X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות

קווי יסוד של הממשלה ה-30
1. כללי
הממשלה תחתור להשגת היעדים הלאומיים הבאים:
- השגת ביטחון לאומי וביטחון אישי לכל אזרחי המדינה.
- השגת ביטחון ושלום בין ישראל לבין שכנותיה על בסיס הסכמי שלום יציבים.
- יצירת התנאים להתפתחות כלכלה חופשית, משק משגשג ורווחה חברתית.
- ביצור מעמדה של ירושלים כבירת ישראל.
- העמקת החינוך והגברת הזיקה למורשת ישראל ולהגשמה ציונית.
- מאבק בעוני ובאבטלה, צמצום הפערים החברתיים, ושיפור איכות החיים ברי הפיתוח, בשכונות ובאזורי מצוקה.
- הגברת העליה לישראל וקליטתם המוצלחת של העולים בכל מערכות החיים.
- חיזוק ההתיישבות ברחבי הארץ, הרחבה ופיתוחה.
- ביצור המשטר הדמוקרטי, זכויות האדם ושלטון החוק.
- חיזוק השוויון בחברה הישראלית בקרב כל המגזרים, העדות וקבוצות האוכלוסיה השונות.
1.1 הממשלה תעשה למען אחדות העם, תוך קירוב לבבות בין כל אזרחי המדינה, טיפוח הסובלנות, המתינות והכבוד לזולת, ולמען איחוי הקרעים בעם ומתן תקוה לעתיד טוב יותר לכלל אזרחי המדינה.
1.2 הממשלה תשקוד להבטיח שישראל תמשיך להיות מדינה יהודית, דמוקרטית וציונית המעודדת עליה, בה מתקיים שוויון זכויות לכל אזרחיה.
1.3 המשלה תשקוד על פיתוח המשק על-פי עקרונות של כלכלה חופשית ומאוזנת. הממשלה תראה את צמצום הפערים ואת יישום עקרונות הצדק החברתי כמרכיב חיוני במדיניותה הכלכלית.
1.4 הממשלה תפעל לטפח צמיחה יציבה תוך השתלבות בכלכלה העולמית, לשפר את רמת החיים, ולקם את המדע, הטכנולוגיה והתעשיה.
1.5 הממשלה תפעל לקידום שכבות רחבות בעם, לצמצום הפערים ולהעלאת רמת החיים של השכבות החלשות תוך קידום ערי הפיתוח, פיתוחן, ושיקומן של שכונות מצוקה.
1.6 הממשלה תפעל לשיפור של ממש בתחום בריאות הציבור, התעסוקה ותנאי הדיור לקשישים, לגימלאים, לנכים, למשפחות ברוכות ילדים, חד-הוריות ולאנשים המצויים במצוקה כלכלית וחברתית.
1.7 הממשלה תשמור על צביונה היהודי של המדינה ומורשת ישראל וכן תכבד את הדתות והמסורות של בני כל הדתות במדינה. בקביעת מדיניותה תפעל הממשלה לשמירת כבודו של כל אדם בחברה, רווחתו, ביטחונו ואיכות חייו.
1.8 הממשלה תפעל לשוויון בין המינים בחברה ותעודד תנאים שיסייעו לנשים להתקדם במערכות השלטון, ההשכלה, העבודה והכלכלה. הממשלה תיאבק באלימות נגד נשים, בתוך המשפחה ובתופעת ההטרדה המינית.
1.9 הממשלה תטפח מפעלי תרבות ואמנות ותעודד יוצרים במגמה ליצור אקלים של יצירה ופיתוח כשרונות ולהביא לעדנה לתרבות בישראל.
1.10 הממשלה תחזק את הקשרים שבין ישראל ליהודים בתפוצות, תוך דיאלוג מתמיד, ותמצא דרכים לחזק את זהותם היהודית והציונות ולסייע למאבקם בהתבוללות. הממשלה תיאבק יחד עם יהדות העולם נגד תופעות של אנטישמיות וגזענות.
1.11 הממשלה תפעל לתכנון אסטרטגי במגמה לקדם את ישראל במדינה מודרנית המנוהלת באופן יעיל וצודק וצעדת בביטחון ובשלום בתקווה לעתיד טוב יותר.
