X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ג'וינט ישראל
▪  ▪  ▪

הכינוס "צעירים יוצאי אתיופיה - פיתוח קריירה בעידן המודרני" יתקיים ב-28 בדצמבר, בשעה 16:30, במרכז הקונגרסים בחיפה ביוזמת תב"ת - מיזם התעסוקה של ג'וינט ישראל. הכינוס נועד לחשוף בפני צעירים יוצאי אתיופיה את אפשרויות הפתוחות בפניהם בתחומים של תעסוקה, יזמות, לימודים ופיתוח קריירה. במסגרת הכינוס יערכו סדנאות של הכנה לראיון עבודה, יזמות עסקית, ופיתוח קריירה, וכן יהיה ניתן לקבל במקום ייעוץ מקצועי מיועצי תעסוקה ומידע מעשרות גופים העוסקים בשילוב צעירים בתעסוקה. ההשתתפות בכינוס פתוחה לכל בני העדה האתיופית, ללא תשלום.
אחת הסיבות העיקריות לקיומם של הפערים בשוק העבודה בין אוכלוסיית הצעירים האתיופית לבין שאר האוכלוסיה היהודית, היא הבדלים בין האוכלוסיות, ברמת ההשכלה וההכשרה. ממוצע שנות הלימוד של צעירים אתיופים בגילאי 35-18 עמד בשנת 2005 על 9.4 שנים לעומת 13.5 שנים בשאר האוכלוסיה היהודית הצעירה, כאשר הפער הגדול ביותר הוא בקרב נשים, 8.6 שנות לימוד בהשוואה ל-13.7, בהתאמה. למרות נתונים אלה, מנתונים של מכון ג'וינט-ברוקדייל עולה, כי דווקא שיעור התעסוקה של נשים יוצאות אתיופיה בגילים 44-22 עלה בצורה עקבית במשך השנים, וב-2006/2007 הגיע ל-58.2%. למרות זאת, עדיין פער בהשוואה לכלל הנשים היהודיות באותו גיל, ששיעור התעסוקה שלהן עומד על 74.5%.
ג'וינט ישראל השקיע עד היום כמיליארד שקלים בפיתוח תוכניות חברתיות לטובת לשילובם וקידומם של בני העדה האתיופית בחברה הישראלית, גם באמצעות תעסוקה. הג'וינט מפעיל תוכניות תעסוקה שונות בחברה האתיופית כמו לדוג': אשת חיל/אביחייל - תוכניות המהוות מודל לשילוב נשים וגברים גם מהאוכלוסיות האתיופית בעולם העבודה, ועל-ידי כך מסייעת בהוצאתם ממעגל העוני. התוכנית מאפשרת לכל משתתף יחס אישי וליווי בתהליך פיתוח הקריירה וההתקדמות התעסוקתית. חממה תעסוקתית - מטרת התוכנית היא להביא לשילוב בעבודה של עולים מאתיופיה חסרי מקצוע. התוכנית באה לתת מענה להתמודדות עם חסמים מרכזיים: שפה, היעדר השכלה, חוסר מקצוע וחסרים במסוגלות התעסוקתית.

תאריך:  27/12/2009   |   עודכן:  27/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il