו נבחרה חברת OPEN. OPEN הוקמה בשנת 2000 על-ידי סער פרידמן ואיל כ"ץ ומתמחה בהובלת תהליכי מיתוג בתחומים שונים בארץ ובעולם. החברה הובילה בשנים האחרונות תהליכי מיתוג רבים ומוכרים. ביניהם: נמל תל אביב, מיתוג הנגב והגליל ומיתוג החופשה בישראל עבור משרד התיירות, תחת הסיסמא "ישראל חופשת". בתחומים אחרים בולטים המותגים: רשת AM:PM, רשת מקומוני העיר, שילב, לוח winwin של ידיעות אחרונות, מגנוליה, הצורפים, מותג האלקטרוניקה הבינלאומי Hisense ועוד עשרות מותגים בתחומים שונים.
לדברי איל כ"ץ, מבעלי חברת OPEN: "מיתוג ערים הינו תהליך רב מימדי אשר מצריך התחשבות בהיסטוריה ובנכסים של העיר מחד וראייה עתידית: כלכלית, חברתית ופוליטית מאידך. התהליך הינו רב שכבתי, אשר מחייב התוודעות להיבטים שונים של קבוצות האוכלוסיה המגוונות של העיר, והמגזרים העסקיים הפועלים בה".