2. ביטחון, שלום והתיישבות
הסיעות השותפות לקואליציה זו החליטו לפעול יחדיו בממשלה אחת לנוכח האתגרים הביטחוניים והמדיניים הקשים העומדים בפני המדינה על-אף שהן ממשיכות להחזיק, כל אחת מהן, בעמדותיהן העקרוניות בנושאים המדיניים ובתפיסת ההתיישבות, לרבות לגבי אופי הסדרי הקבע ותנאיהם. על כן, למרות חילוקי הדיעות הקיימים ביניהן, הן החליטו, לפעול בממשלה משותפת שתתאחד סביב הסכמה לאומית רחבה, על-פי העקרונות שלהלן:
2.1. משימתה העליונה של הממשלה החדשה היא ביסוס ביטחונה של ישראל וחתירה ליציבות באזור. הממשלה תפעל לבצר את הביטחון הלאומי ולהקנות ביטחון אישי לאזרחיה תוך מאבק נחרץ באלימות ובטרור. ממשלת ישראל תתבע מן הפלשתינים לנטוש את דרך האלימות והטרור ומהרשות הפלשתינית לעמוד בהתחייבויות ההסכמיות ולהאבק בכל כוחה נגד מעשי אלימות וטרור המכוונים נגד ישראל, אזרחיה, תושביה וחייליה.
2.2 ממשלת ישראל תפעל לקידום השלום עם כל מדינות האזור ועמיו תוך שמירת האינטרסים הביטחוניים, ההיסטוריים והלאומיים של ישראל. השגת השלום כרוכה בפשרות כואבות של כל הצדדים. הממשלה תחתור ליציבות באזור ולשגשוג כל עמיו. הממשלה מאמינה עי משר ומתן ישיר ובלתי אמצעי הוא הדרך הנכונה לביסוס יחסי אמון בין הצדדים ולקידום השלום.
2.3 ממשלת ישראל תכבד את ההסכמים המדיניים הקודמים שאושרו בכנסת, בכפוף לקיומם על-ידי הצד השני.
2.4 הממשלה תשאף להסדרי שלום קבע על בסיס החלטות מועצת הביטחון של האו"ם 242 ו-338 עם סוריה והפלשתינים.
2.5 ממשלת ישראל תובעת מממשלת לבנון לקיים את חלקה בביצוע החלטה 425 של מועצת הביטחון של האו"ם ולכונן הסכם שלום עם ישראל. הממשלה תדרוש מלבנון ומסוריה לסכל פעילות טרור שמאיימת על שלומם וביטחונם של תושבי הצפון וחיילי צה"ל.
2.6 פעילותה של הממשלה בזירה המדינית, תודרך על-ידי עקרונות שהוצגו על-ידי ראש הממשלה לציבור לפני הבחירות (בין השאר, עקרונות נאום ראש הממשלה בכנס הרצליה ציום 4.12.02).
לפני משא-ומתן על הסדר מדיני, היה ויכלול הקמת מדינה פלשתינית יובא הנושא לדיון והכרעה בממשלה.
2.7 במסגרת המאבק בטרור, תפעל הממשלה להקמת חיץ ביטחוני במרחב התפר, בין היתר, על-ידי החשת הקמתן של גדרות ביטחון ומכשולים אחרים. גדר ההפרדה כמו המכשולים האחרים, הינה אמצעי הביטחון ולהקמתה אין משמעות מדינית.
2.8 הממשלה תפעל לקידום השלום עם העם הפלשתיני גם באמצעות הסדרי ביניים שיכללו פשרות. במסגרת הסדרי הביניים תיבחן אפשרות להיערכות מחדש של ישראל בשטחי יהודה, שומרון וחבל עזה ובלבד שלא יהיה בכך פגיעה באינטרסים של ישראל.
2.9 הממשלה תעשה כל שביכולתה להביא לשחרורם של השבויים והנעדרים (כל מי שפעלו למען ביטחון המדינה ולחזרתם לבתיהם).
2.10 המשלה רואה בהתיישבות, על כל צורותיה מפעל בעל ערך חברתי ולאומי ותפעל לשיפור יכולתה של ההתיישבות להתמודד עם הקשיים והאתגרים הניצבים בפניה.
2.11 בתקופת כהונת הממשלה לא יוקמו התנחלויות חדשות. הממשלה תיתן מענה ותדאג לצרכים השוטפים של ההתפתחות בישובים.
