X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מובילה את הרשימה בפרמטר הון עצמי אי.די.בי. פיתוח; בקרב 10 המדורגות הראשונות: חברות אפריקה ישראל, קבוצת דלק וגרנית הכרמל הציגו רווח
▪  ▪  ▪

במסגרת פרויקט דנס-100, שערכה חברת דן-אנד-ברדסטריט ישראל, המדרג את החברות והמגזרים המובילים במשק הישראלי מובילה את רשימת חברות ההחזקה וההשקעה בישראל בפרמטר הון עצמי - אי.די.בי. פיתוח.
דרוג חברות ההחזקה וההשקעה של דן אנד ברדסטריט מבוצע על בסיס מספר פרמטרים ובהם: הון עצמי, רווח נקי, מחזור מכירות ואחוז השינוי בכל פרמטר.
בדרוג של דנס-100 2003 המתייחס לדרוג החברות אשתקד, יש השנה 20 חברות מדורגות ובנוסף מוצגות 5 חברות בנות שלהן הון עצמי המתאים לרשימה.
בהתייחס לטבלה ולשתי החברות המובילות במקום הראשון והשני, יצויין כי בשל סוגיות חשבונאיות הקשורות בהצגת חלקם של בעלי המניות האחרים בקבוצת אי.די.בי., נוצר מצב בו החברות הבנות אי.די.בי. פיתוח ודיסקונט השקעות נמצאות לפני חברת האם - אי.די.בי. אחזקות, מבחינת היקף ההון העצמי. עם זאת יש להדגיש, כי השליטה בחרות אלה נמצאת בידי חברת אי.די.בי. אחזקות).
מאפיין בולט ב-2002: קיטון בהון העצמי
10 מתוך 20 החברות המדורגות מחזיקות בהון עצמי של למעלה מ-100 מיליון דולר. האחרות מחזיקות הון עצמי הנע בין כ-43.1 מיליון ועד 100 מיליון דולר.
10 חברות מתוך 20 המדורגות, רשמו ב-2002 קיטון בהון העצמי לעומת 2001. כאשר כל 7 המוצגות המובילות בדרוג רשמו קיטון. דווקא בארבע המקומות האחרונים נרשם גידול בהון העצמי. המוצגת הראשונה בדרוג מחזיקה בהון עצמי הנמוך ממיליארד דולר - כ-818.9 מיליון לעומת 933.7 מיליון אשתקד, קיטון של 12.3% לעומת שנה קודמת.
פולאר השקעות רשמה את הקיטון החד ביותר בהון העצמי- 30.5% לעומת 2001 מכ-92.2 מיליון דולר לכ-64 מיליון דולר השנה.
הגידול המשמעותי ביותר נרשם בחברת קווינקו מקום 17 בדרוג שגדלה בין 2001 ל-2002 בכ-25.5% מכ-41.5 מיליון דולר לכ-52.1 מיליון דולר.
חברת אלביט הדמייה רפואית (מקום 8 בדרוג) גדלה בכ-22% מכ-186.4 מיליון דולר לכ-227.5 מיליון דולר. גידול יאה במכירות של כ-59.8% רשמה חברת לידר החזקות והשקעות המדורגת במקום ה-19 הלפני אחרון מכ-218.3 מיליון דולר לכ-348.9 מיליון דולר.
לאי.די.בי פיתוח גם מחזור המכירות הגדול ביותר 2.295 מיליארד דולר, קיטון של 6.4% לעומת 2001. 6 מהחברות המוצגות בדרוג מחזיקות במחזור מכירות הגבוה ממיליארד וחצי דולר.
התכווצות ברווח הנקי
17 חברות מתוך סך המוצגות רשמו הפסד ב-2002. ההפסד הגדול ביותר נרשם בכור תעשיות, כ-165 מיליון דולר. בקרב עשרת המדורגות הראשונות שלוש חברות רשמו רווחים; אפריקה ישראל עם 24.8 מיליון דולר רווח, קבוצת דלק עם 21.7 מיליון דולר רווח וגרנית הכרמל עם 5.2 מיליון דולר רווח.
מומחי דן אנד ברדסטריט מציינים, כי חברות ההחזקה וההשקעה נחשבות לאחת מקבוצת החברות החשובות והמהותיות במשק הישראלי.
הן פועלות במגוון תחומים כגון: תקשורת, היי-טק, תעשיה, מסחר, נדל"ן, בניה ועוד.
המשותף להן היא פעילותן באמצעות השקעה בחברות מאוחדות וכלולות וניהולן בהתאם למדיניות גג של חברת ההחזקות. בשל חשיבותן למשק ובשל ריבוי התחומים בהם הן עוסקות, אירועי המאקרו הקשים שעברו על המשק ב-2002 - כגון שחיקת התוצר הלאומי הגולמי לנפש ב-3% וירידת הצריכה הפרטית לנפש ב-2.5% והתשואות השליליות במרבית אפיקי שוק ההון - ניכרו היטב בתוצאות של חברות אלה אשר רובן רשמו הפסדים והונן העצמי נשחק.
התדרדרות ביצועי הבנקים המסחריים השפיעו גם הם קשות על קבוצת חברות זו. מגבלות האשראי שהטיל בנק ישראל, המגבילה יכולתו של בנק להעניק ללווה בודד או לקבוצת לווים, פגעו בחלק מהמחברות המדורגות.
גורם חיצוני נוסף הוא תקן חשבונות מספר 15 שפורסם בפברואר 2003 וגרם לחברות הקבוצה לרישום הפסדים ניכרים בשל ירידת ערך השקעותיהן, הנובעת מהעובדה שלפי התקן החדש, יש לבצע הפחתת ערך של נכס במידה ושוויו בספרים גבוה משווי השימוש או המימוש שלו.

תאריך:  10/04/2003   |   עודכן:  10/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אפשר כבר לרכוש את ה-DVD בחנויות וורנר הום וידאו במרכז הקניות בשפיים
הדר פרבר
ארגון הבריאות העולמי אמר כי אם סין הייתה מדווחת על המחלה בזמן - היה אפשר לשלוט על התפרצותה; בהונג קונג פוחדים ממכה כלכלית
מירב לוי
הילדה לא נשלחה לטיפול נפשי כדי שלא לפגוע בסיכויי שידוכה
רנית נחום-הלוי
על-פי הסקר, 58% מהעובדים כלל לא לקחו ערכות המגן למקום העבודה, 46% לא פתחו אותן; קרוב ל-30% מהשכירים דיווחו שלא נמצאו במקום עבודתם אמצעי מיגון שהם; כ-8% מהמשפחות להם ילדים עד גיל 12 דיווחו על סיוע בשירותי שמרטפות בשכר
גלית יצחק, ענבל אביב
הפיצוץ ככל הנראה נוצר כתוצאה מתקלה טכנית; כוחות ההצלה של מד"א אינם יכולים להתקרב למקום הפיצוץ; מצבם של הנפגעים מוגדר קל-בינוני אשר נפגעו משחרור קיטור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il