X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה אני מבינה? מתוקף תפקידך, אמור להקשיב גם להדיוטות...
▪  ▪  ▪
 קישורים
  לאתר הדרך למעלה

שלום לך נתניהו.
אני בוחרת שלא בחרה בך (או בכל מה שאתה מייצג), אבל אתה כל מה שיש לי.
אתה אמנם מייצג ממשלה ימנית, גברית ברובה המאוד מכריע, אשכנזית ברובה, חלקה דתית, כולה אליטיסטית, אבל דווקא בגלל שאתה כל מה שיש לי, אתה הכתובת לבקשות שלי. כי צריך לעבוד עם מה שיש, לא? הוכחת לנו את זה כשהסכמת להיות שר האוצר, ואני לומדת מהר מגדולים ממני.
אז במלא הצניעות, במלוא הענווה ובייאוש גדול, אני פורסת בפניך את בקשותי, אחת-אחת:
1. הימנע מצעדים בומבסטיים. הם נשמעים טוב לקהל הבוחרים שלך, אבל לעיתים מהדהדים עוד הרבה זמן בחיי אזרחי המדינה. עד היום יש לכל פועל וידאו אבל יש כאלו שעוד לא חזרו להיות (מבחינה כלכלית) מה שהיו לפני האינפלציה של ארידור. ועברו עשרים ומשהו שנים מאז. תחשוב על זה.
2. חשק את שרון משמאל ודרוש לצאת מייד מהשטחים. אני לא פונה אליך, בעצם, אלא אל הפרגמטיות האופורטוניסטית שלך, כדי שתפעיל אותה לטובתנו. אתה הרי רוצה להצליח בתפקיד, נכון? ומן הסתם ברור לך שנסיגה מהירה מהשטחים תחזיר אלינו את המשקיעים,
נכון? תחשוב גם על זה. כל מה שאכתוב כאן בהמשך חשוב מאוד, אבל הישועה הכלכלית היחידה שתקרה פה היא נסיגה מהשטחים, הפסקה הזרמת כספים להתנחלויות (שלא יהיו) והחזרת אמון העולם בנו. מה שהיה היה - לא נמשיך לנטור לך על עמדותיך ההרסניות בנוגע לסכסוך עם הפלשתינים, כי במקום שתעמוד בו כ"בעל תשובה", גם אנחנו, ה"צדיקים" לא נעמוד. תעזוב עקרונות לאומיים, מר נתניהו - אתה שר אוצר עכשיו, המטרה שלך כלכלית.
3. הורדת מיסים? עשה לנו טובה, מר נתניהו, ואל תנסה לקנות אותנו ב-100 שקל לחודש לברוטו. כבר ניסו לפניך ולא הצליחו. זה לא יפעיל אותנו, וזה לא יפעיל את המשק. חסר לנו הרבה יותר מזה. בוא, תבחן טוב-טוב על מה אנחנו משלמים וכמה. מדוע על חשבון החשמל שלנו לעלות ב-5% כל חודש, כמה משפחות מצוקה יוכלו לחיות מקיצוץ קטן בשכר הבכירים, כמה בעיות של שכבות מצוקה תפטרנה בצמצום תקציב הממשלה מ-200 מליון, ב-10% נניח... זה משום שהורדת מיסים במילא לא תחייה את המשק ועדיין ישארו בו כל אותם נפגעי מיתון שצריך לעזור להם.
אני מזמינה אותך לעשות קצת שעורי בית עם משרד העבודה והרווחה. תראה כמה כסף צריך להיות מועבר על הנחות בגנים תקוע שם מסיבות "אדמיניסטרטיביות", וכמה נשים לא יצאו בגלל זה לעבודה ולא יכולות לכן "להפעיל את המשק". לי אישית, לדוגמה, המשרד הזה חייב 4,300 שקל כבר חודש (לדבריהם, זה תהליך ארוך ומורכב להחזיר כסף), לאחר שגבה גביה יתרה לאורך זמן כי יש הרבה פקידים (אפשר לקצץ בהם, ביבי) והרבה בירוקרטיה (של חצי שנה על אישור טופס בודד?).