2.12 הממשלה תפעל בנחישות להבטיח את ביטחון התושבים היהודים ביש"ע.
2.13 הממשלה תבסס ותחזק את עוצמתם של צה"ל ושאר זרועות הביטחון של ישראל, תחזק את כוח ההרתעה של ישראל והכל על-מנת למנוע מלחמה ולהגן על המדינה, אזרחיה ותושביה. הממשלה תשמור על זכותה להפעיל את צה"ל וזרועות הביטחון לפי הצורך ובכל מקום, על-מנת להבטיח את שלומם של אזרחי המדינה, תושביה והעם היהודי בתפוצותיו.
2.14 ממשלת ישראל תתבע את הפסקת ההסתה והאיבה כלפי ישראל בשטחי הרש"פ ובמדינות ערב.
2.15 הממשלה תפעל לביסוס יחסי השלום, השכנות הטובה והנורמליזציה עם מצרים וירדן.
2.16 הממשלה תשקוד על העמקת יחסי הקרבה והידידות המיוחדים השוררים בינה לבין ארצות הברית ועל המשך שיתוף פעולה אסטרטגי עמה וטיפוחו.
2.17 הממשלה תפעל לביסוס והעמקת קשרי החוץ של ישראל עם האיחוד האירופי ומדינות אירופה.
2.18 הממשלה תשקוד על חיזוק יחסי החוץ של ישראל עם רוסיה ומדינות חבר המדינות.
2.19 הממשלה תעמיק ותבסס את קשריה עם סין, הודו, יפן ומדינות מזרח אסיה, טורקיה, מדינות אמריקה הלטינית, מדינות אוקייניה ומדינות אפריקה והקהילה הבן-לאומית בכללה.
2.20 הממשלה תפעל, כחלק ממדיניותה לקידום השלום במזרח התיכון וביסוסו, לפיתוח מערכות לשיתוף פעולה מדיני, כלכלי, מדעי ותרבותי בין עמי האזור.
2.21 ממשלת ישראל תפעל בנחישות ובהתמדה נגד גילויים של אנטישמיות ברחבי תבל ותפעל לטיפוח הקשר והאחריות ההדדית בין מדינת ישראל לבין קהילות ישראל בתפוצות.
2.22 הממשלה תעשה למציאת פתרונות למצוקת פליטי צד"ל.
3. חוקה, משפט וממשל
3.1 הממשלה תפעל להבטחת כבוד האדם וחירותו, שיוויון, צדק חברתי, טוהר המידות, מנהל תקין, טיפוח יחסי כבוד הדדי בין אדם לחברו, ביצור המשטר הדמוקרטי במדינה, שימור המורשת היהודית והציונית והנחלת ההכרה בחשיבות שלטון החוק וזכויות האדם.
3.2 הממשלה תפעל לחיזוק מעמדם של הכנסת, בתי המשפט ובתי הדין, ביקורת המדינה ורשויות אכיפת החוק, תוך שמירה על עקרון הפרדת הרשויות. הממשלה תפעל לשפר את השירות הציבורי ולערוך בו רפורמה.
3.3 הממשלה תילחם בפשע ובאלימות לרבות אלימות בקרב הנוער, אלימות נגד נשים וחסרי ישע, בדרכי חינוך, הרתעה ושיקום.
3.4 הממשלה תפעל לחיזוק המערכת השיפוטית, לשיפור השרות לבעלי הדין ולקיצור זמן המתנה למשפטים.
3.5 הממשלה תנהיג קריטריונים קבועים, ברורים גלויים ושווים לחלוקת המענקים של משרדי הממשלה השונים ותקפיד על יישומם.
3.6 הממשלה תקפיד על אכיפת החוק בתחום הבניה בכל רחבי מדינת ישראל, יהודה שומרון וחבל עזה.
4. סדר העדיפויות הלאומי
4.1 הממשלה תקבע את סדר העדיפויות בהקצאת המשאבים העומדים לרשותה. העדיפות תינתן בראש ובראשונה לחינוך. עדיפות תינתן גם לבריאות, למאבק באבטלה ובעוני, ליצירת מקומות עבודה, לקליטת העלייה, לפיתוח התשתיות החיוניות, לצמיחה הכלכלית ולאיכות חייו של האזרח, לחיזוק ההתיישבות, ירושלים, הנגב, הגליל, למאבק בתאונות הדרכים, לעידוד המחקר ולפיתוח טכנולוגיה מתקדמת.
