X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

יותר משחשוב שביבי נתניהו יהיה שר האוצר, חשוב שהוא היה ונשאר חבר הממשלה. לאחר שהופתע לרעה ונשלל ממנו תיק החוץ, טוב עשה נתניהו שלא השיב בשלילה לראש הממשלה ולא הוציא עצמו מכלל חבריה.
לכל הדעות היה נתניהו שר חוץ מעולה, שהתפקיד תפור עליו כהלכה, וכך גם צריך היה להיות בממשלה החדשה. ואולם שרון, משיקוליו שלו, הציע לו את האוצר. ראש הממשלה רצה להזיז משם את שלום ויחד עם זה לא "להפסיד" את שלום ותומכיו הרבים במרכז הליכוד. לנוכח השמועות ששרון רוצה להזיזו מתפקיד שר האוצר, היה שלום לחוץ, ולכן, החליט שרון, כמאמר הכותרת ב"הארץ", כי "שלום לחוץ", וזאת על חשבון שר החוץ הטוב והטבעי.
במידה רבה גם תיק האוצר תפור היטב על ביבי. בתפקידו כראש ממשלה זוכרים לו היטב את מהלכיו הכלכליים כחיוביים למדי, פחות ממהלכיו המדיניים. יש לו מישנה כלכלית סדורה ומעניינת, שבתקופה הקשה הניצבת בפתח, תועיל לו במילוי התפקיד כפוי-הטובה ותסייע למשק לעבור את הימים הקשים עוד יותר שלפנינו. זכור מאמרו המחמיא של סבר פלוצקר על השגי ראש הממשלה נתניהו בתחום הכלכלי, בתום כהונתו ובזמן שהיה זה באופנה "לרדת" עליו באופן מחמיר.
ביבי הפנים במהירות את העובדה שנהפך לשר האוצר בממשלת שרון. הוא יודע שיש לו יכולת, תבונה ושכל כלכלי, לנסות ולעשות את הנדרש למען כלכלת ישראל. הוא יודע, שבנושא האמריקני והערבויות יהיה לו תפקיד מרכזי, גם אם אינו נושא עוד בתואר שר החוץ. ואין להכחיש, שהצלחה בהשגת ולו חלק מן היעדים הכלכליים הבוערים, תוסיף לו נקודות במאבק הפוליטי לעתיד, על תפקיד ראש הממשלה שלאחר שרון.
הייתי בין המטלפנים הרבים ביום רביעי הדרמאטי ללשכת שר החוץ, כדי לשכנע את השר נתניהו ההמום והמתלבט שיסכים להצעת ראש הממשלה, מפתיעה וערמומית, שימיר את החוץ באוצר. תפקיד שר האוצר אינו נופל בחשיבותו מתפקיד שר החוץ. מעבר לכך, יש חשיבות רבה בעצם שירותו של נתניהו בממשלה, ובוודאי בקבינט המצומצם, שבתוכו יתקבלו ההכרעות החשובות ביותר.
שר האוצר נתניהו ימלא תפקיד חשוב גם בתחום המדיני. שר האוצר נתניהו ישמיע את קולו הלאומי הברור בממשלה ובתקשורת נגד מדינה פלשתינית, אם כי יתמוך, יש להניח, באוטונומיה לפלשתינים ויעמוד על זכות ישראל לארץ-ישראל. מבחינה זו, הוא יקשה על שרון לסטות ממצע הליכוד ומעקרונותיו. נתניהו, זו התקווה, עשוי למלא בממשלה החדשה את תפקיד החישוקאי, תפקיד שהמציא שרון לעצמו בימי ממשלת שמיר.
בעזרתו החישוקאי נתניהו, יוכל שרון לעמוד ביתר שאת בלחצים האמריקניים, הצפויים להיות מופעלים עלינו מיד לאחר תום פרשת עיראק וסיומה החיובי בחיסול הדיקטאטורה הסדאם-חוסיינית.
עם נתניהו בממשלה, יהיו מהלכיו של שרון מול הלחצים לנסיגה, להקמת מדינה פלשתינית שתהווה איום ממשי על ביטחון ישראל, נמהרים פחות, זהירים יותר. ולכן, טוב לכלכלה, טוב למשק, שנתניהו הוא שר האוצר, אבל גם טוב למדינה שנתניהו הוא שר בכיר בממשלה. הוא יוסיף לה חוסן לאומי ויקשה עליה לקבל, בלחץ בינלאומי, הכרעות שיהיו בגדר בכייה לדורות.

תאריך:  28/02/2003   |   עודכן:  02/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בועז סופר
חנה בית הלחמי
על התוכנית של יאיר לפיד ביום שלישי בערב, בערוץ 2
נסים ישעיהו
אפרי הלפרין
תגיעו לסמטת אוסלו ואז תשברו חזק שמאלה לכיוון רח' השפָלַה בית מספר 67
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il