X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית החולים בית בלב
▪  ▪  ▪

השבוע זכה בית החולים השיקומי בית בלב בת ים, בפרס גליקמן המכובד למצוינות; הפרס הוענק, מטעם אגודת אשל - לפיתוח ולתכנון שירותים למען הזקן, במסגרת הכינוס השנתי של העמותות למען הזקן בישראל.
את הפרס בסך 10,000 דולר, קיבלו יובל נוה Msc.OT מרפא בעיסוק ראשי של רשת בית בלב והגב' ריטה רחנייאב מדריכת תעסוקה, עבור כתיבת ספר הנחיות מקצועי וחדשני, תוך כדי קביעת סטנדרטים ותהליכי עבודה אחידים למדריכות תעסוקה ופנאי לגיל השלישי בבית החולים בית בלב.
ספר ההנחיות בן 300 העמודים שנכתב במהלך שבע השנים האחרונות, מכיל הנחיות מקצועיות רחבות היקף ומשלב הגדרת תהליכי עבודה, הצעות יצירתיות ומגוונות לתעסוקה המותאמת לכל מטופל על-פי מצבו. הספר מיועד למרפאים בעיסוק, מדריכי תעסוקה ולמנהלים במטרה לבצע תהליכי שיפור.
בספר משלבים הגדרות ברורות עם התוויות להפעלה של מגוון רחב של הפעלות כגון פעילות ב"מטבח" הכוללת הכנת סלט, אפייה או בישול, על-פי יכולת השתתפות המטופל. הפעילות משלבת גירוי של כל החושים: טעם, ריח, מישוש, ראייה ושמיעה. תחום נוסף הוא העלאת זיכרונות Reminiscence, בו מתמקדים בסקירת חיים, היסטוריה שבעל-פה, ביוגרפיה, כל זאת במטרה לעודד השתתפות בפעילויות חברתיות ולעורר עניין בחיי היום-יום. בקרב אוכלוסיה מבוגרת נמצא שהעלאת זיכרונות קשורה לשיפור מצב הרוח, חיזוק הביטחון העצמי, שיפור מודעות עצמית, חיזוק הזהות העצמית, יצרניות, ירידה במידת הדיכאון, תקשורת תומכת, ספונטניות וצחוק.
פעילויות מסוג זה יכולות לשמש לא רק לאדם המבוגר לעידוד פעילות גופנית אלא להוות גשר לחיזוק הקשר עם הנכדים שבאים לבקר ולעודד אינטראקציה חברתית בין אוכלוסיה מבוגרת במעודני יום ומוסדות אשפוז. יש הטוענים, שגם מטופלים בעלי ירידה קוגניטיבית יכולים ליהנות מהעלאת זיכרונות באמצעות שימוש בחפצים מהעבר המסיעים להם לזכור. חפצים אלו מגרים את החושים השונים באמצעות חוש הראייה, חוש המגע וחוש הטעם והריח.
הספר כולל אף הנחיות שיישומן מוביל לחיסכון בזמן ובמשאבים, מאפשר תכנון תקציבי שנתי על-פי צרכים מוגדרים מראש לאורך השנה, מאפשר מעקב אחר שינויים במחלקה ובמצבו האישי של כל מטופל בכל מחלקה ונותן אפשרות להשוואה בין מחלקות או מסגרות דומות מבחינת חולים על הישגים ורמת ביצוע.
אוכלוסיית היעד המיידית לספר ההנחיות, הנם 300 חולים מונשמים, שיקומיים, פליאטיביים וכמובן סיעודיים, המאושפזים בבית בלב. עם זאת, צוות בית החולים ראה לנכון לפנות להוצאה לאור של אשל על-מנת שהספר יודפס לכלל המוסדות המטפלים בקשישים בישראל ולרווחתם של המטופלים.
ד"ר דרור וסרמן, מנהל בית החולים, מסר כי מדובר במוצר ייחודי וראשון מסוגו הטומן בחובו שבע שנות עשייה מקצועית ותהליך של בקרה ומשוב מתמשכים. הספר הוטמע במחלקות בית החולים ונמצא בתהליך הוצאה לאור תחת ההוצאה לאור של אשל לכלל המוסדות המטפלים בקשישים ומועדוני יום לקשישים.
יעקב קבילו, מרכז ועדת, הפרס הודה לצוות בית החולים על העבודה המקצועית, המקורית והתורמת לאיכות חיי המטופלים בבית החולים.

תאריך:  19/01/2010   |   עודכן:  19/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il