4.2 חלוקת המשאבים הממלכתיים תיעשה אך ורק על-פי קריטריונים המבוססים על שיקולים עניינים על-פי יעדי המדינה וצרכי אזרחיה ולא על-פי מפתח מפלגתי.
5. כלכלה וחברה
5.1 הממשלה תפעל לבניית חברה צודקת, בעלת רגישות לצורכי הפרט, היא תעמיד במרכז מדיניותה את הדאגה לאזרח ואת המאבק באבטלה ובעוני.
5.2 הממשלה תפעל לשיפור רמת החיים ואיכות החיים של הפרט והכלל. הממשלה תשקיע בשיפור מצבם הכלכלי של מעמד הביניים, תושבי עיירות הפיתוח, שכונות ואזורי מצוקה. היא תפעל במאמץ להיטיב את החינוך, התעסוקה ואיכות החיים של כולם.
5.3 הממשלה תפעל ליצירת התנאים הכלכליים שיאפשרו יציבות כלכלית, צמיחה בת קיימא והמשך הרפורמות המבניות.
5.4 המשק הישראלי הוא משק קטן ותלוי בסחר החוץ שלו. התפתחותו המוצלחת מותנית בהתמחותו בענפים שבהם יש לו יתרון יחסי, כך שיהיה מסוגל לייצר ולייצא מוצרים ושרותים באיכות גבוהה ובמחירים תחרותיים. מגמה זו מחייבת חשיפה לשוק העולמי והסרת הגבלות מכסיות ומנהליות, כדי להגביר את יכולת התחרות של המשק .
5.5 הממשלה תמשיך ותגביר את מדיניות החשיפה והליברליזציה בשוקי הכספים וההון ובשוק העבודה.
5.6 הממשלה תקפיד על שמירת האינפלציה ברמה נמוכה באמצעות הקטנת הוצאות הממשלה, צמצום הגרעון בתקציב המדינה, יצירת תנאים לגידול בפריון ומדיניות מוניטרית מתאימה.
5.7 הממשלה תגשים מדיניות הפרטה ותעביר שליטתה בגופים עסקיים, לרבות רשויות על-פי דין והבנקים, לידי הציבור ולידים פרטיות.
5.8 הממשלה תחתור ככל יכולתה לחיזוק האמון בשוק ההון, ותעודד הגדלת החסכון בקרב כל שכבות הציבור.
5.9 הממשלה תפעל להגדיל את התחרות במשק, תוך כדי ביטול או הגבלת מונופולים, הסרת הסכמים והקטנת הריכוזיות במשק, השתלבות בכלכלה עולמית. הממשלה תקדם, תשקיע ותעודד השקעות בתעשיות עתירות הידע, וחברות ההי-טק. הממשלה תעודד השקעות בתעשיות והקמתם של מפעלים במיוחד באזורי פיתוח.
הממשלה תפעל להקמת רשות לטכנולוגיה לשם קיצור הליכי הדמוקרטיה, הקצאה יעילה של משאבים, ייזום פרויקטים לאומיים טכנולוגיים והידוק הקשר בין מדע ותעשיה.
5.11 על-מנת לתת תמריץ לעבודה ולצמיחה תבחן הממשלה את האפשרות להחיש יישום רפורמה במערכת המיסוי ותבחן את האפשרות להקטין משמעותית את שיעורי המס המוטל על עבודה. הממשלה תעמיק את גביית המס ותדאג לחלוקה צודקת בנטל המיסים.
5.12 הממשלה תפעל לפיתוח יישובי הפריפריה ולחיזוק ההתיישבות בגליל ובגנב.
5.13 הממשלה תדאג להאצת השיפור של מערכות השתית של משק המים, לפיתוח החקלאות במדינה, ולהגדלת היצוא החקלאי.
5.14 הממשלה תבחן את יישום חוק הדיור הציבורי בהתחשב במגבלות התקציב, תוך התחשבות מיוחדת במשפחות ברוכות ילדים, זוגות צעירים, עולים חדשים, חיילים משוחררים ותושבי שכונות מצוקה.
