X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם להקת המחול הקיבוצית
▪  ▪  ▪
[צילום: גדי דגון]

יצירת המופת, "זיכרון דברים", מאת הכוריאוגרף רמי באר עולה ביום השואה הבינלאומי על במות רומא, איטליה וממחישה פעם נוספת את חשיבות זיכרון השואה והעלאת המודעות הנושא ברחבי העולם. לצד הנאומים והתיאורים מציעה הלהקה בסיס מרתק לזיכרון והנצחה. המופע עולה כשיתוף פעולה של הלהקה, שגרירות ישראל והאודיטוריום המרכזי של רומא לכבוד אירועי יום השואה הבינלאומי באיטליה כאשר מופע הלהקה הינו מרכז האירועים.
למופע מוזמנים ראשי הקהילה היהודית ודיפלומטים מכובדים. הצופים מוזמנים לחוויה אמנותית מרתקת. "זיכרון דברים" ממחיש בפני הצופה רצף של הבזקי אסוציאציות ותמונות הנעות על הבמה כמו בפלאש-בק קולנועי. התמונות משתנות בתוך החלל, מלוות במוזיקה, תלבושות, תאורה ותפאורה הנפרשות זו אחר זו באסוציאציות השאולות מזיכרונות הדור השני, הדור שלא היה שם, אך נחשף באופן תמידי לעדויות ולסיפורים. המופע מלווה ביצירותיהם של דולנד, ליבך, שטוקהוזן וג'ימי הנדריקס. היום, בתקופה בה אנו חיים, הופך זיכרון השואה לרלוונטי מאי-פעם.
בימים בהם האנטישמיות עולה ואנו עדים להכחשת השואה בכל העולם, להקת המחול הקיבוצית לוקחת על עצמה להיות חלק מהמלחמה היומיומית לשימור הזיכרון והנצחתו באמצעות יצירת מחול ייחודית. המופע עלה לראשונה בשנת 1994 ולא ירד מאז מבמות ישראל והעולם. באר, דור שני לניצולי שואה ותלמידה של ניצולת השואה וכלת פרס ישראל, יהודית ארנון, מתמודד עם זיכרון השואה דרך ביטוי אמנותי יצירתי במופע שהפך להיות אבן דרך ברפרטואר הלהקה. היצירה הינה חלק בלתי נפרד מפנתיאון המחול הישראלי והיא מבוקשת מאוד במזרח הרחוק, קנדה, ארצות הברית, ואירופה ובמיוחד בפולין, גרמניה ואיטליה. "זיכרון דברים היא מיצירות המחול המשובחות של רמי באר, העוסקת בזיכרון השואה שלא מרפה, ומצטיינת בשלמות אסתטית שטעמה לא פג גם כעבור שנים" (דניאל אפרתי, עכבר העיר 2006).
להקת המחול הקיבוצית הינה להקת מחול מודרני מובילה. הלהקה מופיעה בארץ ובחו"ל ומופעיה זוכים לשבחים רבים ופרסים. הלהקה שוכנת בקיבוץ געתון המשמש ככפר מחול בגליל. בקיבוץ מצויים הסטודיו והמגורים של הרקדנים. הקיבוץ הפך בשנים האחרונות למעין מרכז מחול בו יש סדנאות, אולפנות למחול ועוד. כמו-כן בכפר המחול נענים כל צרכי הלהקה מבחינת הטיפולים הנדרשים (לדוגמה פיזותרפיה). ללהקה מספר יצירות אשר מלוות אותה לאורך השנים כגון "זכרון דברים" ו"עיר עירומה". הלהקה מלווה גם את פרויקט "מסע מחול" של הסוכנות היהודים (פרויקט ייחודי זה מאפשר לרקדני מחול יהודים מכל העולם להגיע לישראל, ללמוד על התרבות הישראלית והמסורת היהודית, לצד הכרת נופי ישראל. במסגרת הפרויקט משתלבים הנערים במסגרות המחול שבכפר). כוריאוגרף: רמי באר.

תאריך:  26/01/2010   |   עודכן:  26/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il