גם את אגרת הטלוויזיה הייתי בודקת, שלא לדבר על מחירי המים (אין כמעט חקלאות בישראל, נתניהו, אפשר לאחד את מחיר המים בארץ ושחקלאים אמיתיים יקבלו הנחה בוועדת חריגים - זה יחסוך לכל משפחה בישראל הרבה יותר מהנחה קטנה במיסים).
אז מר נתניהו הנכבד, אם כבר אתה נפגש עם שטרית (השר בלי תיק היחידי שלא מיותר בממשלה הזו) ורוצים תכנית חרום להפעלת המשק - תתחילו מבית. אם תרצה רשימה מלאה של מקומות שניתן, בהתערבות הגיונית בהם, "להפעיל את המשק" - תפנה אלי - אשמח לספק אותה.
4. תוריד את האיום הכלכלי מכולנו, נתניהו. תן למקלטים לנשים מוכות את התחושה שקיומן מובטח, תן למוסדות הטיפול בילדים חריגים את אותה התחושה, צור קשר עם כל מיני עמותות סיוע, ארגונים וקבוצות שפועלות כאן ודבר איתן, תאמר להן שהנה אתה חתום על צו שמבטיח את ההקצבות שלהם לשנים הקרובות. הם יהיו נינוחים יותר בלהוציא כסף, יספקו שוב עבודה לאנשי ונשות מקצוע שיוציאו את הכסף הזה על מוצרים ושרותים, וכולי. כולנו כאן חיים עם סכין על הצוואר בשל המדיניות הכלכלית הגחמתית והסקטוריאלית שהממשלות הקודמות יצרו לנו. אנחנו שומרים כל גרוש, ואם יהיה לנו עוד 100 שקל לנטו - נשמור גם אותם. רק תחושת ביטחון ברצף ההכנסות העתידי שלנו יפעיל את השוק. זוהי בשבילך גם הזדמנות פז לכפר על חלקך הדי גדול בהדרדרות הזו של כולנו, מר נתניהו. כחבר בקואליציה שאינה נטולת דתיים ומקורב לאזנם של מקובלים, אתה מכיר בודאי בערכה של כפרה.
5. תן כסך לחינוך ולתרבות, תן כסף לעידוד התעשיה. אלו הם שלושה דברים שנגרעו בגדול בשנים האחרונות, והם עתידנו. התעשיה תיצור מקומות עבודה ותביא לנו מטבע זר והחינוך והתרבות יצמיחו לנו דורות עתידיים בעלי ערכים ראויים, במקום ההזנחה והעזובה שמונחלת כעת בתחומים הללו (עקב דתיות יתר וחלוקת תקציבים סקטוריאלית?).
חשוב, חשוב מאוד.
לגבי התעשיה - הממשלה שלך תיקצבה סיוע דומה ברוחו לסיוע שניתן לכלל העם - לעשירים בלבד. לך למשרד התמ"ס, תבדוק מה הם עושים שם עם הכסף. האם הם מבינים את הצרכים? האם הם מבינים את חשיבות התעשיה לבריאות הכלכלית שלנו? לעיתים, כמי שעוסקת בנושאים אלו מקרוב, אני תמהה. ואתה נותן להם את הכסף, זכותך לבדוק.
זהו, אמרתי מספיק. אני מאחלת לך הצלחה בתפקידך, מר נתניהו, כי הצלחה שלך היא הצלחה של כולנו. וזו לא קלישאה.
________________
הכותבת היא יועצת לתעשיות בנושאי שיווק בינ"ל, מתמחה בשווקים קמעונאיים בחו"ל

תאריך:  04/03/2003   |   עודכן:  04/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחום שחף
מצגת התעתועים - והאלוף איילון מפקד השב"כ בעבר, עומד בכינוס ישיבת הוועד היהודי-אמריקאי (ינואר 2002) ומכריז ללא בושה - אסור לנו לנצח
יהודה דרורי
נפתלי בן-סירא
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
חנה בית הלחמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il