5.15 הממשלה תפעל לשיפור מצבם של הגימלאים והקשישים בחברה.
5.16 הממשלה תדאג במיוחד לאוכלוסיות מיוחדות: נכים, עיוורים, חרשים, אילמים, מוגבלים, משפחות חד-הוריות, ילדים חריגים ועוד.
5.17 הממשלה תפעל לצמצם באופן משמעותי את מספר העובדים הזרים בישראל ותפעל להקל על מצוקותיהם.
5.18 תישמר ההעדפה הנתונה לחיילים משוחררים במסגרת עבודות מועדפות בהתאם לתקנות חיילים משוחררים (עבודה מועדפת), התשמ"ט - 1989.
5.19 הממשלה תבחן במסגרת מגבלות התקציב את האפשרות להעלות את שכר החיילים בשירות חובה.
6. עלייה וקליטה
6.1 ממשלת ישראל תעמיד את סדר היום הלאומי-ציוני בראש מעייניה.
6.2 הממשלה תפעל, יחד עם הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית, לעידוד עליה לארץ, להגברת חינוך יהודי-ציוני לדור הצעיר בתפוצות ובישראל, להעמקת הקשרים עם הקהילות היהודיות בעולם, לביצור אחדותו של העם היהודי סביב ישראל, ולהבטחת אופייה היהודי, הציוני והדמוקרטי של ישראל.
6.3 לאור החיוניות בשותפות פעילה של ישראל להבטחת עתיד העם היהודי ולקידום סדר היום הלאומי-ציוני, תעמיק הממשלה את השותפות האסטרטגית עם העם היהודי, תהדק את שיתוף הפעולה עם הסוכנות היהודית, ותקיים את פעילותו של המוסד לתיאום בין ממשלת ישראל לסוכנות היהודית.
6.4 הממשלה תפעל בנחרצות להגברת העליה מכל הארצות, להצלת יהודים נרדפים, וליצירת התנאים החברתיים, הכלכליים והרוחניים לקליטה מהירה ומוצלחת של העולים במולדת.
6.5 המדינה תסייע לעולים בהכשרה, ביזמות כלכלית, בהסבה מקצועית, בתעסוקה ובלימוד השפה העברית.
6.6 הממשלה תפעל לשילוב עולים חדשים, אנשי מדע ואקדמאים, במשק הישראלי, בשירות הציבורי, במגזר התעשייתי-עסקי, במוסדות ההשכלה הגבוהה והמחקר.
הממשלה תפעל לשילוב העולים, במערכת החינוך, תוך ניצול הפוטנציאל התרבותי והמדעי של העלייה לטובת כלל מערכת החינוך.
6.7 הממשלה תחתור להפסקת האפליה ברמות השכר לעבודה זהה בין עולים לבין ותיקים בכל התחומים.
6.8 הממשלה תדאג במיוחד לקבוצות טעונות עזרה בקרב העולים כגון: קשישים, משפחות חד-הוריות, נכים וחולים.
7. חינוך
7.1 הממשלה תעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי ותראה בהשקעה התשתית האנושית מנוף עיקרי לצמיחה כלכלית וחברתית, ובטווח הארוך - להוצאת קבוצות של אזרחים ממעגל העוני והמצוקה.
7.2 הממשלה תדאג כי במערכת החינוך יילמדו, בין השאר, ערכי הנצח של העם היהודי ובהם תורת ישראל, אהבת ישראל ואהבת המולדת, כבוד האדם הנברא בצלם, היסטוריה של עם ישראל והרעיון הציוני, וכן הערכים האוניברסליים וההומניסטיים של כבוד האדם וחירותו.
ספר הספרים - התנ"ך, השפה העברית וההיסטוריה של העם היהודי הם אבני היסוד של זהותנו הלאומית ויתפסו את המקום הראוי להם בחינוך הדור הצעיר.
7.3 הממשלה תפעל בהדרגה להבטיח שוויון הזדמנויות בחינוך לכל, וכן להנהיג חינוך חובה לגילאי 3-5; להארכה הדרגתית של יום הלימודים בבתי הספר; להעלאת מספר הזכאים לתעודות בגרות; לפיתוח מערכת החינוך המיוחד; להרחבת מערכת ההשכלה הגבוהה ולהבטחת חינוך גבוה, ולהפחתה מודרגת של שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה באוניברסיטאות ובמכללות ולמתן הלוואות לסטודנטים, הכל בכפוף למגבלות התקציב.
הממשלה תפתח חינוך מדעי וטכנולוגי שיעצב דור חדש של מדענים, חוקרים ומורים שיאפשר לישראל להשתלב בצמרת המחקר והתעשיה בתחומי המדע והטכנולוגיה.
7.4 הממשלה תפעל להבטיח שוויוניות של כלל מוסדות החינוך במדינה - כללים, דתיים וחרדים, תוך מתן ביטוי לייחודיותם.
7.5 הממשלה תקדם את מערכת החינוך ביישובי עדיפות לאומית ובשכונות שיקום ורווחה.
7.6 הממשלה תפעל להעמקת החינוך לציוניות, לדמוקרטיה, לרגישות חברתית ולכיבוד החוק והמשפט במדינה.
7.7 הממשלה תעשה לשיפור הכשרתם ומעמדם ותנאי עבודתם של המורה ואיש המחקר.
7.8 הממשלה תדאג להטמעת ערך "איסור צער בעלי חיים" ותדאג לאכיפת החוקים הנוגעים לערך זה.
7.9 הממשלה תדאג לחינוך ילדים במשפחות מצוקה במסגרת מערכות החינוך הממלכתיות.
7.10 הממשלה תתמוך במפעלי תרבות, אמנות, ספרות, תאטרון, מוזיקה, מחול, קולנוע, מוזיאונים וספריות במגמה ליצור אקלים של יצירה ופיתוח כשרונות ופריחה לתרבות הישראלית, על-פי אמות מידה ענייניות, שוויוניות ופומביות. כמו-כן, תמשיך הממשלה בקידום הספורט בישראל על ענפיו השונים.
7.11 יושם דגש על הבטיחות ותיקון ליקויי בטיחות במוסדות החינוך.
7.12 הממשלה תמשיך לקדם בתחום החינוך את נושא פנימיות היום והתוכניות המיוחדות לגילאי 3 ו-4.
7.13 הממשלה תדאג למציאת פתרונות חיוניים הולמים לתלמידים שייפלטו ממסגרות החינוך הקיימות.
8. תשתיות
8.1 הממשלה תיזום פרויקטים במימון ציבורי ופרטי להשקעה בתשתיות פיזיות ואנושיות בתחומי התחבורה, האנרגיה והתקשורת, בחינוך ובמחקר ופיתוח ובתעשיות הטכנולוגיות, במגמה ליצור בישראל את הסביבה הנחוצה לקפיצת מדרגה של המשק הישראלי אל בין המדינות המפותחות בתבל.
8.2 הממשלה תפתח מאגרי מידע ממשלתיים ותעודד הקמת מאגרי מידע פרטיים לפי חוק, שיהוו ביחד תשתית מידע לאומית שתהיה פתוחה לשימוש הציבור באמצעות המחשב.
8.3 הממשלה תעשה לפתרון מצוקת המים במדינה, לרבות באמצעות התפלת מי-ים.
8.4 הממשלה תפעל להסרת חסמים בירוקרטיים במגמה להקל על השקעות פרטיות במיזמי תשתיות לאומיים.
9. תחבורה ומאבק בתאונות דרכים
9.1 הממשלה תעשה מאמץ לפתור את קשיי התחבורה במדינה ותיאבק בתאונות הדרכים.
הממשלה תוסיף להקצות משאבים הולמים במגמה להגביר את המאבק בתאונות הדרכים בכל דרך, לרבות בחינוך, בהשקעה בתשתיות, באכיפת החוק ובשיפור בטיחות כלי הרכב.
9.2 הממשלה תדאג לקווי רכבת מהירה לעורקי התחבורה העיקריים, לסלילת כבישים, לבניית גשרים ומחלפים, לקיצור זמני הנסיעה ולשיפור דרכי הגישה לישובים ולהקלת עומס התנועה.
9.3 הממשלה תתמוך בהקמת מערכות הסעת המונים ולהחדרת טכנולוגיה מתקדמת למערכות אלו. כן תוסיף ותפעל הממשלה לפתוח לתחרות את התחבורה הציבורית.
10. דת ומדינה
10.1 הממשלה תפעל לקירוב לבבות בין דתיים וחילוניים בהבנה, בדרכי נועם, בכבוד הדדי ובאהבת ישראל.
הממשלה מכירה בצורך לעצב פתרון ראוי ליחסי דת ומדינה תוך דיאלוג וכינון אמנה בין דתיים לחילוניים, שתושתת על הסכמה המבוססת על סובלנות הדדית וקירוב לבבות בין חלקי העם.
10.2 הממשלה תבטיח את צרכי הדת לכל בני העדות והדתות בישראל ללא השפעת זיקות פוליטיות, אלא לפי עקרון השוויון.
10.3 הממשלה תדאג לשמור על המקומות הקדושים לכל הדתות ותפעל להסדרת אפשרות לתפילת יהודים במקומות המקודשים להם ולהבטחת אפשרות תפילה לבני כל הדתות במקומות המקודשים להם, בהתחשב בצרכי ביטחון פנים ובהסדר הציבורי.
10.4 הממשלה תפעל בהתאם למסמך העקרונות שנחתם בין נציגי הסיעות שינוי ומפד"ל, המקובל על סיעות נוספות בכנסת. מסמך העקרונות מצורף לקווי היסוד כחלק בלתי נפרד ממנו.
11. שוויון בין המינים
11.1 הממשלה תיצור את התנאים לשילוב מלא ושוויוני של הנשים בישראל בכל תחומי החיים, ותפעל להבטחת שוויון ההזדמנויות בין המינים לרבות בתחומי התעסוקה והשכר. הממשלה תחתור לשיפור מעמד הנשים ולביעור האפליה מכל סוג שהוא.
11.2 הממשלה תפעל לייצוג אמיתי של ציבור הנשים בכל מוקדי ההכרעה במדינה.
11.3 הממשלה תתייחס בחומרה מיוחדת לתופעות של אלימות נגד נשים על כל צורותיה, להטרדה מינית ותאבק על עקירתן מהשורש. הממשלה תפעל להעמקת התודעה הציבורית כלפי חומרת בעיות אלה ותקצה משאבים לפעולות חינוך, הסברה והרתעה.
11.4 הממשלה תסייע לנשים שנפגעו מאלימות במטרה להשיב את בריאותן הגופנית והנפשית, לשקם את כבודן ולהחזירן לתפקוד חברתי מלא ומשוחרר מאיומים.
11.5 הממשלה תבחן עריכת שינויים מבניים במשק שיאפשרו להורים לילדים צעירים להמשיך בעבודתם, לרבות שעות עבודה גמישות, יום לימודים ארוך, מעונות יום לגיל הרך, תמיכה והדרכה להורים ולעובדים.
12. מעמד ערביי ישראל
12.1 הממשלה תדאג לשוויון זכויות מלא לכל אזרחי ישראל הערבים, הבדואים, הדרוזים, הצ'רקסים ולכל אזרח אחר. היא תפעל למען שוויון בחינוך, בתעסוקה, בדיור ובתשתיות ולתיקון עיוותים בהקצאת משאבים ובמתן שירותים ציבוריים.
12.2 הממשלה תפעל ליצירת מקומות עבודה, תוך תיעוש, בישובים הערביים, הדרוזים, הבדואים, הצ'רקסים ותוך צמצום הדרגתי של פערים בין האוכלוסיות במדינה, בכל הקשור לתשתית כלכלית וחברתית.
12.3 הממשלה תפעל לשיפור מערכת החינוך במגזרים הערבי והבדואי, הדרוזי והצ'רקסי, כמו במגזר היהודי. היא תפעל לקידום התרבות הערבית, הבדואית, הדרוזית, והצ'רקסית ברוח המורשת של עדות אלו.
12.4 הממשלה תפעל למען יצירת תשתית כלכלית וחברתית בישובים הערביים, הבדואים, הדרוזים, והצ'רקסים, השווה באיכותה לזו המצויה בישובים יהודיים.
12.5 הממשלה תפעל ליצירת מקומות עבודה לבני המגזר הערבי, הבדואי, הדרוזי, והצ'רקסי בשירות הממלכתי והציבורי ברמות הגבוהות ביותר.
12.6 הממשלה תלמד את הבעיות המטרידות את ערביי ישראל ותפעל לקדם פתרונות לבעיות.
13. בריאות
13.1 הממשלה תדאג שכל אזרח בישראל ימשיך ליהנות מביטוח בריאות במסגרתו יקבל שירותי בריאות שהוא נזקק להם לשם ריפוי, רפואה מונעת ושיקום.
13.2 הממשלה תדאג להוספת מקומות אשפוז ולמכשור רפואי מודרני בבתי החולים ובמרפאות, לקיצור הליכים בירוקרטיים וזמני המתנה לטיפול רפואי.
13.3 הממשלה תעשה למתן שירותי בריאות הולמים לגימלאים ולהקלת המצוקה בתחום האשפוז הסיעודי.
14.איכות הסביבה
14.1 הממשלה תקדם את נושאי איכות הסביבה לקידמת סדר היום הלאומי ותפעל להעמקת התודעה הציבורית, בכל הקשור לשמירה על איכות הסביבה לרבות ניקיון הסביבה ומראה הסביבה, כחלק בלתי נפרד מהמאבק לשמירה על הארץ, על איכות החיים, ומהרצון לבנות בה חברה ערכית, בריאה ומשגשגת.
14.2 הממשלה תעניק עדיפות לשמירה על משאבי הטבע של המדינה: מים, אוויר, קרקע, עולם החי והצומח.
14.3 הממשלה תיתן עדיפות גבוהה לפרויקטים של שמירת הניקיון, מחזור אשפה ולהקמת מפעלים לטיהור שפכים.
14.4 משרדי הממשלה יפעלו תוך כדי הקפדה מרבית על מדיניות לפיה יש לשמר את השטחים הירוקים ככל שניתן.
15. השלטון המקומי
15.1 א. הממשלה תיזום החלפת החקיקה המנדטורית בתחום דיני העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בחקיקה ראשית עדכנית הנותנת מענה לצורכי השלטון המקומי.
במסגרת חקיקה זו תיבדק האפשרות לקבוע מעמד מיוחד לרשויות גדולות כ"רשויות עצמאיות" שלהן יקבע חופש פעולה ועצמאות כלכלית מסוימת במישורים שונים.
ב. במסגרת חקיקה זו תיבחן הקניית מעמד רשמי בחוק למרכז השלטון המקומי כגוף היציג של הרשויות המקומיות.
15.2 הממשלה תיזום עדכון של דיני התכנון והבניה על מנת לקצר ולפשט את הליכי התכנון והבניה.
15.3 הממשלה תפעל ליצור קריטריונים אחידים בתחום הארנונה ותבחן דרכים להפחתת שיעורי הארנונה.
15.4 הממשלה תפעל לאיחוד רשויות מקומיות כדי לייעל את מנגנוני השלטון המקומי.
16. שידורי טלוויזיה ורדיו
16.1 הממשלה תפעל לצמצום מעורבות הממשלה בויסות שוק הפרסום הטלוויזיוני ובקביעת דרכי מימונם של ערוצים.
16.2 הממשלה תפעל להבטיח ריבוי גורמים משדרים, גיוון ופלורליזם בצינורות מידע ובגופים המעצבים טעמים, דעות, אפנות והלכי רוח.
16.3 הממשלה תאפשר הוספת ערוצי רדיו וטלוויזיה ייעודיים למגזרים שונים באוכלוסיה.
16.4 הממשלה תבחן שינויים במבנה מערך הפיקוח על השידורים.
16.5 הממשלה תבחן את מבנה השידור הציבורי הקיים כדי להתאימו
למפת התקשורת המתפתחת וכדי לפעול להגדלת היקף היצירה המקורית הישראלית והשיח הטלוויזיוני הישראלי.

תאריך:  27/02/2003   |   עודכן:  27/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שרון, ראש הממשלה
שרון קיים מסיבת עיתונאים במטרה להשיב על ההאשמות נגדו בפרשת שרון-סיריל קרן; שידורה ברדיו הופסק לאחר כ-10 דקות, בהוראת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין - שטען כי מדובר בתעמולת בחירות; להלן הנאום המלא (9.1.03)
הנהלת בנק הפועלים
Nfc
בנק ישראל
צבי גילת
דוח ועדת ייעוץ לקביעת סמכות ועדות החלטה
ודרך התנהלותן מול פקידי הסעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il